Ambitsioonikas õmblemisplaan: sügismantel

Nonii, ma otsustasin omale sügismantli õmmelda. Esiteks on mul sügismantlit vaja, teiseks leidsin Abakhanist eriti kauni ruudulise villaseguse kanga ja kolmandaks tundub, et mantlit võiks olla huvitav ja arendav õmmelda. Pealegi pole selle valmissaamisega kiire, mistõttu raatsin sellele ehk rohkem aega ja vaeva kulutada kui mõnele lihtlabasele kleidile. Lõikeks valisin Simplicity 1197, sest see oli mul olemas ja see tundus võrdlemisi lihtne. Kahjuks on see lõige venekeelsest ajakirjast ja kuigi juhend sisaldab mõnda piltigi, jääb selle sõnaline osa mulle suuresti arusaamatuks.

simplicity1197Siin on eelnevalt kiidetud kangas. Ostsin ka vatiini ja liimiriide, voodrit ei suutnud valida ja ega poes saadaval olnud värvid polnud ka eriti kiita. Nööpe pole samuti veel ostetud.

See ruuduline kangas on 70% vill ja 30% nailon (vist). Meeter maksis Abakhanist 35.50, aga oli 70% alla hinnatud, juhuu!

Mis siis edasi?

  1. Läbi töötada palitu õmblemisega seotud peatükid Liivia Kivilo raamatust “Õmblemine”. Mul pole nimelt õrna aimugi, mis järjekorras õmmelda, kui suured peaksid olema õmblusvarud, mida mille külge millises järjekorras õmmelda jne.
  2. Guugeldada ohjeldamatult ja uurida vajalikke nippe ja trikke.
  3. Harjutada sisselõigatava tasku ja riidega äärestatava nööpaugu õmblemist.
  4. Võtta lõige ja õmmelda proovimudel. Otsustada varrukate ja mantli pikkus.
  5. Teha lõikele vajalikud muudatused.
  6. Asuda õmblema!

Mis mulle muret valmistab?

  • Kas ma oskan kangast õigesti eeltöödelda, st pressida enne väljalõikamist?
  • Kas ma oskan vatiini õiges suuruses välja lõigata ja õigesti kuhugi kinni õmmelda?
  • Kas vatineerida ka varrukad? Ma arvan, et pigem jah, aga ma ei ole päris kindel.
  • Kas ma saan hakkama???

Nii et hoidke pöialt, eks, ja kel on hüva nõu anda, andku!

6 thoughts on “Ambitsioonikas õmblemisplaan: sügismantel

  1. Maris T

    Hoian pöialt ja soovin edu uue projektiga! Varrukate vateerimine või mittevateerimine sõltub sellest, kui paks riie Sul on. Kui see on tõeline paks manliriie, siis sügis-kevad mantlit võib teha hoopis ilma vatiinita (kiht puuvillast flanelli ehk kehaosale soojustuseks) ja päris kindlasti ei ole vaja vateerida varrukaid. Aga kui riie on õhem, rohkem pintsaku-kostüümiriide moodi, siis tuleb rohkem vatiini kasutada. Raske on pildi järgi aru saada, mis kaalus su riie on, aga tundub et on pigem õhuke, mantliriide rull oleks suurem ja paksem…. Loodan et teised ja targemad inimesed ütlevad ka midagi, sest minu teadmised mantlite õmblemisest on napid…

    Like

    1. Aitäh toetuse eest! See mantel on tõesti õhemapoolne, selline pigem kostüümiriie, mistõttu on kiusatus varrukatesse vatiini panna. Aga ma ei tea… pärast näeb mantel välja nagu need lõukoerte treenimise kostüümid, mille varrukate külge koerad hambaid pidi kinni hakkavad.

      Like

      1. Maris T

        Olen kunagi teinud ühe talvejope õhukesest villasest kleidiriidest, ruuduline Sindi kangas, vatiiniga. Hästi mõnus jope oli, soe ja kerge ning tegelikult nägi täitsa kena välja. Mäletan, et pealisriide alla lisasin kihi õhukest vaheriiet ja teppsin need kokku nagu vatiteki, vaheriie lisas pealisriidele natuke tugevust ja jäikust. Ning isegi vihma ja lumelörtsi pidas see minu looming kinni. Aga see oli vateeritud jope, puhvaika :-), millel polnud mitte mingit pistmist rätsepatööga (tailoring).

        Ühesõnaga, sellisest õhemast riidest saab mantli küll, aga see on casual-tüüp mantel. Nagu impregneer-riidest mantlid. Riide jäikus-pehmus muidugi mõjutab ka tulemust. Kui tahad klassikalist “krõpsu” välimusega rätsepamantlit, siis tasub ehk osta uus riie, paksem, päris mantliriie, soovitatavalt ilma ruutudeta (säästad närve). See on muidugi kallim variant:-(

        Like

        1. Eks see praegu plaanitav mantel tule nagunii selline pooleldi proovitöö, nii harjutamise mõttes või nii. Krõpsu välimusega ja kallist paksust materjalist mantlit raatsin üritama hakata siis, kui selle odavamaga alustuseks hakkama saan :)

          Like

  2. Ruth

    Mina midagi eriti tarka ei oska öelda, sest sellist projekti pole veel isegi ette võtnud, aga suts abi võib olla Õpime Rätsepaks vesti osale pilgu peale heitmisest (katteriie, taskud). Minu nõrk koht on ka liistuga taskud, seega eelistan võimalusel ühe kandiga/raami töödeldud taskuid. Liistuga tasku õmblemise õpetus on samuti rätseparaamatus olemas.
    Samuti peaks ütlema, et nende nööpaukude õmblemine pole üldse keeruline ;)

    Like

    1. Ma pean kodus raamatust järele vaatama, mis nende sinu nimetatud taskute erinevus on :D
      Nööpaukude õmblemine iseenesest pole vist keeruline tõesti, aga pean harjutama, et asi nii palju käppa saada, et mantli kallale asudes liialt harutama ei peaks jne. Et tuleks ikka kohe selline talutav tulemus.

      Like

Ütle sõna sekka!

