Virisemise asemel sinine kleit

Kirjutasin eile õhtul kolm pikka lõiku ajakirjast Käsitöö ja sellest, mis mulle selle ajakirja juures ei meeldi, peatudes eriti pikalt harukordselt magedal intervjuul Liisi Koiksoniga. Täna hommikul ei olnud mul enam mingit tungi neid negatiivseid tundeid väljendada, mistõttu kustutasin kogu jutu ära. Parem asun kohe ajakirja positiivsete külgede juurde. Näiteks tänavuse suvenumbri õmblemisosa on väga tore.

IMG_20160720_195001

Kangas: õhuke elastaaniga teksariie Uuskasutuskeskusest
Lõige: kannaga kraega suvekleit ajakirjast Käsitöö (suvi 2016) (lõike autor Piret Mellik)
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: umbes kuus tundi
Esimest korda kandsin: Oi, see oli üks tore õhtu! Käisime Kaberneemes ja Jägala joal.
Kas kannaks edaspidigi: jah, aga pean seda natuke veel viimistlema
Hind kokku: umbes kaks (!) eurot

Tegelikult oli mul üks kena tükk puuvillast kangast väikeste maasikatega tumesinisel taustal. Tahtsin teha sellest kannaga kraega suvekleidi. Kuna ajakirja suuruste järgi on mu mõõdud 38/40-38-40/42 ja lõige oli kas suurusele 38 või 42, olin parajas kimbatuses. Lõpuks mõtlesin, et pohyolo (see inetu sõna on mulle külge hakanud Janikalt), võtan numbri 38, võrdlen selle mõõte enda konstrueeritud põhilõikega, teen muslini ja siis vaatan edasi. Kui seda nii väljendada, siis pole see muidugi mingi pohyolo, sest ma pole juba ammu sellise viitsimisega ühele lõikele lähenenud. Aga soov korralikku kleiti saada oli suur, nii et viitsimisega polnud seekord probleeme.

Lõike võtnud, sain juba peale vaadates aru, et minu keha see just üleliia ei meenuta. Võtsin välja oma põhilõike ja võrdlesin neid kaht. Olen harjunud kereosa poolteist sentimeetrit lühemaks võtma, seekord võtsin aga suisa ligi 5 cm. Joonistasin veel puusad ümaramaks ja tegin natuke rinna sissevõtteid ümber ja tulemus hakkas juba minu moodi välja nägema. Mõõtsin veel kõik üle ja siis tegin muslini, tänu millele selgus, et ülemised selja sissevõtted peaksid sügavamad olema. (Mõtlesin alati, et see probleem on mul nõgusa selja tõttu, aga alles aasta-paar tagasi sain aru, et asi võib olla hoopis suures tagumikus. Mind blown!)

Muslin tehtud, lõikasin kõik maasikakangast välja. Paraku läks midagi valesti nööbiliistu mõõtmisega ja see nägi külge õmmelduna kuidagi imelik välja. Midagi oli nihu. Lohutuseks õmblesin siis kraed, aga sellega läks ka midagi valesti. Muutusin emotsionaalseks ja otsustasin kogu krempli mõneks ajaks kõrvale panna ja tuju parendamise eesmärgil käbelt mingi lihtsa kleidi valmis õmmelda. Mõtlesin, mida teha, kui krae õmblemine hästi välja ei tule, aga kraed tahaks. Võtsin ühe õhukese teksakanga, lõikasin sama lõike järgi kleidi välja ja otsustasin proovida, mis juhtub, kui õmblen kaelakaare lõikekohase kandi paremale poolele. Juhtus selline asi, nagu allolevatel piltidel näete. Muidugi oli mul jälle täpsusega probleeme ja “krae” on seetõttu veidi lopergune, aga kui ma paar korda veel harjutan, tuleb juba paremini. Ma loodan. Kuna ma ei mõelnud eriti palju ette, tuli selja poolel luku ülemise otsa juures natuke pusserdada. Kandi kinnitamine oli nüüd ju tavapärasele vastupidine ja siis läkski midagi imelikult. Pidin sinna lõpuks kiiruga nööbi õmblema. Võib-olla teen kunagi ilusamaks selle, aga tõenäoliselt ei viitsi. Üldiselt meeldiv kleit. Üksluisuses praktiline.

IMG_20160720_195041

IMG_20160720_194920
Kortsus autos kössitamisest
IMG_20160720_194942
Tuul puhub ja moonutab kleiti

 

IMG_20160720_190207
Pootsmani suvekohvik Kaberneemes – muidu tore, aga kookide mõttes üsna ebaõnnestunud koht. See tükk rabarberikooki maksis muide kolm eurot ja see maitses täpselt nii, nagu see välja näeb – suvaliselt

IMG_20160720_194837

11 thoughts on “Virisemise asemel sinine kleit

  1. Ma kuidagi ei suuda usaldada selle ajakirja lõikeid, sest tundub nii palju susserdamist olevat.. Sa kinnitasid mu kahtlusi taaskord :D Kleit on tegelikult ju väga äge, oma võluvas lihtsuses. Ning see krae toob kleidi palju paremini esile, hea idee :)

    Like

    1. Ma olen ka kuidagi skeptiline, aga mõtlesin, et mis siin tühja ikka skeptiline olla, tuleb järele proovida. Aga pean ütlema, et nüüd on mul justkui uus põhilõige olemas, sest see enda konstrueeritu oli õlgadest ja varrukatest natuke imelik, ajakirja lõike abiga sain selle nüüd korda.

      Like

  2. Pingback: Pluus + seelik = kleit – Kohustuslik Tegevusvabadus

  3. Mina kipun ka neid ajakirjalõikeid mitte kasutama, ostan parem mõnelt indie-disainerilt korralikult testitud lõike koos hulga piltidega. Noh, pikkust pean ma alati kohendama, sest ma olen nii 10cm pikem kui keskmine inimene, kellele disainitakse. Ja noh, mitme suuruse vahel olen mina ka ja siis võtan aga kaks suurust korraga ette ja tõmban jutte nii nagu sobib :)

    Like

    1. Indiedega on see huvitav värk, et sageli heidetakse neile ette erialase ettevalmistuse puudumist, aga teisalt vaadakem, kui palju nende tooteid testitakse. Ma ei tea, kuodas ajakirjades on, kas seal eeldatakse, et konstrueerija juba teab, kuidas õige on? Aga jah, pilte ei tasu alahinnata, ma viitsin neid küll rohkem vaadata kui pikka õpetust lugeda…

      Like

      1. Samas on indiedega ka nii, et kuidas satub :) Mõni neist on end ikka korralikult harinud ja kõik põhiasjad on justkui täppi minu kui iseõppinu jaoks. Vaatasin 7pinedesign.com (üks alfa-tester) blogist mida tema ootaks lõigete tagasisidest ja minu lemmikutel on enamasti ikkagi kõik tingimused täidetud. Ma olen küll ka ühe võrdlemisi kehva disaineri otsa sattunud ja noh, rohkem tema lõikeid ei osta. Indiede puhul on tihtipeale ka suur kogukond Facebookis ja seega on murede korral vastused kiired tulema.

        Like

  4. Õmblusmamsel

    Kunagi ammu, kui Käsitöö ajakirja järgi proovisin õmmelda, jäi vöökoht kusagile näkkade kanti ja ähvardas minu õmblustöö rikkuda. Nüüd elan õnneks tükk aega ajakirjalõike vaba elu. Ühe ja kindla põhilõikega tundub hõlpsam. See Liisi Koiksoni lugu, oli sul, muideks , väha muhedalt kirjutatud. Suurest austusest ajakirjanike vastu hakkasin juba kahtlustama, et ma ise ehk olen vaimupimedusega löödud, et intervjuus miskit pointi ei leidnud. Aga ennäe! Pointi ei olnudki. :)

    Like

    1. Tead, see mustand läks mul kogemata internetti. Aga tore, et meeldis :) Ajakirjanikega on aga juba mõnda aega juba selline lugu, et au tuleb välja teenida, tiitel üksi ei tähenda midagi…

      Like

  5. Mina veel mõtlesin, et unes lugesin su postitust Liisi teemal ja imetlesin kleiti :) Aga õnneks ma siiski päriselt ka lugesin :D Kleit aga tundub selline, mis sobib pea kõigega – väga lahe!

    Like

Ütle sõna sekka!

