Laevukestega pluus

IMG_9459

Kangas: 70 cm viskoosi Abakhanist
Lõige: viskoospluusike ajakirjast Ottobre 2/2016
Pudi-padi: –
Ajakulu: paar tundi
Esimest korda kandsin: pluus pidas esimese hooga vastu alkopoe, pargi ja Speakeasy külastuse ning lauamänguõhtu
Kas kannaks edaspidigi: jah
Hind kokku: umbes 7 eurot

Kui kerglaste või kergatslike rõivaste õmblemisega mul probleeme pole, siis kergete kangastega on mul palju kehvemad lood. Hea meelega kannaks igasuguseid lendlevaid kleite ja pluusikesi, aga ma ei oska selliseid kangaid üldse õmmelda. Aga nagu ikka, tulevad oskused ainult harjutamisega, ja kuna ma proovilappe õmmelda ei taha, pean leppima koledate ludride riietega, kuni ükskord nende õmblemise käppa saan.

IMG_9479

Seekord otsustasin õmmelda hästi lihtsa konstruktsiooniga pluusinduse. Andsin endast parima, et valida võimalikult üksluine kangas, sest nagu teame: mida kirjum kangas, seda väiksem tõenäosus, et valminud riideeset ka millegagi kanda on (osaliselt seetõttu ma kleite vorbingi – neid ei pea õieti millegagi sobitama). Ühed õmmeldud püksid seisavad mul siiamaani kordagi kandmata kapis, sest 1) need on liiga kirjud, et neid millegagi kanda, 2) mul pole pluuse või särke, millega üldse midagi kanda, sest ma õmblen ainult kleite.

Kuid naastes tänase pluusikese juurde – lõigata ja õmmelda oli seda natuke tüütu (kuigi mitte väga), aga pressida oli seda viskoosi puhas lust. Triikrauaga kokku puutudes üks ütlemata sõnakuulelik kangas! Tulemus: veidi mutiliku vibe‘iga plödi pluus, mis ihu vastas päris mõnus on. Ainult et kortsu läheb kole kergesti. Igatahes on mul nüüd mõtet seelikut või pükse õmmelda, sest mul on nüüd vähemalt üks pluus, millega neid kanda.
IMG_9472

Kusjuures, üks huvitav või mitte nii huvitav tähelepanek. Õmblen sageli riideid, mis mulle küll väga meeldivad ja kuidagi südamelähedased on, aga kui ma samasuguseid riideid poes näeksin, ei pälviks nad millegagi mu tähelepanu. Imelik. See laevukestega pluus on ka selline. Kui ma seda poes näeksin, ei oskaks ma sellest midagi arvata. Aga kui ise miski valmis teha, on kuidagi teine tera…

Ütle sõna sekka!

