T-särk? Ö-särk? Pikk aluspesu? Ei, see on kleit!

Kangas: 100% polüester
Lõige: Gertie uue raamatu paatkaelusega topist arendatud kleit väikse rinnasuurendus- ja nõgusselgsuskohendusega (ehk üritasin just vältida ingliskeelset terminoloogiat)
Lõige aastast 2014
Pudi-padiclear elastic (Mis see eesti keeles on? Vist mitte selge kumm?)
Ajakulu: Õhtupoolik ja lõunapoolik
Esimest korda kandsin: Käisin Grossi poes jäätist ostmas
Kas kannaks edaspidigi? Jeah
Hind kokku: 18 eurot (Kuidagi palju, ma ütleks)

Mõtlesin siis JÄLLE üritada midagi trikotaažist õmmelda. Seekord otsustasin olla hästi mõistlik, valida paks stabiilne kangas ning lollkindel lõige. Inspireerituna Tilly Cocost, võtsin ette Gertie uue raamatu, milles on üks lihtsa trikotaažtopi lõige ja otsustasin selle lihtsalt pikemaks ja alt laienevaks teha. See kõik juhtus reede õhtul. Mul polnud tegelikult kangastki, millest kleiti õmmelda, aga seda parem, sest kuna kiirustada polnud mõtet, võtsin kõik väga põhjalikult ette. Tegin isegi proovikleidi! OMG! Muidu oli tipp-topp, aga selja keskel oli väike kortsumine ja rinnust oli veidi liiga liibuv. Kui mul oleks kangas olemas olnud, poleks ma hakanud lõike muutmisega jändama, aga kuna aega oli, siis vaevusin kleiti rinnust kohendama ja tegelema nõgusselgsuse probleemiga. Kuna lugesin, et seljaosas moodustuv üleliigne kangahunnik võib tähendada hoopis seda, et puusadest on kleit kitsas, tegin kindluse mõttes kleidi puusast veidi laiema. (Pärast võtsin sama palju kitsamaks, sest ma nägin selle kleidiga välja nagu mingi väike teekann.) Kui lõige oli tuunitud, oli veel vara magama minna, mistõttu otsustasin overloki musta niidi valge vastu vahetada ja vahepeal ka overloki tolmust ära puhastada. Tõesti, vapustav usinus, ma ei häbene sellega kiideldagi, kuna tihti seda just ei juhtu. Muidu on mul võrdlemisi värske overloki omanikuna nii olnud, et kevade saabumist markeerib minu jaoks overloki musta niidi valge vastu vahetamine ja sügise tulekust annab märku valge niidi musta vastu vahetamine. Kogu lugu. Rohkem ei viitsi sellega tegeleda.

Järgmine töölõik algas laupäeva hommikul. JÄLLE oli uni nii vara läinud, et Abakhani avamiseni oli mitu tundi aega. Mul on isegi nii juhtunud, et lähen laupäeva hommikul kella kümneks Abakhani, jõuan mõni minut enne avamist kohale, aga peale minu on seal juba trobikond naisi ukse taga kraapimas. On alles nobenäpud! Igatahes vedas ja sain mingi rammusamat sorti trikotaaži. Toppisin koju jõudes kohe pesumasinasse, siis kohe kuivama, et jõuaks õhtul valmis õmmelda ja pühapäeval valgel ajal pilte teha (blogi nimelt käib mul pidevalt selline planeerimine, rabelemine ja skeemitamine). Mitmesuguste eluliste vahelesegamiste tõttu lõpetasin kleidi täna hommikul. Kahjuks õmblesin pea kõik õmblused oma õmblusmasinaga, mitte overlokiga, sest pärast overlokiga õlaõmbluste tegemist vaatasin paremalt poolt, et niidid nagu paistavad. Tundus, et see küll eriti vastupidav pole. Ei julgenud pinge muutmisega mässama hakata, pärast on veel kõik pekkis. Aga mu teine masin õmbles täiesti kenasti, imekombel õnnestus enamvähem ka topeltnõelaga õmblemine. Ainult kaeluse tegemine oli rõvedus kuubis. Õpetus käskis ääre overlokitada ja siis lihtsalt topeltnõelaga kinni õmmelda. Päris see töötas! Eriti jälk oli olukord õlaõmbluste juures, sest olin nendesse ju selle kummipaela õmmelnud ning see tegi asja hästi puiseks ning võimatu oli seda pressida ja venitada, nagu mina tahtsin. Selleks ajaks oli kaelus juba mõnusalt välja veninud ja mina olin endast väljas. Õnneks ei visanud kleiti nurka ja tegin hoopis kandipaela, mis mingitmoodi õnnestus kaelusesse õmmelda. Tulemus ei olnud kuigi elegantne, aga kuniks keegi seda ei vahi, pole väga hullu ja pole ju väga vaja vahtida ka või mis!
Selja piirkonnas toimub mingites poosides jätkuvalt teatav voldistumine, kuid peate mind uskuma, kui väidan, et proovkleit oli veel hullem.Muidu selline normaalne kleit. Vist. Meenutab küll kangesti Marati öösärke või külma ilma pesu, aga peaks ehk mingid kulinad omale külge panema, oleks efektsem. Trikotaažiga õmbleks edaspidigi, sest kuidas ma muidu kaeluse ääristamise selgeks saan. Jääb vaid üle loota, et ma ainult trikotaažist riideid õmblema ei hakka. See on mu hirmuunenägu: õpin retuuse ja t-särke õmblema ja käingi siis ainult mugavate ja mittekortsuvate riietega. Fuihhh!

Väikestviisi õõvastav pilt siia lõpuks.

Üsna satanistlik nägi välja see lumememm, rist oleks pidanud ainult teistpidi käes olema.
Üsna satanistlik nägi välja see lumememm, rist oleks pidanud ainult teistpidi käes olema.

3 thoughts on “T-särk? Ö-särk? Pikk aluspesu? Ei, see on kleit!

    1. Hirm teeb mind metoodiliseks. Kardan, et kulutan oma aega muidu tühja, kui enne ei kohenda ja pärast äkki selga ei lähe.
      Aitäh eestikeeleliselt harimast! Tegelt ju tuttav sõna, ei tea, miks meelde ei tulnud…

      Like

  1. Pingback: Üllatuskleit | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

