Parem kleit kapis kui kangas karbis

Pilte vaadates sain aru, et kleit võinuks paar sentimeetrit pikem olla, aga missa teed ära!

Kangas: õhemapoolne pikisuunalise mustriga puuvillane kangas Abakhanist
Lõige: Graphic Roses sheath dress Ottobre 2/2015
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: mõni õhtu
Esimest korda kandsin:
Kas kannaks edaspidigi? Ei teagi
Hind kokku: ei mäleta

Olen seda meelt, et kui kodus konutab hüljatuna kangas, millest nagu ei taha ega taha midagi teha, siis parem on sellest ikkagi midagi õmmelda, sest üks kapis ruumi võttev kleit on iga kell parem kui kusagil kastis kuhtuv kangas. See, ja asjaolu, et mul polnud ühtki uut kangast soetatud, oligi ainus põhjus, miks tänane kleit sündis. Kindlasti üle aasta tagasi Abakhanist soetatud kaalukangas erutas mind tõenäoliselt ainult mustri pikisuunalisusega, muu ei saanud mulle küll eriti muljet avaldada. Värvipalett sisaldab mitut värvi, millest tavaliselt kaugele hoian: fuksia, rohekassinine ja siis veel mingi spetsiifiline tumesinise toon. Õõh. Lisaks on kangas õige õhuke, õmblusvarud paistavad isegi tegelikult läbi. Aga koju ma ta tõin ja siin tal mul oma aega ootas ja tolmu kogus, kuniks ma eelmisel nädalal sellest midagi õmmelda otsustasin.

Võtsin lõikeks sama Ottobre lõike, mille järgi viimased kaks kleiti tegin. Kindla peale minek jne. Ainult et seekord tuli seelikuosa laiem teha, sest ma ei kujutanud ette nii õhukesest riidest liibuvat kleiti. Paraku oli mul vaid poolteist meetrit kangast ja ei saanud seda nii voldilist teha, kui tahtnuksin, aga hea küll. Kui mul oleks olnud valida, teinuksin voodriga kleidi, aga mul polnud midagi voodriks panna ja ma ei mallanud selle soetamisega oodata.

See pole aga midagi võrreldes kurva tõsiasjaga, et mul oli ainult 40-sentimeetrine lukk. Tundus, et võiks ju käia küll… kuniks ma kleidi valmides seda esimest korda selga proovisin (sest mis ma sest enne proovin, kui olen sama lõike järgi kaks kleiti alles teinud, eksole!). Kuigi ma olin hästi natukene arvestanud kanga pikipidisusest tuleneva venimatusega (sest mustri pärast pidin selle ju tavapärasega võrreldes teistpidi välja lõikama), polnud see kindlasti piisav, sest kleit mulle eriti selga ei läinud. Võibolla isegi oleks läinud, aga lukk oli liiga lühike ja seda ma küll üles harutada ei viitsinud. Lukk ulatus umbes 5 cm allapoole taljet, nii et luku avamisel moodustus üsna väike auk, millest ma kas oma puusad või põue pidin läbi ajama. Noh, kiire arvutus näitas, et rindmikuga peaks lihtsamini minema, kuigi ega seegi kerge polnud. Teate, keegi ei peaks oma kleite nii selga pressima, nagu mina seda kleiti. See oli lihtsalt nii vale nii mitmel põhjusel. Silver lohutas mind, et tavaliselt pean ma kleidi ainult korra päevas selga panema ja sama palju kordi selle ära võtma, aga seegi tundus liiga palju. Kuna ma lukku üles harutada ei kavatsenud, aga päris alla ka ei tahtnud anda, vaatasin, kui palju küljeõmblustest järele õnnestub anda. Esimest korda elus oli kasu neist 1,5-sentimeetristest õmblusvarudest! Kahe külje peale kokku sain neli sentimeetrit juurde ja sedasi õnnestus kleit päris kenasti selga ajada. Kas ma seda kunagi ka kandma hakkan, ei tea veel öelda, eks see selgub, kui ilmad soojemad ja traumast üle saadud.

Tegin ju küll seljaosa seekord lühemaks, aga näha ei ole. Äkki on seekord häda selles, et kangas venib pikku-, mitte laiupidi.
Nagu mingi liputaja, ausõna, sest kes see käib sellise sombuse ilmaga ringi, rihmikud jalas, sääred paljad, endal mantel seljas.

13 thoughts on “Parem kleit kapis kui kangas karbis

  1. Oh, selles kangas on kohe mitu värvi, mida ma just otsin! :) Kleit on nii mõnusalt suvine ja helge. Jookseks mööda lilleaasasid ringi ja laulaks kohe :) PS. 1,5cm ikka, mitte millimeetrit ;)

    Like

    1. Oih, parandan kohe ära :) Millimeetritest oleks küll väheks jäänud…
      Aasadega tuli kohe meelde see Julie Andrewsiga stseen “Helisevast muusikast”, kus ta keset aasa seal keerutab :P

      Like

    1. Ohhoo :) Äkki meenutas mullegi alguses… aga õmblemise ajaks oli see tolmune ja kurb. Kleidina näeb ta igatahes minu silmis parem välja kui enne kapis oma tundi oodates.

      Like

  2. sb

    Minu meelest on see kleit kõige efektsem just ca 10-meetriselt distantsilt. Vähemalt selline mulje tekib pilte vaadates. Seetõttu võib täitsa nii olla, et paistab eriti äge disainerkleit. Nii et soovitan igati suvisteks sõnavõttudeks mingites kohtades, kus publikuga on väike vahe sees. Lähedalt on ka tore, aga just esimene emotsioon väikse pildi pealt ajab siin rahva silda, ma arvan. Kaugelt 10/10, lähedalt 8/10.

    Like

    1. Ma oleks nagu millestki täiesti valesti aru saanud, et mu arvamus selle kleidi asjus publiku omast nii palju erineb. Aga tore vist. Ja tänan helde hinnangu eest!

      Like

Ütle sõna sekka!

