Kleit “Üheksa korda mõõda, üks kord lõika”

Teate USA versiooni sarjast “The Office” ja sealset bossi Michael Scotti? Ta vihkas täiega oma kolleegi Tobyt, kes iseenesest kõige nõmedam inimene just polnud. Järgnevas videos näete Michaeli reaktsiooni millelegi, mille Toby esile kutsus. Vaatamise ajal kujutage ette, et mina olen Michael ja mu tänane kleit on Toby.

Kangas: Paks puuvillane, mille ultusäärel oli kiri “Mansikkaunelma” ja “Kangastus design”
Lõige: Gertie Sews Vintage Casualist pärit shift dress + flared skirt
Lõige aastast 2014
Pudi-padi: lukk
Ajakulu: ma ei taha mõelda selle peale
Esimest korda kandsin: Lastestaadionil
Kas kannaks edaspidigi? EI
Hind kokku: Umbes 20 eurot

Kleit koosneb shift dressi ülaosast ja flared skirt‘ist (sisuliselt poolklošš). Ülaosa pidi kitsamaks tegema. Ma mõtlesin, et teen siis lihtsalt numbri väiksema! HALB MÕTE. Ei mõõtnud piisavalt palju kõiki tükke üle ka, alguses tundus, et kõik kuidagi ikka selga läheb, aga kui juba liiga hilja oli, selgus, et pigem mitte. Korra jäid isegi sangad luku vahele (oli valus). Ma ei saa seda kleiti üksi selga panna, veel vähem seljast ära võtta. Panin taljejoonele waist stay, mis rinnahoidja küljest saadud konksuga kinni käib. Pidavat seelikut üleval hoidma ja vältima kõige välja venimist. Paraku ei suuda ma sedagi ise kinni panna, silm ei näe ja käed ei ulata külje peale. Ometi oli see kõige lahedam osa kleidist. Kaetud luku õmblemine meeldis ka. Ülejäänu läks kõik täiesti pekki. Riie oli nii kitsaste õlaõmbluste jaoks liiga paks ja kuigi katteriideks võtsin mingi õhukese, oli v-õ-i-m-a-t-u kogu seda kupatust üht- ja teistpidi keerata ja pöörata. Ma lähen jälle närvi, kui selle peale mõtlen! Ei vaevunud kõike viimistlemagi, kuna oli selge, et seda kleiti ma omale teist korda selga ei pane. Kirjutades hakkas nüüd õnneks natuke kergem ja pildistades oli peaaegu et lõbus, sest olukord oli tragikoomiline. Kangas oli muidu lahe, ikkagi maasikatega! Kuigi, oli häda sellegagi, sest pärast pesu jäid murdejoontele valged jutid ja need ei tulnudki pärast ära. Ühesõnaga väike õnnetu vahepala minu viimase aja õnnestumiste sekka.

9 thoughts on “Kleit “Üheksa korda mõõda, üks kord lõika”

  1. Ma kujutasin ette sind nõnda karjumas, kui seal videos seda tehti, muhahahaha. :D Aga nii kahju, et see püss kleit metsa läks! Kust sa selle kanga said, kui saladus pole? Ja kas proovid uuesti seda kleiti teha?

    Like

    1. Tallinnast Foorumi Kangast ja Nööbist ostsin. Kusjuures mulle ei tulnud isegi pähe, et sama kleiti uuesti üritada ja veel samast kangast. Kuigi kui see välja tuleks, oleks muidugi tore. Mind teeb ärevaks see, et pärast pesu kangal valged kortsud sees olid. Tähendab olid kortsud ja need olid nagu valged triibud. Pressides ei tulnud ka ära. Äkki keegi teab, mida teha!?

      Like

      1. Vat mul on olnud ka paari paksema kangaga nii ning paaride teksastega ka ning need ei läinudki välja. Teksadel mõjus see efektina, kandsin veel kaua.. Nii et jah, mdia teha?? Äkki on see mingist kanga järeltöötlusest, midagi, mis seal peal on? A la mingi kiht, et mustaks ei läheks. Või on see liiga umbluu? :D

        Like

        1. Parema seletuse puudumisel tundub suht okei seletus :P Aga praegu hakkasin mõtlema, kas pole kangal lihtsalt nagu peale värvitud see värv ja muster ja see nagu murdub, kui seda liialt väntsutada? Õõh. Ei tea. Sõltumata põhjustest on tulemus nõme (v.a. siis nt teksaste puhul).

          Like

  2. Õmblusmamsel

    Kangas ise on ju imekena ja nüüd jääb üle riietöör ning jõhker korsett hankida. Küll siis kleit selga läheb. Hahaaa! Ma olen tahtnud mõnikord nõnda mõne kliendi peale karjuda.

    Like

    1. Mnjaa, kleidi peale saab nii karjuda (ja ma tõesti karjusin ka ja korduvalt), kliendi peale… mitte nii väga. Korsett on tõesti variant, aga kardan minestamist. Pealegi süüa ei saaks ka siis, istumisest rääkimata.

      Like

    1. Ma ei tea, kas see igavesest ajast igavesti meenutamine mulle väga mokkamööda on, aga pajalapid on tegelikult jumalast hea mõte, sest 1) mul on neid vaja; 2) kangas sobiks hästi. Lihtsalt kunagi ei tule endal pähe, et võiks mitteriideid õmmelda :)

      Like

  3. Pingback: Sellest, kuidas Kristinal kleidi õmblemine läks | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

