Reedene heietus

Ma mõtlesin, et mind ei huvita vähimalgi määral rinnahoidjate õmblemine, aga siis nägin Closet Case Filesi Heatheri õmmeldut ning mul hakkas ila jooksma ja näpud sügelema. Kas tõttan kohe 15$ maksvat lõiget ostma? Ilmselt siiski mitte. Dollarite luhvtitamisest suurem takistus on aga viitsimatus kõiki vajalikke jullasid shopata. Vaatasin veidi Karnaluksi e-poes ringi, kuid läksin järjekordselt endast välja. No üks jaburamaid e-poode üldse, lingilabürint ei vii mind sageli kuhugi välja, ette hüppavad mingid lambikad leheküljed ja mis kõik. Võib muidugi väljamaa poodidest osta valmis komplekte, kus kõik materjalid olemas (nt siit), aga need on muidugi ka vastava hinnaga. Ühesõnaga, tore on unistada, aga tegudeni jõudmine on ebatõenäoline.

Üleeile saabus postkasti värske ajakiri Käsitöö, mida nüüd Evelin Samuel peatoimetab. Vat mis! Ega mul selle kohta muidugi mingit arvamust veel ei ole, pole ajakirja läbigi lugenud. Küll aga täheldasin meisterdamisosa suurenemist. Loodan, et see on jõulueelne anomaalia. Ma ei telli ajakirja Käsitöö paberist lumehelveste tegemise õpetuse ja küpsiseretseptide pärast. Tegelikult olen ma muidugi väga erapoolik, sest kui oleks eestikeelne mõnus õmblemisajakiri, sirutuks mu käsi hoopis selle poole. Filigraansed kudumid ja tülltikand on loomulikult kenad kõik, aga ei hakka ma neid kunagi järele tegema ja paljukestki ma neid vaadatagi viitsin (loe: üldse mitte). Kõike seda öelnuna olgu mainitud, et ajakirjas on seekord karupükste kudumise õpetus! Hurraa! Olen sellest juba nii kaua mõelnud ja kuigi ju see nagunii mõtteks jääbki, on hea teada, et õpetus on kohe käepärast. Ilus kirju muster kah. Ainult et lõngajuppe mul küll pole, pean vist ema kappe tuuseldama minema.

BurdaStyle’is oli hiljuti õmblemisblogijate populaarsusvõistlus. Või noh, tegelikult hääletati erinevates kategooriates ja nüüd saab siit lugeda, kes on need 50, kes enim äramärkimist leidsid. Mul on Feedlys juba oma 50 õmblemisblogi, mida ma erineva pühendumisega loen ja jälgin, nii et ega mul neist puudust pole, aga vahel ikka hea uusi tutvusi sõlmida (ja kui ma ütlen tutvus, siis ma mõtlen seda, et ma loen ja elan kaasa ning “tuttav” ei tea minu olemasolustki mitte). BurdaStyle’i nimekirjas on blogijad temaatiliselt ära jagatud, nii et saab neid sirvida vastavalt oma huvidele, olgu selleks vintage, plus size, tutorial‘ide kirjutajad, pesu õmblejad vms.

Vaatasin, et Heather B on maha saanud sensu kleidiga. Eriti erutusin, kui nägin selle Blugingerdolli lõike näidispilte. Tekkis ainult küsimus, kas ma tahan sellist kleiti õmmelda või sealse kleidikandja sugune välja näha. Trikotaažist lihtne kleit on aga minu jaoks liiga kallis, kui ta lõige 14.75$ maksab, nii et peaks pigem oma ajakirjahunnikus tuhlama ja neist midagi kombineerima.

Rääkides lõigetest, siis Tilly paiskas turule kleidi Francoise, mis on (detaile mitte arvestades) täpselt samasugune kui Gertie uue raamatu shift dress, mida ma ka õmmelnud olen. Ja siis By Hand London tegi küsitluse, selgitamaks välja, milline kolmest lõikest järgmisena müüki panna. Teise koha sai napilt kleit, mis tehnilise joonise järgi on minu meelest peaaegu täpselt nagu kleit Kim, mille nad on välja kuulutanud, aga mis veel müügis pole. Vaatasin ja mõtlesin: “Päriselt vä?” Selliste asjade valguses on eriti tore näha midagi sellist komplitseeritumat nagu Closet Case patternsi teksad (hmm, lingin juba teist korda samale tsikile ja kõike seda enda initsiatiivil!). Aga mida aeg edasi, seda enam tundub mulle, et see lõikebisnes pole mitte niivõrd raha vahetamine lõigete vastu, vaid raha vahetamine kuuluvustunde, suhete, käehoidmise ja muu säärase vastu. Millega ma muide ei taha seda hukka mõista, olen siin lehekülgedelgi paljudele kiidulaule laulnud, ajapikku olen lihtsalt teisiti mõtlema hakanud.

Kas te olete kuulanud õmblemisteemalisi podcaste nimega Modern Sewciety Podcast? Sada aastat üritan end kokku võtta, aga kogu aeg on sellised tegevused käsil, mis ei lase jutule keskenduda.

Ja lõpetuseks kõige naljakam pilt, mida ma sel nädalal näinud olen: vaadake siia! Või kellele naljad ei meeldi, siis siin on mu selle nädala soundtrack:

9 thoughts on “Reedene heietus

  1. Ruth

    …või kui tuju on pikast pimedusest eriti kehv, siis aitab see:

    P.S. Sirvisin üleeile uut Käsitööd ja mul ei ole vist erilist põhjust seda rohkem kätte võtta, kui vaid Gudruni artikli koha pealt. Õnneks mu tellimus lõppeb järgmise numbriga.

    Like

    1. Julmad naljad :D Aga naljakad!
      Kahju, et ajakiri sellises suunas läheb. Neil kaob ju oma nišš ära, kui nad mingiks “Kodu ja Aed” sorti ajakirjaks muutuvad.

      Like

  2. Tädi Maimu

    Mina testisin Gingeri teksaseid. Ma ei tea kas olla uhke või … naljakas on see et testija parandab lihtsalt aitähi eest ära kõik vead.

    Lõige muidu SUPER. Ja ma juba niisama ei ütle. Lihtsalt need alagajatele suunatud õmblemis juhised pole minu jaoks.
    Soovitan soojalt. Teksade õmblemine tegelt ime lihtne :)

    Like

    1. Nojah, ma ei tea, kummal on rohkem põhjust uhke olla: sinul, et üks celebrity su tasuta abi palus, või seesama celebrity, et pikaaegsete kogemustega õmblemisäss Maimu vaevus aitähi eest vigu parandama. Kahe otsaga asi :)
      Ma täitsa usun, et teksade õmblemine on lihtne, eriti, kui imepõhjalik õpetus ees on. Aga küsimus on selles, kas tulemus näeb pärast kodukootud välja või mitte. Ühed teksad ma ju õmblusringis isegi mullu õmblesin, need nägid muidugi jubedad välja mitmesugustel põhjustel (nt miks õpetaja mind erinevate taldadega ei tutvustanud??), aga polnud siiski kõige keerulisem asi, mida ma teinud olen…

      Like

      1. Tädi Maimu

        Ei tea kas näevad. Ma patseerin uhkelt enda omades pikemat aega ringi. Oluline on et topstitching oleks sirge ja võrdne, et vöö saaks kenasti peale ja et seest poolt kah kõik tibens tobens oleks. Ja et kinnituslukud kenad on.

        Ma ise tahtsin testida, kui end kirja panin, ei teadnud veel et teksad on.

        Ja ma kadekops kõike ikka kah parandama ja täpsustama ei hakanud.
        Aga üks asi ajab tigedaks küll, soovitab seal lõpupoole liimi kasutada. .. ÕUD! Nii ikka ei tehta kui pole just Swarofski kivikesi kinnitada. Soovitasin ära paranda aga noh kui ei kuulata ei kuulata, ju siis kõik teised kiitsid takka!

        Like

          1. Tädi Maimu

            Ei kästa vaid soovitati. Vöö aasade kinnutamisel.

            Harjutamine teeb meistriks. Kui ma rätsepaks õppisin, tegime esmalt kõik asjad proovi lapidel läbi. Ja alles siis saime päris riideid õmmelda.
            Ka sirged õmblused on harjutamise asi. Lohutuseks – ma teen ikka veel sinkavonka vahel :) ja mis siis!

            Like

  3. Elo

    Olin just eelmisel õhtul rinnahoidjate õmblemise juhendeid otsinud. Ja siit leidsin veel paar kasulikku linki. Aitäh! Ma tahaksin proovida aga ei tea kas kunagi selleni jõuan. Lohutuseks ütlen, et ka siin heaoluriigis on õmblusvahendite valik poodides olematu. Ja ma tahaks selliseid asju ostes lähedalt vaadata ja näpuga katsuda ikka.

    Like

Ütle sõna sekka!

