Kuuma ilma sitsikleit

kleit 1.jpg

Kangas: puuvillane kaalukangas Abakhanist
Lõige: Trumpet Ottobre 2/2016 (originaalis linane maksikleit)
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: 8 tundi (ma ei tea, kuidas nii palju, vist õlapaelatega mässamise pärast)
Esimest korda kandsin: laupäevaõhtusel jalutuskäigul, mille võtsin ette puhtalt pildistamise eesmärgil
Kas kannaks edaspidigi: jah
Hind kokku: Kangas maksis 24.90 eurot/kg, valmis kleit kaalub 163 grammi (kaalusin köögikaaluga üle), nii et kleidile kulunud kangas võis maksta umbes 4 eurot, aga eks mul jäi hulk tükke alles ka. Pakun, et koos lukuga läks kogu värk maksma umbes 7 eurot.

Vedeles mul siin üks puuvillane kangatükk, eks sai ilusa mustri pärast ostetud, aga kui palju ühel inimesel ikka ludrisid sitsikleite vaja on. Selgus, et natuke ikka on vaja – ilmad on kole soojad olnud, aga mul polegi head kleiti, milles mõnus higistada. Õmblesin siis viimase Ottobre järgi ühe õlapaeltega kleidikese. Mul on enda meelest pigem väikesed käed, aga niipea, kui pean käsitsema mingeid kraesid, nööpe, õlapaelu või muud tillukest, tunnen, nagu mu sõrmede asemel oleksid poksikindad. Lõige nägi ette mõlemale õlale kolme õlapaela, selle variandi unustasin ma kohe heaga kiiresti ära, tegin hoopis nii, nagu sama lõike järgi ajakirjas üks topp oli tehtud, sel oli siis lihtsalt üks jämedam pael mõlema õla jaoks.

IMG_20160730_204203.jpg

Ega muud polegi midagi öelda. Iseenesest lihtne kleit ülevalt ala läbilõigetega. Olen kaalunud ka täpselt ajakirjas olevat mudelit järele teha – see on nimelt maani ja musta värvi linane kleit. Mul pole vist elus ühtegi maksikleiti olnud. Aga olen seni olnud kõhkleval seisukohal. Pealegi tundub mulle, et kõik piisavalt hästi langevad linased kangad paistavad kleidi jaoks liiga läbi. Nii et tänasel Abakhani külastusel ma linast ei soetanud, küll aga ostsin tüki kangast nimetusega “PUUVILLANE AAFRIKA”. African wax cotton vist? Kole puine on see küll, peale selle, et väga, hmm, ekspressiivse mustri ja värvigammaga. Kuniks see pesumasinas tiirutab, vaatan, kas saan täiendatud oma buduaarirõivaste kollektsiooni (praeguse seisuga seda põhimõtteliselt ei eksisteeri). Võtsin raamatukogust Käsitöö kevadnumbri, seal on Anu Kaelussoolt mitu kena asjakest. Eks paista, mis sest välja tuleb ja kuidas me neid delikaatseid asjandusi siin veergudel presenteerin.

PS Mul on natuke haige tung igasuguste asjade üle arvet pidada. Tekitab kuidagi hasarti. Täna lugesin kokku, et see lilleline kleit on ilmselt 57. või 58. kleit, mille ma elus õmmelnud olen. Avaldasin endale selle faktiga muljet ja sihin nüüd 100. kleiti!

IMG_20160730_203743_BURST005.jpg

3 thoughts on “Kuuma ilma sitsikleit

  1. Järgmise aasta lõpuks 100 kleiti tehtud? :D Väga muljetavaldav number!

    Väljaspool hooaega ei saa ma kuidagi aru, miks selliseid ludrisid kleidikesi oleks vaja ja praegu ei jõua ära ohkida.. seesama lõige on mullegi silma jäänud, kuid paelte nikerdamine on ju … nikerdamine :p

    Like

    1. Nikerdamisega on see häda, et olgu see nii tüütu kui tahes, tavaliselt tasub see vaeva ära. Kui just kõik valesti ei lähe ja kogu kupatust kuudeks kapinurka ei viska :P (Been there, done that)

      Like

Ütle sõna sekka!

