Ühest suuremõõtmelisest tellimustööst

30.10-23.11 on Tallinnas Kunstihoone galeriis väljas Jaanus Samma installatsioon “Kampsunipood. Hair sucks”. Jaanus on lasknud kududa kampsunid, mille mustrid põhinevad linnaruumis nähtud grafitil. Ju leiaks seintelt ka lilli ja liblikaid, Jaanus on aga välja valinud provokatiivsemad, kuid seda tähendusrikkamad sõnad ja pildid. Kampsunimeediumi on pandud avalikus ruumis nähtud lause “Georg on pede”, pilt tiibadega peenisest ja muu säärane sugu- ja geitemaatikat puudutav. Ülilahe, ütlen ma! Pikemalt võite tema projekti ja muu loominguga tutvuda ETV2 saadet “Meie aja kunst” vaadates (või külastage järgmisel aastal Veneetsia biennaali, kus ta ühe teise teosega Eestit esindab).

Kuidas see kõik minuga seotud on? Esiteks küsis Jaanus, kas ma kampsunit kududa ei tahaks, aga ütlesin ära, sest mul oli kogemusi ja aega liiga vähe. Aga nüüd tuleb siis Kunstihoone galeriis see “Kampsunipood” ja selle tarvis oli vaja riietuskabiini kardinaid. Nüüd on mul kodus üle 36 ruutmeetri kangaid, et neist need kardinad kokku õmmelda. Mööbel on ümber tõstetud ja tolm imetud, nii et kohe saangi asja kallale asuda. Ma saan aru, et võib-olla on jabur erutuda ristkülikute õmblemise peale, aga see on üks mu lemmiktundeid elus üldse, kui keegi pöördub minu poole, sest tema arvates oskan ma midagi piisavalt hästi teha, et mulle mingit tööd usaldada. Sellest tundest on parem ainult tehtava töö valmissaamine, millega ma nüüd tegelema hakkangi :)

One thought on “Ühest suuremõõtmelisest tellimustööst

  1. Pingback: Tõestusmaterjal kardinate asjus | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

