Kleit “Vanakooli õps”

IMG_8562
Old School Teacher, Ottobre 5/2011

Jess! Sain, mis tahtsin: ilusa kleidi ja kauni õmblemiselamuse. Olen juba ammu tahtnud õmmelda 2011. aasta Ottobre 5. numbrist kleiti nimega Old Schhol Teacher. Selles lihtsas lõikes paistis olevat peidus üks hea igapäevakleit. Lihtsa lõike tõttu otsustasin efektse kanga kasuks. Kuna seelik on võrdlemisi kitsas, siis ei mõjunud see kombinatsioon minu jaoks liialdusena. Kusjuures, tegelikult valisin Kangas ja Nööbis ühe teise riide välja, aga kui seda lõikama hakati, nentis müüja, et see on viltu (äkki pesus läheb korda). Keeldusin seda ostmast ja valisin teise kanga. Mitte eriti minulik, aga ma olen liiga mitmel korral Kangast ja Nööbist endale märkamatult ostnud kanga, mis on olnud viltu ja mida on olnud võimatu kuidagi sirgeks venitada. Siis istu tundide kaupa põrandal ja katsu otsustada, kas klapitada lõimesuunda või mustrit. Ei iial enam! Tagantjärele on hea meel, et mulle see lillalilline kangas lõpuks sattus. Kuigi võib-olla pole see kangas oma koostiselt selle kleidi jaoks päris täiuslik (paar protsenti elastaani, ülejäänu puuvill), sest kipub koledasti kortsu minema. Piltidel on muidugi veel kõik kena, aga pärast fotosessiooni nühkisin ma selles kleidis kaheksa tundi koolipinki ja nägin lõpuks üsna krimpsus välja. Lisaks kahtlustan, et see trükimuster on kiirele luitumisele aldis. Aga esialgu on veel kõik päris kena ja tore.
IMG_8569Tegin seekord nii, et kolmapäeva õhtul ostsin kanga, viskasin selle masinasse ja panin siis kuivama. Samal ajal võtsin lõike ja tegin kõik vajalikud muudatused (isegi käeauku ja varrukat tegin seekord veidi väiksemaks, no ikka vapustav viitsimine!). See õnnestus mul muide päris hästi, sest ma ei teinud muslinit, aga kleit istub üsna kenasti. Vahetasin õmblusmasinal ja overlokil isegi niidid juba ära, et neljapäeval kõik ludinal läheks.

Neljapäeval võtsin siis lõikamise ja õmblemise ette. Lõikamise etapis juhtus ka ainus suuremat sorti jama: suures hoos unustasin seeliku seljaosa kahes tükis lõigata. Pidin siis luku külje peale panema (õnneks mahtus ikka pea kaelusest sisse). Külje peal olev lukk on väga tüütu, aga tuleb ära kannatada. Aga sealt edasi polnud muud kui õmblemise vaev (õieti rõõm). Kuulasin ära ühe saate “Vibratsioon” (kaks tundi), ühe “Rahva oma kaitse” (üks tund), pool Avo Kartuli juhitud “Fantaasiast” (üks tund) ja oligi kleit valmis. Reede hommikul tegin kiirelt pildid ja oligi valmis. Päris hea sooritus, olen rahul!

Tahaks peatselt sama lõike järgi veel mõne kleidi õmmelda. Olen end viimasel ajal kuidagi käest lasknud – käin ringi mingites musta värvi ürpides ja see tekitab kuidagi tülpinud ja väsinud tunde. Kui ikka korralikud värvilised riided seljas on, on seda elaani* kohe nagu rohkem.

* elaan – hoog, ind, vaimustus (ma alles eelmisel aastal õppisin selle sõna ära ja nii harva on põhjust või võimalust seda kasutada, aga mulle nii meeldib!)

IMG_8552

 

2 thoughts on “Kleit “Vanakooli õps”

Ütle sõna sekka!

