Esimene kleit puhkuse jooksul

Ma olen praegu sellises olukorras, et edasi edenemiseks pean ma leidma tasakaalu kahe väga vastandliku tunde vahel, sest kumbki tunne üksi mind kuhugi ei vii. Esimene tunne: olen rumal, sest andsin liiga ruttu alla. Teine tunne: ma andsin alla, aga ma vähemalt üritasin. Nimelt jätsin ma pärast kaht ja poolt nädalat pooleli bootcampi, milles ma osalesin. See algas tasemelt, mis käis mulle üle jõu, ja ühel hetkel ma lihtsalt enam ei jaksanud seda fake it till you make it värki viljeleda ja andsin alla. Õmblemises ebaõnnestumise vastu pole mul midagi, see on nagu mu mänguelu. Kui siis aga päriselus oskused ja teadmised alt veavad, on hoopis teine tera. Aga kõige selle ebaõnnestumise juures on muidugi see hea asi, et mul on nüüd kaks nädalat puhkust. Kulub marjaks ära (ja õmblemiseks, lugemiseks ja õppimiseks).

must kleit 3

Kangas: napilt meeter puuvillast pitsi, mille ostsin Abakhanist vähemalt kaks aastat tagasi
Lõige: varrukateta kleit ajakirjast Ottobre 2/2016
Pudi-padi: 1,8 meetrit kandipaela
Ajakulu: tunnike lõike võtmisele ja väljalõikamisele, paar tundi õmblemisele
Esimest korda kandsin: Veerenni, Vana-Lõuna ja Tehnika tänava vahelisel tühermaal
Kas kannaks edaspidigi: Jah, kui ma olen aluskleidi õmmelnud
Hind kokku: ilmselt umbes 15 eurot

Minu mäletamist mööda seisis mul kapis aastaid tagasi Abakhanist soetatud auguline puuvillane (või mismoodi see cotton eyelet eesti keeli ongi?). Selle mälestusega asusin lõiget valima. Mul oli plaan õmmelda hästi primitiivne kleit, mille all saaks kanda eri värvi erinevaid aluskleite. Põhimõtteliiselt nagu vooder ja pealisriie eraldi. Kui kleidi väljalõikamiseks läks, sain aru, et kangas on pits, sest auke oli ikka märksa rohkem, kui ma mäletasin. Kui enne arvasin, et ehk ajab aluskleidi asemel asja ära ka kombinee, siis nüüd omandas see mõte üsna kahtlase väärtuse. Aga kuna ma täna aluskleidi õmblemiseni ei jõudnud, siis kannan piltidel ikkagi kombineed. Kuna ma ei teadnud, kui läbipaistev see kleit päevavalguses on, läksin võtteplatsile pikka kampsunisse varjununa. Nüüd on hea kodus pilte analüüsida ja nentida, et kombineest jääb ikka väheks. Koonusjas rinnahoidja ka just eriti abiks pole. Raske öelda, mida see kleit täpselt meenutab, aga pigem midagi, millega ei peaks tänaval ringi käima. Samas leian, et potentsiaali on, tuleb vaid masina taha istuda ja midagi kleidialust valmis vuristada.

must kleit 4
Keerasin värvid üle vindi, et oleks mustrit näha
must kleit 1
Kaelakaare tagumise osa joonistasin vaba käega ja see tuli kuidagi imelike proportsioonidega. Tundub, nagu oleksin kleidi valetpidi selga pannud ja seljaosa peaks hoopis eespool olema. Peale selle tundub pilte vaadates, et kleit võiks natuke lühem olla, aga samas jälle nii vähe lühem, et selle pärast ei viitsi ma käsitsi õmmeldud alläärt küll uuesti teha

IMG_9353.JPGIMG_9424

2 thoughts on “Esimene kleit puhkuse jooksul

Ütle sõna sekka!

