Ontliku inimese kleit

 


Kangas: 41% puuvill, 32% lina, 27% viskoos
Lõige: kleit Opale Ivanne Soufflet’ raamatust “Grains de couture”
Lõige aastast 2014
Pudi-padi: kaks nööpi, lukk
Ajakulu: Mõni õhtu ja paar tundi otsa
Esimest korda kandsin: Jalutasin Lindamäel ja käisin Kassisaba poes jahu ostmas
Kas kannaks edaspidigi? Täiega!
Hind kokku: Umbes 10 eurot, sest kangas oli 50% alla hinnatud

Otsustasin tagasi ree peale saada ja normaalseid riideid õmmelda ning mis oleks normaalsem hallist ontlikust kleidist!? Lõike võtsin Ivanne Soufflet’ raamatust “Grains de couture”, mida ma siin juba ülistanud olen, kuid millest ma enne midagi õmmelnud polnud. Hosianna jätkub! Lõikasin proovikleidi jaoks esiteks nr 40 ülaosa. See oli veidi lai, aga samas gaping armhole‘iga. Järgmise muslini tegin nr 38 ja FBA-ga. FBA tõttu muutus käeaugukaar ja pidin ümber tegema väikesed detailid, mida te kohe näete. Nende proportsioonid läksid tagantjärele vaadates veidi mööda, aga otseselt kole ka midagi pole.

Kuna õpetus oli prantsuse keeles, ei saanud ma sellest midagi aru. Nägin vaid nii palju vaeva, et tõlkisin ära lõike tükkide nimetused. Pole üldse väike asi, sest tean nüüd, mida manches, col, devant, dos ja sur le pli tähendab! Kuigi kleit iseenesest väga keeruline ei olnud, oli mul omajagu abi raamatus olevatest väga informatiivsetest skeemidest. Mida skeemidel polnud, sai välja nuputada piltide järgi, sest kui kleidist on suurem kui A4 pilt, saab sealt üllatavalt palju konstruktsioonidetailide kohta välja lugeda.

Mingid häirivad voldid on rindade all ja ma ei pea praegu oma kõhtu silmas. Samas kui õigeid poose võtta ja selg sirge hoida, siis neid polnud.
Onju, siin jälle pole volte ja kõik on normaalne.

Ainus tõeline jama, mis mul tekkis, oli seoses seljaosaga, kuna venitasin kurve õmmeldes vist midagi välja. Nööpide kõrguselt kisub, aga alt laperdab, nii et kõik saavad mu rinnahoidjat vaadata :( Ei oska seda kuidagi parandada ka. Mis kurvidesse puutub, siis peaksin nende õmblemist proovilappide peal harjutama, sest mul läheb see üle kivide ja kändude, kuna masin on nii kiire, et ainus võimalus olukorda rohkem kontrollida on pistepikkuse vähendamine, aga ega see masinat just märkimisväärselt aeglasemaks ei tee.

Ülemise nööbi asemel pidi lipsuke tulema, aga ma ei tahtnud, piisas sellest umminummist kraest.

Aga kokkuvõttes olen väga rahul. Tegin kõike hästi korralikult, sest lõige meeldis mulle väga ja ma tahtsin lihtsalt nii hirmsasti, et lõpuks mingi ilus asi mu masina alt välja tuleks. Ja tuligi! Loodetavasti jätkan samal kursil.

Mõnus lehviv seelik!

4 thoughts on “Ontliku inimese kleit

  1. Tädi Maimu

    Kui taha pikemad nööbi aasad panna ei tohiks enam kiskuda. Seepärast kisubki et lihtsalt peale lõikekohase kabdi õmblemist ei jää sinna piisavalt ruumi :)

    A muidu täitsa tips tops värk!

    Like

  2. Pingback: Lilleline talvekleit | Kohustuslik Tegevusvabadus

  3. Pingback: Triibuline kleit | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

