Floral Surplice Dress

kleit2
Floral Surplice Dress / “Gertie’s Ultimate Dress Book”

Ma olen viimasel ajal olnud üsna… puine. Väljas ei käi, sõpradega ei hängi, purju jään poolest klaasist veinist ja kleitidest õmblen vaid neid, mis on kurguni katvad. Aga praegu on mul nädalane puhkus ja kuigi ma pean suurema osa sellest õppimisele pühendama, üritan ülejäänud ajal ebapuisete asjadega tegelda. Alustuseks näiteks õmblesin kolossaalse dekolteega kleidi Gertie uuest kleidiraamatust “Gertie’s Ultimate Dress Book”. Olen omale ammu säärase tegumoega kleiti tahtnud õmmelda, aga pole viitsinud mässata lõigetega, mille istuvuses ma päris kindel pole. Gertie lõiked sobivad mulle peaaegu valatult ilma ühtegi muudatust tegemata, mistõttu olin lausa nii uljas, et ainus muudatus, mille ma ette võtsin, oli seeliku lühendamine. Kartsin, et kui ma kereosa lühemaks teen, ei ulatu hõlmikukomponent üle rindade, aga tagantjärele tundub, et oleks võinud vist seda vaheriba seeliku ja hõlmiku vahel sentimeetri jagu lühendada.  Selja peal on selle kinnituseks ebaatraktiivsed voldid.
IMG_8657
Suurim probleem on aga dekoltee, mis õmblemise käigus välja venis. Vähemalt nii mulle tundub, sest kuidagi teisiti ma seda ebaatraktiivset fenomeni seletada ei oska. Niipea, kui lõike kanga küljest ära võtsin, staystitchisin kaelakaare ja üsna pea õmblesin liimiriidega tugevdatud kandi, aga abi ei miskit. Ennegi nii juhtunud. Ma ei tea, mida järgmisl korral paremini teha. Kaalusin korra, kas peaks enne väljalõikamist põhikanga liimiriidega tugevdama, aga see tundub natuke kahtlane mõte. Tahaks kunagi õmmelda korsetilaadse ülaosaga kleiti, aga kuniks ma kumeraid dekolteesid välja venitan, ei saa sellest head nahka tulla. Äkki on lugejatel häid nõuandeid?
dekoltee.JPG

Paar sõna ka kleidiraamatust. Mulle meeldib selle esimene osa, kus antakse nõu just kleitide õmblemise osas. Kui ma selle läbi viitsiksin töötada, saaksin kindlasti teada palju uusi kleidiõmblemise nippe ja trikke. Tundub ka mõistlik õppematerjal algajale õmblejale, sest seletatakse näiteks sedagi, mis järjekorras üleüldiselt kleite õmmeldakse jne. Lõiked on toredad, aga ei midagi šokeerivalt erilist. Küll aga pälvis mu tähelepanu keskmine materjalikulu: näiteks ühe varrukateta kleidi jaoks kulus lausa 3,5 meetrit kangast. Eks seda kulu saa muidugi vähendada, kui tagasihoidlikuma seelikuosaga piirduda. Mitu kleiti näevad aga nõnda efektsed välja just tänu täiskloššseelikule, mis on kõige tipuks veel voltidega. Täna postitatud kleidi jaoks kulus mul täpselt poolteist meetrit kangast, sest rohkem mul lihtsalt polnud. Väiksemad tükid pidin aga suvalist pidi välja lõikama, sest muudmoodi oleks kangast lihtsalt puudus tulnud.

6 thoughts on “Floral Surplice Dress

  1. Järgmine kord kui staystitchid tõmba niit pingule ;) kui õmblus valmis, aseta lõige uuesti peale ja kontrolli. Minu arust venitab see staystitchimine kumerad jooned välja…ja ameeriklased kasutavad seda üliagaralt ka kohtades kus seda vaja pole. Meil koolis õpetati seda tegema käsitsi, võtab aega aga tulemus kaunim.

    Kenad hemisväärid.

    Like

  2. Pingback: Roosa kleit – Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

