Patustest riidenaudingutest diskoinspiratsioonini

Nagu olete näinud, õmblen ma valdavalt kleite, mis on kas umminummid või ontlikud (harva mõni sensu sekka, aga need on ka pigem sellised tavalised). Ei midagi kuigi ekstravagantset. Aga osa minust naudib ka väga maitselagedaid või lihtsalt koledaid riideid (või siis väga ebapraktilisi). Teate küll neid asju elus, mille nõmedus ületab juba selle piiri, millest edasi on nõmedus muutunud laheduseks. Toon oma maitse järgi kolm näidet mu riidekapist.

Ostsin selle uduse kleidi SportsDirectist. Maksis 4-5 eurot. Kleiti kandes on tunne, et ma olen ja näen välja nagu kiles sardell. Aga see-eest läikiv sardell! Kangas (või pigem “kangas”) on veidi läbipaistev kilejas toode, mis süttides ilmselt väga kiiresti naha külge sulaks.
Kaunis kingitus Ameerika Ühendriikidest jõudis meie suguvõsa valdustesse 1990ndate algupoolel. Ühe käest teise kätte rännates on see lõpuks leidnud tee minu kappi. Pildilt pole võib-olla aru saada, aga see seelik on ülikitsas. Kui ma täisealisena selle taasavastasin, sain seda vaid paar korda kanda, sest niipea, kui paar grammi kaalule lisandus, see mulle enam selga ei läinud. Mõõtsin praegu: vööümbermõõt on 64 cm. Iiiks! Aga pole välistatud, et selle kunagi veel selga ajan! Kahju, et seelikuga kokku käiv teksatagi kadunud on. Sellel oli selja peal suurelt sama pilt, mis seelikulgi.
Ostsin selle oma kümme aastat tagasi mingist Tartu kaltsukast kõige rohkem viie krooni eest. Korra olen meeltesegaduses selle peolegi selga pannud, aga muidu on see peamiselt kapis istunud.
Ostsin selle oma kümme aastat tagasi mingist Tartu kaltsukast kõige rohkem viie krooni eest. Must osa on kummist, punane osa trikotaaž. Selja taga on kinnituseks 15 cm jagu haake. Korra olen meeltesegaduses selle peolegi selga pannud, aga muidu on seelik peamiselt kapis istunud. Kuigi nüüd vaadates näeb see üsna tavaline välja, on seeliku punane toon nii kriiskav, et naljalt selga panema ei kutsu.

Siinkohal probleemist või õieti küsimusepüstitusest, mis mind kirjutama ajendas. Millal on aktsepteeritav kanda riideid, mis võivad, aga ei pruugi olla nõmedad? Minu vastus on: enda korraldatud peol. Kuna mul on peatselt plaanis korraldada väikestviisi kodune disko, mõtlesin selleks tarbeks midagi amüsantset selga muretseda.

Asjaolud, mis räägivad kaheldava esteetilise väärtusega diskoriiete kasuks:

  1. disko toimub minu kodus;
  2. on üsna pime;
  3. maitsekusest olulisem on efektsus küütlev-veiklevate diskotulede taustal;
  4. kuna ma oskan õmmelda, võin ma õmmelda ükskõik mida (kui vähegi oskan);
  5. on üsna pime (tähtis kaks korda mainida).

Tahtsin nüüd kirjutada, et kaheldava esteetilise väärtusega diskoriiete kahjuks räägivad pekid ja lühikesed jalad, kuid need tundusid praeguseks täiesti tühised ja kõrvalised probleemid, arvestades seda, mis litritega minikombe kasuks räägib. Hmm, see probleem lahenes nüüd küll kiiresti.

Algul surfasin netis odavriiete poodides, aga kahjuks või õnneks midagi ostetavat silma ei jäänud. Siis hakkasin mõtlema, mida oleks reaalne ise valmis õmmelda. Märksõnadeks said Soul Train, (kaetud rindadega) Studio 54 ja lõbusad romper‘id.

Ma ei ole päris kindel, kas järgnevad pildid neid märksõnu päris adekvaatselt illustreerivad, kuid sellised rõivad mulle silma jäid. Vaimusilmas kujutlesin midagi palju meeletumat, aga mulle omaselt kiskus lõpuks siiski tagasihoidlikuks.

Inspiratsiooni tänapäevast

Paremal keskel: http://www.johnlewis.com/miss-selfridge-pleated-front-crepe-playsuit-black/p1659727?s_afcid=af_92295&awc=1203_1411938784_5a89b1aa2ec4dfa353461ec8430917cb
Vasakul: http://www.newlook.com/eu/shop/womens/playsuits-and-jumpsuits/madam-rage-red-long-sleeve-playsuit-_318751460 Paremal üleval: http://euro.dorothyperkins.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=34070&storeId=13064&productId=12298797&langId=-1&categoryId=&parent_category_rn=&searchTerm=61410079&resultCount=1&geoip=home Paremal keskel: http://www.johnlewis.com/miss-selfridge-pleated-front-crepe-playsuit-black/p1659727?s_afcid=af_92295&awc=1203_1411938784_5a89b1aa2ec4dfa353461ec8430917cb Paremal all: http://www.modcloth.com/shop/basic-tops/here-s-looking-at-mew-top

Olin juba ostmas vasakul olevat punast riideeset, kui minu suurusnumber internetipoes otsa sai. Kurat. Pettumus oli suur, kuid just see ilmajäämine ajendas mind mõtlema, mida ma ise võiksin õmmelda. Olen kaalunud litritega kleidi õmblemist, kuid ma ei tea, kas viitsin seda mässamist ette võtta. Millegipärast jäi kummitama mõte lüheldasest türbist (see uudissõna aastast 1983 tähendab muide kombinesooni). Selle saaks teha võrdlemisi paljastava, kuid samas oleks aluspesu ikka kaetud ning saaks vajadusel pea peal seista või põrandal püherdada. Olen iidamast-aadamast unistanud all paremas nurgas olevast kassitopist ja selle juurde kuuluvast kõhust. Võibolla saab see tungki mu peoriietusse inkoproreeritud või vähemalt sublimeeritud. Paremal keskel on huvitavapoolne riietusese, mille alumine osa on küll püksid, kuid mille peal on mingisugused voldid, nii et mulje järgi võiks seda kleidiks pidada. Novot. Ühesõnaga sellised asjad jäid mulle tänapäevastest toodetest silma.

Inspiratsiooni möödanikust

Vasakul: http://www.realstylenetwork.com/fashion-and-style/2012/03/jessica-pare-enchants-in-little-black-dress-on-mad-men/ Paremal ülal: http://fashiontothecore.wordpress.com/2011/10/09/marie-helvin-by-david-bailey/ Paremal keskel: http://urbanimage.photoshelter.com/gallery/Grace-Jones/G0000j1zfioV6YsU/C0000sDRn2iAzYPw Paremal all: http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a8/c8/48/a8c84849dce821b21e495813b931c28a.jpg
Vasakul: http://www.realstylenetwork.com/fashion-and-style/2012/03/jessica-pare-enchants-in-little-black-dress-on-mad-men/ Paremal ülal: http://fashiontothecore.wordpress.com/2011/10/09/marie-helvin-by-david-bailey/ Paremal keskel: http://urbanimage.photoshelter.com/gallery/Grace-Jones/G0000j1zfioV6YsU/C0000sDRn2iAzYPw Paremal all: http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a8/c8/48/a8c84849dce821b21e495813b931c28a.jpg

Mõtlesin Mad Menile. Paraku on selle seriaali tegelaskujud tavaliselt kas töises riietuses või väga väljapeetult pidulikud. Aga meenus Jessica Paré mängitud tegelaskuju Megani kleit (vt ka videot). Selliste varrukatega oleks ju päris mõnus tantsu lehvida?! Miinus on see, et kui varrukad välja arvata, on tegu päris tavalise ja ontliku kleidiga. Võibolla peaks leidma mingi vahepealse kombinatsiooni, mis ühendaks selle musta kleidi laheduse paremal olevatel piltidel kujutatud hullumeelsustega.

Mida arvate teie? (Kas see polnud mitte mingi Maire Aunaste saate pealkiri?) Igatahes ma tõesti tahaks teada. Äkki on teil mingeid lahedaid lõike- või kangasoovitusi? Võibolla kutsub keegi mind mõistusele? Võibolla oskab keegi midagi hullumeelsemat soovitada?

8 thoughts on “Patustest riidenaudingutest diskoinspiratsioonini

  1. Ruth

    Oeh, ma nautisin lihtsalt uuesti Don’i priceless nägu 26ndal sekundil.

    Mulle tundub, et tänapäeval on üsna ükskõik mis asja selga toppida, kui see välja kanda. Aga kogu selle jutu peale ja selle plisseeri peale tuli selline hiljuti nähtud seelik meelde:

    Like

  2. Tädi Maimu

    Sa ikka tead et litter kangal tuleb enne lõikamist õ/v kõik litrid maha harutada ja siis masina talla laiuselt veel lisaks ja pärast kõik ilisasti peale tagasi ajada??? :D siis ei jää õmblusi näha ja tuleb super luks!!!

    Ma teeks midagi punase ja musta playsuiti vahepealset.

    Aga samas innustaks sind ikkagi litter kleiti õmblema…selline eest paat kaelusega ja tagant kuni perseni lahti ULALA! Abakhanis oli mingi vahe litter kangad pitsi korvis täitsa olemas….
    Muidugi on litter kleidi puhul vooder üsna oluline muidu hööveldab nipplid maha!

    Like

    1. Ruth

      Litter on äge! Ma pole küll ise ühtki litritega asja õmmelnud, aga olen kuulnud, et litrikangaid on väga erinevaid ning tasub vaadata, kuidas need peale õmmeldud on. Osadel pidi juhtuma nii, et kui ühe rea niidi katki lõikad, siis läheb tsirrdi kogu rida litrivabaks. Parematel kangastel seda ei juhtu ja siis on ja ainult õv litriharutamisvaev.

      Like

      1. Tädi Maimu

        Vastab tõele. Olen ise mõned teinud. Mina harutan õ/v poole. St liigun seest väljapoole. Pole ise ühtegi korda tervet rida maha harutanud litreid, pärltikandeid pitsilt küll mitmete õite jagu maha tõmmatud. Siis pole muud kui niit nõel pihku ja usinalt tagasi tikkima!

        Like

        1. Oeh, Maimu, su nipli hööveldamise ja ullallaaa perseni seljaauguga kleidi jutt ajas mind rongis hääletult, kuid ometi homeeriliselt naerma. Jah, olen mõelnud litritest kleidi tegemise peale isegi, kuigi olen ka mingil määral kursis aja- ja närvikuluga, mis sellega kaasneb. Enim muretsen aga pigem selle pärast, et millise lõike järgi ma selle tegema peaksin, sest eks mida vähem õmblusi, seda vähem nusserdamist nende litrite eemaldamisega jne. Ehk õnnestuks teha mingi selline ainult esiosa ja tagaosa tükist koosnev kleit, igasuguse luku ja sissevõteteta?

          Like

Ütle sõna sekka!

