Mantli esimene proov

Päris soe oli, sest kuigi te seda ei näe, peate mind uskuma, et kõige alla on traageldatud ka vatiin

Mantli õmblemine, neljas nädalavahetus 18.-19. september

Eile õhtul lõikasin välja hõlmakatteriide, vatiini ja liimiriide. Krae on siiamaani välja lõikamata, vist peaks selle nüüd kohe ära tegema, aga praegu tahtsin vaid kõike selga proovida. Traageldamiseni jõudsin täna ja mul läks sellele peaaegu terve päev. Ma ei ole elus ka midagi nii korralikult kokku traageldanud, nii et mis siin imestada. Traageldasin õmblused maha ja mis kõik. Ülal näete siis tulemust. Käeaugus tuleb vaadata, kas saab ruudud paremini klappima, ma praegu üliväga ei pingutanud, sest ikkagi traageldamine jne. Vähemalt on varruka küljeõmblus kenasti klappiv ja sama võib öelda ka esikeskjoone kohta. Selja keskjoon on enamvähem, vast saab selle ka korda, millegipärast oli üks pool ainult teisest sentimeeter pikem. Esi- ja tagupool tunduvad ka suhteliselt tasakaalus olevat. Või ei? Taskud jätaksin vist sinna, kus nende asupaik praegu märgitud on. Nööpide koht tuleb veel märkida, teen seda homme. Rohkem vist sel nädalavahetusel ei jaksa, võibolla harjutan ainult nööpaukude ja taskute õmblemist. Pabistan veidi kooli pärast, peaks natuke veel matemaatikat kordama, mitte oma edeva hobiga tegelema.

Ootan huviga tagasisidet, kui kellelgi seda olema peaks. Kas midagi on totaalselt valesti? Kas midagi on üllatavalt õigesti? Mida veel päästa annab, kui midagi päästa oleks vaja? Tunnen end üsna ebakindlalt, nii et oodatud on ka lihtsalt ergutavad sõnad. Mina panen tänaseks pillid kotti ja hakkan väljateenitud kooki sööma.

6 thoughts on “Mantli esimene proov

  1. Ma noriks aint küljeõmbluse kallal tiba…kisub ette. See kaunis joonis seal raamatus seeliku kohta…. selga oleks pidanud tõstma st. Ma oleks varruka õmbluse seljal kuskilt keskelt lahti võtnud ja voldi sisse pannud nööpnõeltega. Volt nii sügav et külg sirgelt langeks.

    No nii tubli! Küll sa need ruudud kokku saad. Lihtsalt suru kui vaja ;) Taskud tunduvad olevat hea koha peal.

    Ja vaata et sa harjutad nööpauke ja taskut! Ah ja krae võib alguses lihtsalt proovi kangast olla. Paned nööpnõeltega paika ja vaatad kas meeldib jne.

    Jõudu tööle! Ma lähen ja katsun kas saan teksad kuumniiske töötlemisega paremini istuma.

    Like

    1. Jõudu tarvis! Ma midagi ju susserdasin ka, et muslin tasakaalu saada ja siis jäi küljeõmblus ausõna sirgelt, aga no ma ei tea… Seda vist praegu enam väga ei päästa. Ega ma uut seljaosa välja ei lõika. Pole vist riietki enam selleks. Aga ma ei lase end sellel morjendada. Õmblen lõõgastuseks ühe kleidi ja siis möllan taskute ja nööpaukudega edasi :) Jõudu sulle ka!

      Like

  2. Tädi Maimu ütles kõik õiged märkused ära, pole rohkem midagi lisada. Ütlen vaid juurde, et õmbluspraktikal rõhutati kogu aeg, et traageldamine või ei, kõik õmblused ja triibud peavad kogu aeg klappima. :D Muidugi seal oli see põhjus, et klient tui esimesse proovi ja siis oli asi kokku traageldatud ja tal pidi olema reaalne pilt asjast.
    Igaljuhul väga innustav ettevõtmine. Mul ootab ka mantlikangas – reljeefsete mummudega. :D

    Like

Ütle sõna sekka!

