Kleit, mis jätab fantaasiale palju ruumi

Õppisin oma vigadest ja õmblesin kleidi allserva käsitsi, mitte masinaga. Aga päevavalges on tulemus kuidagi kole. Võibolla peaks lihtsalt uuesti pressima. Samuti näikse rinnasissevõtted liiga kõrgel olevat. Ohjah. Ega väga ei hooli muidugi.

Kangas: 48% polüester, 30% vill, 2% elastaan, vooder oli mingi suvakas polüester tõenäoliselt
Lõige: Princess Dress, Burda 12/2013 #124A


Lõige aastast 2013
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: kaks nädalavahetust
Esimest korda kandsin: polegi kandnud veel
Kas kannaks edaspidigi? Jah!
Hind kokku: 18 eurot

Eriline tänu

  • isale, kes mind eelmise nädala pühapäeva õhtupimeduses Laagri Kangadžunglisse sõidutas, et sealt voodririide saaksin osta (sest teised poed olid sel hilisel tunnil kinni ja mul oli lihtsalt VÄGA vaja, et ma saaksin samal õhtul edasi õmmelda);
  • emale, kes seisis Kangadžungli (miks nad kirjutavad oma nime Kangadzungel, miks???) sabas ja maksis mu voodri eest samal ajal, kui ma poes hõõgveini ostsin;
  • vennale, kes fotokat laenas;
  • Kristinale, kes mind pildistas.

Ostsin 2013. aasta viimase Burda just selle lõike pärast. Esiteks oli lõige mulle mokkamööda, teiseks oli lõige petite suuruses. Õmblema asusin aga alles nüüd, aasta hiljem. Tegin kõike hästi püüdlikult: üks proovikleit, kaks erinevat FBA-d, ühe valmisõmmeldud voodri heitsin kõrvale, kuna see oli liiga hele, õmblesin omajagu käsitsi jne. Paras jampsimine oli kõigi nende tükkide klapitamine küljeõmblustes. See on siiani õmblemises mu Achilleuse kannaks, aga eks tulebki ju vaeva näha nende asjadega, mis ei õnnestu nii hästi ja äkki ükskord olen selles ka äss!

Ma ei saanud eriti aru, kuidas ma neid varrukaid tegema pean. Venekeelsetest juhistest ilmselgelt mingit abi ei olnud. Sirvisin oma õmblemisraamatuid ja vaatasin, milline juhend läheks kokku nende lõiketükkidega, mis ma välja olin lõiganud. See lõhik näeb uurimistööle vaatamata päris hirmus välja, seda ma ei eitagi, aga ma kartsin midagi veel hullemat. Järgmisel korral sama kleiti tehes jätaksin ma lõhiku üldse ära ja ei hakkaks ka mingite nööpaukudega jändama.Postituse pealkiri on ajendatud kleidi siivsusest. Olen ju viimasel ajal kirjutanud näiteks seelikust, mille lühidus tegi selle peaaegu kandmiskõlbmatuks. Nüüd siis aga kleit, mis ei paljasta kohe üldse mitte midagi. Kas ma näen välja nagu Jane Eyre? See on teie otsustada, aga mulle tuli ta küll meelde, kui end peeglist nägin. Ometi see kleit meeldib mulle, kahiseb ja lendleb lausa veidike.

Mabel Ballin 1921. aasta “Jane Eyre’i” ekraniseeringust / Hugo Ballin Productions/Wikimedai Commons
Foto: Siim

Lõpetuseks ühest teisest projektist. Mõtlesin proovida, kuidas oleks kellelegi õmblemist, täpsemalt kleidi õmblemist õpetada. Mõistagi oma võimete ja oskuste piires, sest kuidas ma muudmoodi saakski. Kuna ma olen oma lapseea õmblemistraumadest omal käel üle saanud, tahtsin teada saada, kas mu strateegiat saaks kellegi teise peal ka rakendada. Vabatahtliku leidmine käis üllatavalt lihtsalt ja laupäeval käiski Kristina külas lõiget võtmas. Nagu enamik meieealisi, õppis ta küll koolis õmblemist, aga mingisuguse õmblemispisikuga ta ei nakatunud, otse vastupidi. Nüüd asus ta aga õmblema üht lihtsamapoolset kleiti Gertie raamatust, sedasama, mille õmblemine mul totaalselt pekki läks. Tunnen suurt vastutust!

Täna valmis proovikleit, mida õnneks väga palju timmima ei pidanud. Homme lähme koos päriskleidi kangast ostma ja siis jääb talle kodutööks kleit õigest kangast välja lõigata. Nii põnev!

Mõtlesin, kas on vale tahta kellelegi õpetada midagi, milles ma asjatundja ei ole. Kas see on liiga “kes oskab, see teeb, kes ei oska, see õpetab” sorti juhtum? Muidugi, praegu õpetan ma oma sõbrannat ja teen seda igasuguse tasuta, aga ikkagi. Äkki ma olen kogemata nagu mingi valeõpetust levitav ketser, kui ma algajal õmblejal traageldada ei luba? Iseasi, kas vastused neile küsimustele mõjutaksid mu teguviisi. Minu meelest on õmblemine, just riiete õmblemine, eriti lahe, tuus ja mõnus hobi ja seda ma just Kristinale õpetada tahaksingi.

6 thoughts on “Kleit, mis jätab fantaasiale palju ruumi

  1. Ruth

    Mida rohkem ma õmblemisest teada saan, seda rohkem kuulen, klassikaaslaste ja õpetajate suust: “No seda võib teha nii, naa ja veel kolmandat moodi (kõik tehnoloogiad selgitatakse üksipulgi lahti ja pea on segamini, midagi suurt sellest infotulvast meelde ei jää) ja no eks lõpuks vaata ise, kuidas Sulle meeldib.”.
    Seega, Sul on ju juba kogemusi küll, et kellelegi neid jagada. No mina elusees ei oleks oma peaga jaksanud sellisedi varruka otsi või mansetilaadseid asju nuputama hakata. Au Sulle! :)

    Like

    1. Hehe, aitäh, Ruth, innustuse eest! Kuigi ma olen enam kui kindel, et sulle pole küll ükski varrukaots ülejõukäiv, kui vaid selleks vajadus peaks tekkima. Kui ka ei tea, kuidas päriselt midagi teha, siis mida rohkem kogemusi, seda lihtsam puusalt tulistada ja midagi vastuvõetavat improviseerida, ja kogemusi on sul ju juba kamaluga!

      Like

      1. Ruth

        Järgmisel nädalal algab mul koolis pluusi moodul. Kui see läbitud saab ja selle abil endale esimese triiksärgi jõuan õmmelda, siis ma olen küll peaaegu fearless :D

        Like

  2. Selle alläärega on see teema, et ilmselt tegid salapistet nii, et ärakeeratud osa poolt pistsid nõelaga kogu kleidi sisekülje poolelt, aga selleks, et seda nähtavat õmblemisejutti ei jääks, peaks õmblema nii, et ärakeeratud osa hoiad õmblemise ajal veel omakorda sutsuke ärakeeratuna tagasi ja pistad siis salapistet mingis mõttes nagu selle vao sees, mis alläärt ära keerates tekib ja suhteliselt lõdvalt sealjuures. Muidugi ma ei tea, kas asi on üldse selles, aga lihtsalt see näeb nii kahtlaselt samasugune välja nagu miljonil minu kleidil, mida õmmeldes just seda viga tegin, kuni lõpuks õpetaja märkas (tavaliselt jätsin selle tööprotsessi osa koju teha ja ei sattunudki nii kunagi õpetaja silma alla) ja tahtis, et ma ühe pidukleidi allserva lahti harutaks ja uuesti õmbleks, sest kuidas ikka sellise alläärega kleidiga lavale minna saab… (ilmselgelt ma ei viitsinud seda teha ja siiamaani mõtlen, et peaks selle asja nüüd ükskord ette võtma :D ). Ma aiman, et mu seletus ei olnud ilmselt just kõige selgem ja arusaadavam ja võin vajadusel proovida uuesti sõnastada, aga ehk saad vähemalt enam-vähem aru, millest rääkida püüdsin. Muidu üldiselt üle pressimine selle randi vastu kahjuks hästi ei aita.

    Like

    1. Jep, kõik on täpselt nii, nagu kirjeldasid! Ilmselt mõtlesin, et pea ükskõik milline käsitsipiste on nähtamatu :P Otsisin su kirjelduse järgi Liivia Kivilo õpikust vastava palistuspiste üles ja eks läheb harutamiseks. Kunagi. Vähemalt on neid käsitsi tehtud õmblusi lihtne üles harutada, masinaõmblus sulas nii kangasse, et seda oli palju hullem harutada. Igatahes tänan nõu eest. Jälle targem!

      Like

  3. Pingback: Kleit “Naiselik pensionär” | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

