Sellised näevad välja mittekuduva inimese kootud sokid

Nägin Ruthi kirjutatud ja filmitud sokikudumise õpetust. Mõtlesin, et no ma siis koon sokid, mis ma ikka käed rüpes seebikaid vahin! Viimati kudusin sokke vist 6. klassis ehk seitseteist aastat tagasi. Huhh. Aga nagu ma juba ennegi maininud olen, kudumist ma ei karda, kuigi ilmselgelt ei tule mu varraste alt mingid igavikulise väärtusega šedöövrid. Käesolevadki sokid võiksid paremad välja näha, kui ma paremini kududa oskaks, aga mis seal ikka. Ega ma tegelikult villaseid sokke tihemini kanna, kui palavikuga haigevoodis lebades, kuid miks mitte sellekski ebameeldivuseks valmis olla.

Kudumist alustades lähtusid Ruthi mustrist ja kirjapandud juhistest. Videot vaatasin siis, kui millestki aru ei saanud, näiteks kannapõhja kududes. See jäi tegelikult siiski minu jaoks veidi segaseks, kuid leidsin abi ja õpetust IV-VI klasside õpilastele mõeldud E. Aljasmetsa teosest “Silmuskudumine” (kuldaväärt teos algajale kudujale, ausõna). Otsa kahandamise tegin ka selle õpiku järgi, sest seda osa Ruthil veel valmis polnud. Mis videosse puutub, siis sellest sain teada, et ma koon osa silmuseid teistmoodi. Vist. (Algul kirjutasin, et koon valesti, aga siis mõtlesin ümber.) Mulle tundub, et kuna ma õhksilmuseid kuidagi teistpidi tegin, jäi muster kuidagi lahjemini näha. Aga teate, on, nagu on, ma väga ei põe kudumise pärast, ja lõppude lõpuks on mul uued villased sokid! Ja lõpetuseks tänu- ja austusavaldused Ruthile, kes selle õpetuse jäädvustamise ja jagamisega mässata viitsis.

3 thoughts on “Sellised näevad välja mittekuduva inimese kootud sokid

  1. Ruth

    Oi vinge värk! Kuna viimasel ajal pole üldse pikemaajalisteks tegevusteks mahti, siis viimane video on seni tegemata. Eks seal olekski vaid soki otsa kahandused ning veel ka see, et kui soki ülaserv sai õhksilmustega tehtud (ma ei tea, kas tegid), siis tuleks esimesed kaks parempidises koes rida sissepoole keerata ja käsitsipistetega kinnitada. Siis jääb ülaserv selline sakiline.

    Like

    1. Aa, väga huvitav see ülaserva asi. Ei taibanud ise küll sellist asja välja mõelda ja mõtlesin, et ju ma midagi valesti lihtsalt tegin. Eks tuleb siis varsti nõel kätte võtta, enne, kui ma neid juba kandma hakkan ja ära harjun.
      Otsa kahandused olid muidu lihtsad, mul oli ainult see asi, et kuna silmuseid oli rohkem, tuli üks mustrikord pikem ja siis pöiaosa lõppeski pooliku mustriga…

      Like

      1. Ruth

        Mul on ka alati kududes mingi vana sama mustriga asi ees, siis lihtsam arvestada. Esimest korda tehes ongi sutsu keerulisem, aga kui järgmisteks sokkideks läheb, siis oled juba nagu kala vees :)

        Like

Ütle sõna sekka!

