Mul on liiga vähe aega, et õmmelda praktilisi riideid

kleit.jpg
Kangas: Abakhanist pärit kaalupuuvill, mis võis olla müügil African wax print‘i või millegi muu sarnase nime all. Kangas on selline jäik ja naljakas
Lõige: Kleit 104 Burda 10/2016
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: raske öelda, õmblesin mitme nädala jooksul lühikeste sessioonide kaupa
Esimest korda kandsin: ei ole veel kusagil käinud sellega
Kas kannaks edaspidigi: ei tea, aga võib-olla tõesti
Hind kokku: umbes 10 eurot äkki

Vaatan ja imetlen siin, kuidas Kadri järjepanu praktilisi pluuse teha vorbib. Mina ei viitsi või õieti vist isegi ei taha. Kui on vähe aega, siis tahaks teha ükskõik mida, mitte piirata end mingite kriteeriumidega, nagu näiteks kas mul õmmeldavaga üldse kuhugi minna on. Nii ongi, et ostsin nädal tagasi omale poest polüestrist ja viskoosist tehtud üliminimalistliku halli kleidi, mis näeb välja nagu liibuv pikk t-särk. Olen seda juba kolm korda kandnud ja väga rahul. Õmmelda ma selliseid tooteid aga eriti ei oska, sest käsi ei tõuse ühevärvilisi kangaid ostma. Jabur. Selle asemel õmblesin omale napaka kleidi, millel on ees suurejoonelised voldid ja veel suuremad taskud. Selja tagant näeb kleit välja üsna tavaline, külje pealt aga kummaline. Kangas on ka selline omapärane: jäik, aga samas hästi kortsuv. Roosa ja kuldse kombinatsioon pole ka just esimene värvivalik, mis mulle tavaliselt esimesena pähe tuleb.

Kena vaheldus tavaliste lõigete järgi õmblemisele. Istuvuse mõttes pole kleit aga eriti õnnestunud, sest kleidi allserv on üsna väikese ümbermõõduga, mistõttu kuigi pikki samme sellega just võtta ei saa. Isegi istuda on veidi ebamugav. Kõhu piirkonnast on kleit aga veidi lai. Ei viitsinud seda ümber hakata tegema, sest sellega oleks kaasnenud taskute ümbertegemine. Nii et mõnes mõttes üks üsna kasutu kleit, aga mis siis!

img_20161105_124158-2

IMG_20161105_124147 (2).jpgimg_20161105_124213-2

5 thoughts on “Mul on liiga vähe aega, et õmmelda praktilisi riideid

  1. Kadri

    See on nii lahe ja huvitav kleit! Nii vägev – eriti eestvaates! Täpselt selline, mis on veel kantav erinevatel üritustel (noh – pole ju ebapraktiline, et üldse kanda ei saa) ja samas meeldejääv :) Minu õmblemised on järjepanu praktiliste särkide teemal vist seetõttu, et ma tahan kiiret eduelamust, olen liiga praktiline (või noh teistpidi sõnastades lihtsalt igav) ja ma vist ei oskagi selliseid asju õmmelda (või see võtaks nii palju aega, et ma tulemusteni üldse ei jõuaks..). Kahjuks mu üritused piirduvad ka praegu teemadel: lapsega poodi, lapsega võimlema, lapsega muusikatundi, kiirelt ise poodi, ja homme on üle kahe nädala erand: lapsega teatrisse. Aga see “lapsega” faktor tähendab seda, et riietus peab olema nii mugav kui ka toidu-tatikindel, et ma otseselt kedagi ära ei ehmataks :D Õnneks on lootus, et lapsed kasvavad suureks ja ma õpin midagi põnevamat endale õmblema… kunagi :D Seniks vaatan su omasid ja mõtlen, et mis oleks kui…

    Like

    1. Sa võiks siis inspiratsiooni ammutada sellest raamatust https://www.amazon.com/Pattern-Magic-Stretch-Tomoko-Nakamichi/dp/1856698270 :P Tatikindlaid lahendusi sealt ilmselt ei leia, aga kindlasti saaks vürtsi tavalistele mugavatele trikotaažasjadele :) Kuigi mis viga muidugi õpetada – mul on kaks teist Pattern Magicu raamatut ja kuigi mulle meeldiks neid veidraid asju teha ja kanda, on nende skeemide järgi tegemine liiga suur ettevõtmine tundunud. Mul on ikka valmis lõiget ette vaja.
      Muide, mis erilistesse riietesse puutub, siis sa saad oma fantaasiaid välja elada lastele (või vähemalt vist ühele neist siis) kostüüme õmmeldes. Vot see on lahe tegevus. Õmbleks isegi, aga mul pole lapsi, endal pole kostüümiga kuhugi minna ja kass vaevalt kostüümi kanda tahaks.

      Like

  2. Väga lahe kleit! Pildi pealt ei saa aru, et halvasti istuks. Vastupidi, mul tekkis lausa küsimus, et miks inimesed rohkem selliseid värvilisi ja huvitava lõikega riideid ei kanna.
    Õmblemise juures on see loominguline osa ikkagi üks kõige toredamaid.

    Like

    1. Thanks! To be honest, now that I think of it, this Burda pattern kind of reminds me of your newest pattern! Probably because of the pleats in the front and the V-shaped back, though your Basel dress has a lot higher wearability factor :)

      Like

Ütle sõna sekka!

