Kevadpuhastus

Lugesin blogist While She Naps postitust teemal “Why “Where’s your inspiration” isn’t a good question”. Diana Vreeland on öelnud: “It’s not about the dress you wear, but it’s about the life you lead in the dress.” Ma tahaksin seda parafraseerides öelda, et minu meelest ei ole laias laastus eriti oluline, milline su kodu on, sest oluline on hoopis see, millist elu sa selles elad. Samal põhjusel pole millegi väärtusliku ja kauni loomiseks vaja ajakirjaväärilist merevaatega stuudiokorterit. Mis viib mõttelõnga edasi Charles Bukowski luuletusele “air and light and time and space”, millele keegi viitas eelpool mainitud postituse kommentaariumis. (Loovisikud, lugege, saate äratundmisrõõmu!) Ma olen selle luuletuse uimas olnud juba terve nädala. Küsimus pole mitte niivõrd Bukowski teemapüsitutses või luuleaineses (sest mind see eriti ei puuduta), vaid pigem selles, et see on Bukowski looming ja see liigutas mind. Kunagi aastaid tagasi lugesin veidi ta proosat ja pidasin seda eriti nõmedaks. Võib-olla on aeg uuesti proovida ja võib-olla hoopis ta luulet! Soov oma seniseid tõekspidamisi revideerida on seekord kuidagi üllatavalt mõnus tunne, tavaliselt kaasneb sellega mingi segu pingutusest ja eneseületusest.

Mis puutub revideerimisse, olen võtnud ette oma igapäevase lugemismaterjali osalise väljavahetamise. Märkasin, et loen mingeid blogisid ja Facebooki gruppe pigem inertsist ja kummalisest kohusetundest kui huvist ja uudishimust. Blogidega on see värk, et osasid hakkasin ma lugema aastaid tagasi, kui ma isegi ei õmmelnudki. Kahmasin siis kokku igasugust lugemismaterjali, päriselt adumata, mis neist mulle pikemas perspektiivis sobib. Umbes nagu õmblema hakates šoppasin kõvasti värvilist ja toredat kunstsiidi kokku, aga ei õmmelnud sellest lõpuks midagi, sest see oli libe ja läks elektrit täis. Ma ei arva, et need blogid on üleöö vaimuvaeseks või igavaks muutunud, aga need ei ole lihtsalt mulle. Jälle paralleel õmblemise endaga: kloššseelikud võivad olla imekenad, aga mulle need ei sobi. Eestikeelsete käsitöö- ja õmblemisgruppide lugemise jätsin maha seepärast, et midagi minu jaoks inspireerivat leidsin sealt kord kolme nädala tagant. Ülejäänud ajal silmasin satsiseelikuid (ma ei teadnud, et selline mõiste olemaski on, aga tuleb välja, et tegu on mingi moeröögatusega), roosasid riideid väikestele printsessidele ja küsimusepüstitusi, mis tõid meelde veebilehe Let Me Google That For You. Igaühele oma!

Siinkohal on mul küsimus teile, lugejad. Mõtlesin neid tekkinud tühimikke oma hinges ja Feedlys täita senisest erineva lugemismaterjaliga. Kas oskate soovitada õmblemisblogisid, mille pidajad esindaksid mitteangloameerika kultuuriruumi? Mulle tundub, et näiteks kontinentaalse Euroopa blogides on midagi sellist, mis eristab neid UK/USA/Austraalia omadest… midagi sellist ma tahakski rohkem tarbida. Täpsemalt huvitavad mind õmblemisblogijad, kes pole suu peale kukkunud ja kes kajastavad naisteriiete õmblemist. Eriti lahe, kui keegi oskaks soovitada saksa-, soome- või ungarikeelseid blogisid. Aeg-ajalt tabavad mind enesehaletsushood, kui mõtlen neile keeltele, mida ma õppinud olen, kuid mille oskus aina kuhtub ja kuhtub, sest mul pole igapäevaselt nendega midagi peale hakata. Võib-olla tähendaks õmblemisteemalise lugemismaterjali leidmine meeldiva ühendamist kasulikuga ja suudaksin end rohkem motiveerida tekstidest läbi närima. Inspiratsiooni mõttes sirviksin ma hea meelega ka blogisid, mida kirjutatakse keeltes, millest ma midagi aru ei saa, nii et kui teil on soovitada mõni imetore slovaki-, portugali- või poolakeelne õmblemisblogi, ärge neidki vaka all hoidke!

6 thoughts on “Kevadpuhastus

  1. Ruth

    Esta, ma kahtlustan, et Sinu blogi lugejatest oled Sina ehk kõige rohkem erinevate välismaiste ja asjalikumate õmblusblogidega kursis.
    Mina pole samuti viimasel ajal enam eriti õmblusblogisid lugenud. Vaatan Kollaboras pildid üle ja ootan vaid Eesti nö kamraadide postitusi :) Välismaised khõmm kiirõmblemisblogid ei paku kahjuks enam huvi ning bloglovinis vajutan kiirelt mark as read. Ainus huvitavam blogi, mis meenus ringleb tegelikult tihedalt ka pinterestis ning see on: http://www.studiofaro.com/well-suited
    Kuna ilmselgelt tead Sa ka ühtteist lõigetest ning nendega mängimisest/modelleerimisest (kuna fba on Sulle näiteks tuttav), siis kindlasti nuputaksid ka sealt asju välja :)

    Like

    1. Aitäh, Ruth :) Su lingitud blogi otsa olen vist kunagi sattunud, aga see pidi olema ajal, kui ma kogu lõikeasjandusest palju vähem teadsin ega osanud nende uute teadmistega midagi peale hakata. Nüüd on olukorda vähesel määral, kuid siiski, paremuse poole muutunud. Lisasin igatahes oma lugemisnimekirja Feedlysse :)

      Like

  2. Maris T

    Ka mina olen otsinud huvitavaid õmblusblogisid, mis jääksid anglo-ameerika kultuuriruumist väljapoole, kuid millegipärast pole mul erilist edu olnud. Ma ise arvan, et Ameerikast alguse saanud koduõmblemise buum pole veel täielikult Euroopasse jõudnud. Muuseas, olen praegu Poolas, Bialystokis; eile käisin raamatupoes – õmblemisajakirjade/lõigete valik oli uskumatult vilets (ainult Burda). Kui õmblemine oleks siin populaarne, siis oleks kindlasti rohkem erinevaid ajakirju müügil olnud. Eestis on olukord ikka tunduvalt parem.

    Aga jutuga õmblemisblogide juurde tagasi tulles: Kunagi leidsin ühe ungarikeelse blogi, millest ma muidugi mõhkugi aru ei saa, aga mulle meeldivad tema tööd: http://fuszeres-szinek.blogspot.com

    Like

    1. See ungarikeelne blogi on kusjuures ainus ungarikeelne blogi, millel ma silma peal hoian. Aga ta postitab nii harva, et see ei tekita sellist lugemisharjumust. :( Ungarikeelseid blogisid otsides olengi sattunud selliste otsa, mis kas postitavad väga harva või postitasid viimati kolm aastat tagasi… Poolakeelsetest blogidest olen veidi uurinud sellist http://www.marchewkowa.pl/ Kuid ma pole täpselt aru saanud, mis selle lehe kontseptsioon on.

      Hakkasin mõtlema, kas õmblemine on nagu käsitööõlu ja fäänside hamburgerite tegemine… miski, mis saab popiks angloameerikas ja siis levib edasi ka perifeeriasse. Või ei huvita Kesk- ja Ida-Euroopas õmblemisblogimine eriti kedagi, sest õmmeldud on alati (sest vanasti polnud midagi saada) ja see pole nagu midagi erilist, pigem nagu midagi tüütut või miskit, mida tehakse, kui muud üle ei jää. Võib-olla ma kujutan ette, et kusagil on imeline Kesk-/Ida-Euroopa õmblemisblogide skeene. Mina ehk tõesti mõtlen, et miks ei peaks inimesed tahtma seda toredat hobi harrastada ja sellest kirjutada, aga võib-olla tõesti lihtsalt ei taheta.

      Võib-olla kogu see temaatika ei huvitaks mind üldse, kui mul päriselus rohkem õmblevaid sõbrannasid oleks. Kui ma nii mõtlen, siis on mu blogi mingis mõttes nagu tutvumiskuulutus :D Leidmaks mõttekaaslasi ja teisi, kes öösiti magada ei saa, sest nad ei suuda otsustada, Kumba lõiget siis lõpuks Selle kanga tarvis kasutada jne.

      Uhh, nii palju mõtteid, kui tulla kommentaaridele vastama keset ööd pärast mõnda õlut :P

      Like

      1. Maris T

        Hmm, kui see blogi siin tutvumiskuulutuse rollis töötab, saame siis millalgi kokku ja räägime juttu? Ega ma miski suur õmbleja ei ole, enamus ajast läheb töö ja perekonna peale, aga vahetevahel ma siiski midagi pusin. Ja tunnen ennast oma pusimisega üsna üksildasena. Nii et jagan hea meelega neid kogemusi, mis mul on, elan kaasa teiste õmblustöödele ja annan nõu nii hästi kui oskan.
        P. S. Aitäh Poola blogi lingi eest, see koht on minu jaoks uus. Kenad pildid igal juhul!

        Like

Ütle sõna sekka!

