Vastlalubaduse poolikult edukas finaal

“Kui palju lubadusi jääb täitmata – miks siis mitte mõnikord täita lubadust, mida kunagi pole antud?” kirjutas Karl Ristikivi “Hingede öös”. Mul ei jää üle muud, kui nõustuda. Ja ometi pidasin ma mingi uitmõtte ajel aasta tagasi vajalikuks avalikult lubada, et tänaseks päevaks õmblen kümme eset ajakirjade lõikelehtedelt. Kui mul nüüd nädalavahetusel üks rõivaese pekki poleks läinud, ületanuksin plaani isegi ühe asjaga, aga saatus tahtis teisiti ja lõpptulemusena pean leppima täpselt nii suure saagiga, kui alguses eesmärgiks seadsin. Kuigi see ettevõtmine oli kasulik, kuna süvenesin kokkuostetud ajakirjadesse ja kasutasin neid üsna agaralt, ei tekitanud see minus erilist hasarti. Võiks lausa öelda, et päris jama ettevõtmine oli. Edaspidi lähtun Ristikivi mõtiskelust ja täidan vaid andmata lubadusi (vähemalt mis õmblemist, kangaste ostmist jms puudutab).

Aasta algusega langes kokku mingi ööriiete buum. Märkasin, et see oli jaanuari koosõmblemise teemaks Facebooki Õmblustoa grupis. Mis seal salata, esimese hooga tundus see sama ükskõikseks jättev kui kõik ülejäänud 2015. aasta koosõmblemiste teemad (voodipesu, märss, lapsed, rahvuslikus võtmes pajalapid… palun ei!). Siis vahtisin terve õhtu Colette Patternsi Nutmegi ja ei suutnud välja mõelda, millises olukorras ma seda päriselt kannaksin (loe: millises olukorras väljaspool voodit jätaksin kõhuvööndi katmata?). Siis nägin Epu tehtud öösärki. Siis tuli välja Closet Case Filesi pidžaama Carolyn ja ma mõtlesin, et ma ei viitsi elus pidžaamaga nii palju vaeva näha. Paraku kuulun sellesse inimrühma, kes ei arva, et aluspesu peab olema vähemalt sama ilus kui pealisriided ning magades tuleb olla sama kaunis kui ärkvel olles. Appi! Lubage mul vahel kole olla, aitäh! Kuid… Ööriietega on mul tõesti kitsas käes, kuigi vajan neid vaid siis, kui olen haige või kui mul on ööseks jäävad külalised. Neil puhkudel on mul valida ühe sensuaalse öösärgi ja paari võidunud pidžaama vahel. Mõtlesin siis õmmelda midagi, mis oleks kuldne kesktee nende kahe vahel. Olen kunagi õmmelnud Ottobre 5/2011-st ühe sellise komplekti ja mõtlesin selle nüüd uuesti ja neli korda paremini taas ette võtta.

Kangas: Janikalt niisama saadud tõenäoliselt puuvillane kangas
Lõige: pidžaamapüksid Sweet Dreams, Ottobre 5/2011
Pudi-padi: kaht sorti kummipaela
Ajakulu: paar tundi
Esimest korda kandsin: –
Kas kannaks edaspidigi? Tõenäoliselt küll
Hind kokku: tõenäoliselt poolteist eurot

Mõte “Oi, seda on nii lihtne teha ja ma saan sellega ludinal hakkama!” on alati halb oomen. Nii ka see kord. Püksid tulid normaalsed, kuigi olin unustanud, et selle lainelise servaga kummi õmblemine alläärde pole kõige lihtsam asi maailmas. Pildilt on näha, et õmblesin selle nii halvasti, et 1) dekoratiivset serva õieti ei paistagi; 2) alläär on kohati justkui kroogitud, kuigi see ei olnud mul sugugi plaanis. Vähemalt on püksid kokkuvõttes täiesti funktsionaasled.

Pidžaamapluusi ma aga ei lõpetanudki, sest kummi ülaserva õmmelnud, sain aru, et see on liiga lõtv ega hoia kusagilt ümber keha. Lihtsalt ei viitsinud seda üles harutada ja jätsin asja katki. Ja mul pole isegi kahju! Kuigi lõpptulemusena pole mul ikkagi eriti midagi, mida külalisi võõrustades ööseks selga panna.

4 thoughts on “Vastlalubaduse poolikult edukas finaal

  1. Tead, see oli hetkel nii lohutav. Mul mitu ümblustööd viltu läinud jälle, hea lugeda, et kellelgi veel.. :P Ning tõesti, see mõte, et oh, nii lihtne, teen ruttu ära ja asi nudi, on vägagi hukatuslik. :D

    Like

  2. Maimu

    Issand kui nunnud!

    Mul neid nurka visatud asju ikka koguneb. Mingi ime läbi olen suutnud paar viimast püksi paari kõik väikeseks teha…. O.O aga näed juhtub!
    Ja kui ikka pinget ei paku harutamine ei olegi miskit parata!

    Like

    1. Aitäh! Enamikul õmblejaist on vist nagunii lademetes kangaid ja lõikeid ootel, pole väga hullu, kui mõne asjaga eduka finišini ei jõua.. saabki varem järgmisega alustada :)

      Like

Ütle sõna sekka!

