Klassikaline aastalõpupostitus

Oi, tänavune aasta oli minu kui hobiõmbleja ja õmblusblogija jaoks päris imeline.

Toimus

Mais toimusid Kalamaja päevad. Panime seal Janikaga püsti Kohustusliku Tegevusvabaduse leti, mille servas korraldasime teiste õmblusblogijate ja -huvilistega nodivahetuse. Tõesti tore oli näha samade huvidega inimesi, keda muidu vaid internetis kiibitseda saan. Saladuskatte all võin öelda, et olen Janikale juba paar kuud soigunud soovist midagi sarnast edaspidigi korraldada. Andke teada, kui ma selle mõttega üksi pole!

Mais võtsin ka edukalt osa Me Made Mayst, mille raames oli enda tehtud riietega päevi rohkem kui neid, mil kandsin poest ostetud asju. Neljal-viiel päeval nädalas endast pilti teha oli aga üsna õudne, nii et ma pole kindel, kas järgmisel aastal seda kadalippu läbida soovin.

Septembris libistasime Janika ja Gerliga vahuveini Uue Maailma tänavafestivalil, kus meil oli lett “Kleidid, koogid, moosid”. Müüsin maha virna enda õmmeldud riideid, Gerli tehti tühjaks teravatest moosidest ja Janikagi jäi paljust ilma. Oli tore!

Õmblesin

Õmblesin kokku 28 asja:

  • 17 kleiti (olen praeguseks tänavu lugenud 19 raamatut, nii et tuleb peaaegu iga kleidi kohta üks raamat!),
  • 4 seelikut,
  • 3 paari lühikesi pükse,
  • 3 pluusi,
  • 1 jope.
Mu lemmikud, mis pole kleidid

Arvutasin, et kõik maksid kokku umbes 339 eurot ehk õmblemisele kulus keskmiselt 28.25 eurot kuus. Selline tagasihoidlik ringiraha summa vist. Kõige kallim taies oli kassikleit, mis läks maksma hinnalised 29.50 eurot, jope napilt järel 29.41 euroga. Tahtsin ka kokku lüüa kulutatud aja, aga see osutunuks liiga keeruliseks. Neid tunde oleks igatahes päris palju tulnud, mistõttu mõtlesin, et kui ma ühel päeval ei õmbleks, KUI palju mul siis äkki vaba aega oleks! Mida kõike saaksin teha, saamata tuua vabanduseks ajapuudust! Kas või nädalas 20 tundi sporti teha! Tõenäolisem oleks muidugi aja surnuks löömine.

Enimkasutatud lõigete edetabel

  1. Wiggle dress (Gertie’s New Book For Better Sewing) – 4 korda
  2. Sheath dress (Gertie Sews Vintage Casual) – 3 korda
  3. Maritime shorts (Grainline Studio) – 3 korda

Lugeja(te?) soovil: interaktiivne element! Hääleta oma lemmiku poolt! Nii feilide kui ka winide kategoorias saab valida kolm kleiti.

Õppisin

  • Õmblesin esimest korda kantavad püksid, selle ehtsa keerulise kinnisega ja puha. Olin väga uhke ja rahulolev!
  • Võtsin esimest korda ette ülerõivaste õmblemise ja sain maha päris suurejoonelise jopega.
  • Esmakordselt tuli minu masina alt trikotaažist toode, mida ma ka avalikus kohas kandsin. Jess!
  • Võtsin senisest tõsisemalt lõigete kohandamist, mistõttu vehkisin terve aasta usinasti FBA-sid teha.
  • Arendasin täpsust, kannatlikkust ja oskust valida lõikega sobiv kangas.
  • Õppisin normaalsemaid pilte tegema: ronisin õue poseerima isegi lume ja külmaga ning üritasin vähem tige välja näha.

Õnnestusin

  • Vt eelmisi õppimist puudutavaid punkte.
  • Viitsisin ette võtta mõne keerulisemapoolsema ja aeganõudvama õmblemistöö ning need ka eduka lõpuni viia.
  • Õmblesin mõne vapustavalt pilkupüüdva kleidi.

Ebaõnnestusin

Õmblesin mõne asja lihtsalt sellepärast, et kangas käepärast oli. Tulemuseks tavaliselt mingi käkk.

Kirjutasin

2013. aastal oli blogil terve aasta peale 9681 vaatamist, tänavu praeguse seisuga umbes 36000. Jah, vist mitte konkurentsivõimelin, aga ikkagi pea neljakordne vahe! Kuigi ma õmbleksin ka siis, kui ma sellest ei kirjutaks, siis kirjutan ma ikkagi selleks, et keegi loeks (ja veel toredam, kui ka reageeriks). Selles valguses on ikka erinev, kas kuus on keskmiselt 0 vaatamist päevas (veebruaris 2013) või 117 (mais 2014).

Postitused, mida mulle kõige rohkem kirjutada meeldis

Kuidas õmblemine aitab oma kehaga rahu sõlmida
Miks ma õmblema hakkasin ja miks ma praegu õmblen

Postitused, mida kõige rohkem loeti

Kuidas õmmelda peitlukk? 20 pildiga juhend
Kust leida lõikeid?
Õmblemisblogidest

Mõnus! Mulle meeldis! Head vana aasta lõppu, armsad lugejad, ja kohtumiseni uuel aastal!

8 thoughts on “Klassikaline aastalõpupostitus

  1. Ruth

    Oeh, lõpuks ometi üks aastalõpu postitus, mida ma tegelikult ka lugeda tahan! Enamus on olnud lihtsalt lingid varasematele postitustele, no kellele seda tarvis. Päris hull on ka vaadata, kui palju sa õmmelda jõudnud oled :S Ikka eriti produktiivne. Ma pole suurt midagi jõudnud ja ainult unistan siin kleitidest, mis võiksid olla. Thumbs up :D
    Jaaa mul oli au olla esimene hääletaja!

    Aga igatahes, mõne õmblusblogi ürituse suhtes oleks ma küll käpp!

    Like

      1. Ruth

        Just kirjutan enda aasta viimast postitust ka ja tunnistan ausalt üles, et olen rohkem kui miskit muud neid kikilipse õmmelnud. Aga see on vähemalt nüüd puusalt!

        Like

  2. Heh, oskasin oma kommentaari ära kaotada…
    Huvitav kokkuvõte! Kuna oled kõik kleidid lõpuni valmis õmmelnud on need kõik õnnestumised. Eriti kiiduväärt on minu meelest see, et esitad endale õmblustehnilisi väljakutseid. Ise ma ei jaksaks kunagi kleit nr.7 taolist projekti ette võtta. Aga süües võib vist isu kõvasti kasvada…
    Head uut õmblusaastat!

    Like

Ütle sõna sekka!

