Roosa pluus

Välguga piltidel ei saanud üldse aru, et pluusil mingi krae oleks, kõik sulas kuidagi ühte.

Kangas: Emalt saadud sitsiriie. Minu meelest oli tal kunagi samast kangast kittel.
Lõige: 40s style blouse raamatust “Gertie Sews Vintage Casual”
Pudi-padi: neli nööpi samuti vist ema käest
Ajakulu: Algusest lõpuni nädal, aga ega ma seda iga päev ei õmmelnud
Esimest korda kandsin:
Kas kannaks edaspidigi? Pigem jah, kui leian midagi, millega koos seda kanda.
Hind kokku: 0! Nada!

Miks ma selle pluusi õmblesin? Hea küsimus, sest pluusi mul vaja küll ei ole, kuna mul pole seda vist millegagi kanda. Aga eelmisel laupäeval istusin üksi kodus, haige ja viril, ning mõtlesin, mida ma saan õmmelda Louis CK püstijala naljasõude vaatamisega samal ajal. Tahtsin, et mahuksin lõiget võtma ja kangast välja lõikama diivanilaual, sest ma ei viitsinud põrandal kassiga puid ja maid jagada. Kleit lauale ei mahtunud, mistõttu mõtlesin proovida õnne pluusikesega Gertie teisest raamatust. 40s style blouse nimeline pluus oli algvariandis lühikestega varrukate ja rinnataskuga, jätsin need aga ära, sest ei viitsinud nendega tegeleda ja ega kangast poleks vist ka jätkunud. (Tegelikult oli kanganappus vist üks peamisest põhjustest, miks ma midagi tillukest õmmelda tahtsin, aga kes seda enam täpselt mäletab.)

Pluusi oli võrdlemisi huvitav õmmelda. Polnudki enne sellise kraega kokku puutunud näiteks. Keegi kobises internetis krae õmblemise juhiste üle, mis olevat segased ja eksitavad, aga julgen vastu vaielda, ma sain lausa üllatavalt ruttu aru, mis ma tegema pean. Aga need nööbiraisad… Vabandust, aga nööbimajandus on mu verivaenlane. Õieti nööpaugumajandus, sest kui ma ei eksi, siis mu masin teeb neid va neljaetapilisi nööpauke. Pean ise peale passima, kui kaugele iga õmblust neist neljast teha jne. Ega muhvigi ei näe ju, mis seal talla all toimub, ja nii ta lähebki. Pealegi jäi masin vahel õmblemisega jänni, undas ühe koha peal või tegi kummaliselt harva siksakki tiheda asemel. Muidugi pole asi ainult masinas, osa süüst asub kindlasti tooli ja masina vahel, aga ega see olemist paremaks ei tee, kui oled millegi valmis õmmelnud ja vaja vaid nööpaugud teha, aga siis midagi pekki läheb. Seekord midagi totaalselt lörri ei läinud, aga lähedalt ei tasu neid auke siiski uurida. Nüüd pilte vaadates tundub pealegi, et suuremad probleemid on hoopis natuke liiga väikesed nööbid ja nööpaukude liigne kaugus hõlma servast. Aga teate, üldse enam ei huvita, sest kokkuvõttes pean pluusi üsna õnnestunuks. Tore, et sain ära kasutada väikese tükikese emotsionaalse väärtusega kangast. Tahaks kunagi õmmelda kleidi, mille ülaosa oleks selle pluusi sarnane ja seelik midagi kaharat-lehvivat. Kui see kunagi juhtuma peaks, timmiks veits lõiget, sest seekord lõikasin lihtsalt suuruse 6 ja tegin seda veidi lühemaks, muud midagi. Aga näha on, et kõhupiirkonnas ja rindade kohal toimub midagi kohatut ja käeaugud võiks madalamalt alata. Igatahes ostsin eile Abakhanist seitse meetrit kangast ja värske Burda, nii et võibolla varsti näete siis kleite ka :)

One thought on “Roosa pluus

  1. Ruth

    Ka mina tunnen kohe õudu, kui pean kodus nööpauke tegema. Uus masin õmbleb neid küll ilusti, aga mingi teema on sellega, et pooltel juhtudel katkeb niit poole peal ja ongi moos :S
    Igatahes olid tubli, et jõudsid võiduka lõpuni! :) Sellise teeks endale kleidi ülaosaks iga kell!

    Like

Ütle sõna sekka!

