Täitmata lubadused

Aasta alguses hõikas Kadri välja, et plaanib tänavu iga kuu midagi endale õmmelda. Mõtlesin: “Awww, kui armas! Keegi päriselt peab midagi sellist lubama, sest muidu õmbleks ta vaid teistele.” Mina teatavasti luban pidevalt kellelegi midagi õmmelda, aga tegudeni ei jõua kunagi, sest kahjuks on endale palju toredam riideid treida. See pani mind omakorda mõtlema, mida ma üleüldse õmblemisega seoses kokku olen lubanud, olgu siis salaja oma peas või valjuhäälselt siin blogis. Otsustasin teha nimekirja, sest tundus, et tühjade lubaduste ülestunnistamisel on lunastav jõud. Justnimelt ülestunnistamisel, mitte realiseerimisel!

Niisiis olen lubanud teha järgmisi asju.

  • Jope Silverile
    Tegelikult tegin isegi muslini juba ja Maimu osutas mulle eriti põhjalikku abi selle kohendamisel, aga see kõik jäi soiku, sest Silverile hakkas tunduma, et võiks hoopis teise lõike valida ja mulle tundus, et ma parem õmbleks mõne kleidi (ups).
  • Seelik Silverile
    Ma lihtsalt ei tea, millist seelikut mehele õmmelda. Ja nüüd lugesin, et ma olen seelikut lausa kahele mehele lubanud. Ma isegi enam ei mäleta, kes see teine on.
  • Veel miljon asja Silverile
    Teoreetiliselt ülinummi eesmärk, praktiliselt on ta aga mees ja järelikult teistsuguse kehaga kui mina, mistõttu pole mul aimugi, kuidas mingeid asju kohendama peaks jne.
  • Püksid endale
    Lõbus fakt: töisel jõulupeol lobisesin välja, et käin pükstega tööl ainult siis, kui mul pohmakas on. Rumal, rumal Esta. Õnneks selgus, et mõni pole mind pükstes näinudki. Irooniline on see, et pärast seda südamepuistamist olen kaks korda pükstega tööl käinud ja kummalgi korral ei olnud pohmakat. Loo moraal: edaspidi kanda pükse veel harvemini kui seni.
  • Mantel endale
    Olen jõudnud arusaamiseni, et üleriided on mu garderoobi nõrgim koht (välja arvatud üks imeline nahkmantel). Need on lihtsalt kõik vales mõõdus, eriti paistavad silma pikad varrukad ja see on päris kole. Võibolla kui suvel selle teemaga tegelema hakkaks, saaks talveks mantli valmis, aga tundub liiga suur ettevõtmine.
  • Kasutada lõikeid ajakirjadest, mille kokku olen ostnud
    Seda lubadust olen veidi isegi täitnud, nagu on näha siinselt vastlalubaduse leheküljelt. Kaks asja veel ja olengi selle eesmärgi täitnud! Aga pikk tee on veel minna.
  • Õppida ära trikotaaži õmblemine
    Olen sellega veidi tegelenud, aga kokkuvõttes pean tõdema, et pole motivatsiooni end sellega vaevata, kuna ma kardan, et ma hakkan retuusides ringi käima ja rohkem sööma, sest trikooriided venivad rohkem. Palun ei.
  • Ei osta lõikeid, millest ma midagi ei õmble
    Mõnikord ju ikka võib! (Grainline Studio Alder shirtdress, ma vaatan sinu poole!)
  • Ei osta kangaid, millest ma midagi ei õmble
    Välja arvatud, kui tegu on millegi eriti ilusa või ekstsentrilisega.
  • Viskan kohe ära kõik nööpnõelad, mil midagi viga on
    Millegipärast ma ei tee seda, kuigi kohutavalt ajab närvi, kui kätte satub nüri nööpnõel.

Reaalsus on muidugi see, et ostan õmblemisnodi edasi ja õmblen ainult endale ja ainult kleite. Jeiiiii!

9 thoughts on “Täitmata lubadused

  1. Mul on pigem nii, et õmblen ainult neid asju, mis hetkel pähe löövad (ja mida ma juba korduvalt teinud olen). Rõivaid olen üldse hästi vähe viimasel ajal õmmelnud. Aga see ei takista mul pidevalt osta kokku kangaid rõivaste õmblemiseks ja lõigete ajakirju. Kappi ega riiulisse ei mahu ükski neist enam. Seetõttu saigi see aastane eesmärk pandud :) Ja nagu näha, siis ühest ajakirjast sain õmmeldud aga sujuvalt ostsin 3 tk juurde :D Aga aasta lõpuks peaks mul olema vähemalt 12 “õmblemata” ajakirja vähem :P

    Like

  2. Aaa- meestele ma ei oska üldse õmmelda :D Oma mehele pole mitte midagi õmmelnud, pojale ainult üht-teist. Teistele teen enamasti lapitehnikas asju ja siis alati tunnen, et võiks vahelduseks omale ka õmmelda :)
    Pükse tahaks õmmelda. Ühed on isegi pooleli aga kuna ma viimati tegin neid aasta aega ja 5kg tagasi, siis võid arvata, miks enam motivatsiooni nendega tegelemiseks pole :D

    Mantli kohta Õmblusmamsel väitis, et seda olevat kergem õmmelda kui hästi istuvat kleiti. Seega alusta aga suvel ja sügisel saad selga ajada :)

    Like

    1. Nii vähe aega, nii palju ideid:) Hirmus. Sellistel hetkedel tuleb mul alati meelde 1998. aasta küpsuskirjandi teema “Kaunid ideaalid, karm tegelikkus”. Selle saaks täiesti käsitööst kirjutada :P

      Like

  3. Tädi Maimu

    Püksid, mantel, meestele õmblemine – KUKEPEA! Naistele ikka väga palju raskem õmmelda, eriti kleiti….

    A Esta teeme püksa õmblemise sewalongi? :D hoian virtuaalselt kätt sest Pärnu ju Tallinnast nii kaugel…

    Like

    1. Mul on ilmselgelt ka madalamad standardid õmmeldule kui sul :P Miks ma muidu neid kleite trein.

      Pükste sewalong on väga hea mõte, aga ma ei suuda vaimusilmas ette kujutada, missugused need püksid olema peaksid, mida ma kanda tahaks. Kui selle välja mõtlen või sa mulle ütled, siis teeme ära:) Või teed mulle mantli sewalongi :P

      Like

      1. Tädi Maimu

        Noo mantli võib kah õmmelda! kui augustis pihta hakata on ehk jaanuariks valmis! Aga enne üleriideid võiks kerged rõivad selgeks saada ;)

        Pükstega on nii, et vaata mida burdastyle.de Shnitten shop Damen hosen all pakub. Piilu mis meeldib. Ma pakuks midagi “cropped” pikkuses kitsama säärega.

        Like

        1. Kusjuures… ma õmblesin täna lühkarid Gertie viimasest raamatust. Lõige oli tegelikult mõeldud eelkõige pikkade pükste jaoks, aga olid siis juhised lühikeste tegemiseks kaa. Igatahes on sellised kitsama säärega ja ühe pildi peal isegi cropped versioonis! AGA mul läks triikraud katki, nii et enne pükse ei näe, kui ma uue raua hangin ja need ära pressin.

          Like

Ütle sõna sekka!

