Kleit “Naiselik pensionär”

Silveril oli see müts (https://tegemine.wordpress.com/2013/12/30/tutimuts/) peas ja see tundus kuidagi nii naljakas. Ütlesin talle, et ta näeb välja nagu lapsi pildistav fotograaf, kellel on peas mingi lõbus kana, mis lapsi naerma peaks ajama.

Kangas: viskoos
Lõige: Burda 12/2013 124 (nagu seegi)
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: kolm õhtut
Esimest korda kandsin: Kui aus olla, siis käisin täna hommikul kell kümme sellega Grossi poes piima ja veini ostmas. Selle asemel võiksin aga öelda, et kannan seda praegu maale sugulastega jõule veetma minnes ja ka see oleks tõsi (veini ostsin ka selle tarbeks).
Kas kannaks edaspidigi? Tundub küll
Hind kokku: 20.66

Vahel on õmblemise protsess nii mõnus, et asja valmissaamisele ei mõtle ma üldse. Vahel aga tunnen kahetsust, et üldse alustasin ja ootan vaid, et see ükskord läbi saaks. See kleit on näide sellest viimasest variandist. Ma ei olnud enne viskoosi õmmelnud ja see oli kuidagi nii ludri ja tundlik. Kui midagi harutasin, tõmbasin iga kord kangast mõne niidi välja või vähemasti katki. Ülinõme! Kui kleit valmis sai, polnud kindel, kas see kõik seda väärt oli. Kanda ja katsuda on seda mõnus ja muster on päris tore värviline, aga see keset kõhtu laiutav passe tekitaks justkui optilise illusiooni, mis toob meelde Viktor Vasarely op-art teosed. Või on see lihtsalt mu jõulukõht? Kahjuks pole seegi välistatud.

Viktor Vasarely "Vega-Nor"
Viktor Vassarely, “Vega-Nor”

Silver ütles, et kleit näeb väga naiselik välja, aga kui ma peeglisse vaatasin, nägin seal 65-aastast pensionäri Maiet, kes sõbranna juubelile läheb. Peale nende esteetiliste ambivalentsuste vaevavad mind varrukad ja kaelakaar. Tahtsin ¾ pikkuses varrukaid, aga mul polnud kangast sentimeetritki pikemateks varrukateks kui need, mis ma siis nüüd tegin. Võibolla oleks pidanud kohe kõvasti lühemad tegema, aga siis oleks ju külmem kanda ja blablabla. Tähelepanelik või isegi mitte eriti tähelepanelik vaataja märkab ka midagi imelikku parema käe varruka ülaosas. Minu meelest oleks seal nagu patšokk (kuigi ei ole). Mingi probleem on ka peaauguga, mis näeb kummaliselt asümmeetriline välja. Aga las ta olla. Ikkagi jõuluaeg! Mis puudutab õmblemisfeile, siis olen endaga niigi leebe, miks ma siis jõuluajal rohkem põdema peaks.

Tänavu on vaja õmmelda veel üks peokleit aastavahetuseks ja teha kokkuvõte möödunud õmblemisaastast. Seniks head vana aasta lõppu!

3 thoughts on “Kleit “Naiselik pensionär”

Ütle sõna sekka!

