Simplicity 1197 – puusalt lastud kleit

Simplicity 1197
Simplicity 1197
Simplicity 1197
Simplicity 1197

Kangas: tundmatu tükk Uuskasutuskeskusest
Lõige: Simplicity 1197 (ajakirjast Moden Susanna 4/2015)
Pudi-padi: silikoonkumm
Ajakulu: mõni õhtu
Esimest korda kandsin: Katrini sünnipäeval
Kas kannaks edaspidigi? Jaa!
Hind kokku: umbes 1 euro

Umbes nädal tagasi seisin silmitsi virna Kangast ja Nööbist hiljuti soetatud kangastega, üks ilusam kui teine. Ainult et kui hakkasin neid lõigetega paari panema, ei tulnud millestki midagi välja. Küll jäi üht kangast üle ja teist puudu, küll oli ühe muster liiga suur ja teise oma liiga väike jne. Lisaks ilmnes, et üks kangas oli taas viltu lõigatud või oli muster viltu. Ei saanudki lõpuks aru, aga mäletasin selgelt, kuidas müüja seda lõikas: kuna teine müüja oli lõikelaua hõivanud, viskas ta minu kanga rulli teiste kangaste otsa ja lõikas sedasi pooleldi põlve otsas mulle tüki. Aimasin juba siis halba, aga muidugi ei öelnud midagi, sest olen loll ja arg. Olin ahastuses, sest tundus ääretult ebaõiglane, et olin hunniku nutsu magama pannud kangastele, millest ma siis lõpuks justkui midagi teha ei osanud.

Lohutuse lootuses läksin järgmisel päeval Uuskasutuskeskusesse ja õigesti tegin, sest sattusin sinna väga õigel päeval. Kangariiulid olid lookas ja minustki jäi sinna omajagu toredat kaupa maha. Sain seitsme euro eest neli erinevat kangast, üks lõbusam kui teine. Juhuu! Üks neist oli meetrine jupp rohelisetriibulist trikotaaži, mis polnud mitte ristkülikukujulises tükis, vaid toru. Õmblemise protsessi see küll kuidagi ei mõjutanud. Igatahes otsustasin sellest kleidi teha. Kuna kangas maksis umbes euro, söandasin riskeerida ja midagi enneolematut proovida. Võtsin ette ajakirja Moden Susanna 4/2015 ja selles ilmunud Simplicity lõike nr 1197. Paistis olevat mingi 60ndate lõike reproduktsioon.

Simplicity 1197
Simplicity 1197
Simplicity 1197
Simplicity 1197

Ma ei olnud kunagi enne ühegi Simplicity lõike järgi midagi õmmelnud, nii et ei kujutanud ette, kuidas see lõige mu kehaga ühildub, Mõõtude järgi otsustades oleksin pidanud valima kombinatsiooni suurustest 40 (RÜ, VÜ) ja 42 (PÜ), aga mõtlesin, et kui ma trikotaaži kasutan, võiks ehk ühe numbri võrra väiksema teha. Kui olin lõiked ära võtnud, sain juba silma järgi aru, et nende suurus ei meenuta eriti mu keha suurust. Ma olen harjunud lõikeid kerest nii 1,5 cm võrra lühemaks tegema ja seelikuosa vastavalt tujule, aga see kleit oli kerest vähemalt viis sentimeetrit pikk. Kokku tegin kleidi 15 cm lühema, kui lõige ette nägi! Rekord vist. Mõõtsin veel lõiketükid üle, ümbermõõdud tundusid nii enamvähem sobivad tulevad ja lõikasin aga kõik välja. Ei pööranud mingisugust tähelepanu triipude klapitamisele ega millelegi muule, sest riiet oli nii vähe, et nagunii poleks õnnestunud selles osas midagi palju paremini teha.

Kahjuks tegin selles etapis ühe suure vea, millest alles kleidi valmides aru sain: üks kangakorts keset kõhtu polnudki mitte korts, vaid puuduv niit. Oih. Nii et esiosa keskmisel tükil on üks naljakas heledam pikitriip. Õnneks pole seda kuidagi võimalik parandada, mistõttu pole mõtet selle pärast väga põdeda.

Kuna kleit on trikotaažist, jätsin ära luku, mis muidu selja keskele oleks tulnud. Lõikasin seljaosa siiski kahes tükis, juhuks, kui tekib vajadus sealt sisse võtta (kuigi olin nõgusselgsusega veidi arvestanud tükke lühemaks tehes). Vajadust siiski ei tekkinud, nii et tegelikult oleks vist võinud selja ikka ühes tükis teha. Teinekord siis tean.

Esiosa küljetükke keskosa külge õmmeldes oli mul probleeme nurkadega, mis kuidagi teravad ei tahtnud jääda. Kuidagi läks nii, et tegin need siis hoopis kumerad. Pole ka väga viga, kuigi arenguruumi on.

Kokkuvõttes on minu meelest kleit õnnestunud. Esiteks meeldib mulle see lõige, teiseks meeldib mulle, et mul on nüüd tööl käimiseks kleit, mis on küll argise olemisega, aga mitte hall või igav. Pealegi sobiv asi, mida kanda, kuniks varrukateta kleitide hooaeg saabub. Järgmisel korral teeksin selle aga numbri väiksema. Varrukaaukude ja õlgade kandist tundub kleit praegu veidi suur. Või siis olen ma harjunud riietega, mis on väga ümber. Või siis mõlemat. Igatahes on nii hea tunne, kui midagi poolükskõikselt ja odavalt alustades on tulemuseks miski tore ja tujutõstev!

2 thoughts on “Simplicity 1197 – puusalt lastud kleit

Ütle sõna sekka!

