Probleemidest ja raamatutest

Õmmelnud ma eriti ei ole. Põhjuseid on laias laastus kolm.

  1. Ajapuudus. August möödus koogi- ja joogidieedil. Sõin ja jõin vahetpidamata, pidasin viiel (!) korral oma sünnipäeva ja külastasin teiste pidusid. September algas ettevalmistustega Uue Maailma festivaliks ja nüüd oli siis üritus ise. Ei ole lihtne! Eks paista, kas nüüd saab natuke rahus olla.
  2. Selgus, et ütlus “Kergelt tulnud, kergelt läinud” kehtib ka vastupidi: kergelt läinud, kergelt tulnud! Suvi möödus rõõmsalt kaalukategoorias, mida sain viimati pikemalt nautida võib-olla 17-aastaselt. Siis juhtusid eelmises punktis nimetatud sündmused ja magusapohmelusest toibununa pean praegu tunnistama, et mõni vahepeal laiaks jäänud riideese on jälle paras. Ega seda kaaluirinat muidugi tore lugeda ei ole ja ma vabandan, kuid sel on õmblemisega nii palju seost, et kuigi mu kaal läks katki, on mul kodus töökorras mõõdulint. No ja siis võtan neid mõõte ja tunnen end nõmedasti, sest mõõdud on suuremad kui enne. Sellises meeleolus on kuidagi eriti morjendav pooleliolevaid õmblustooteid selga proovida ja siis sedasi peegli ees oma kõhtu ja muid kumerusi analüüsida. Muide, see halin ei ole mõeldud komplimentide või lohutuse õngitsemisena. Ma peaks end lihtsalt veidi liigutama ja sellest piisaks, et end juba paremini tunda, isegi kui sellega kaalulangus ei kaasne. Võib-olla aitaks ka see, kui õmbleksin midagi eriti toredat, mis istub väga hästi ja on muidu ilus, sest nagu me kõik teame, kaunistavad parajad riided igaüht suurusnumbrist sõltumata. Mis aga omakorda viib meid kolmanda murepunktini.
  3. Midagi ei tule enam välja! Kõik läheb kuidagi valesti, miski ei istu hästi ja ma ei tea, mida teha, et asju parandada. Vahepeal on tunne, et viska või masin nurka. Et olen neid kleite õmmelnud omajagu, äkki on aeg millegi muuga tegeleda. See on muidugi üle läinud, aga ikkagi. Nii et selline kriis. Hakkasin õmblema Grainline Studio kitlit Alder, aga see tuli umbes kaks numbrit suur. Ei viitsinud sellega rohkem tegeleda esialgu. Siis võtsin ette värske ajakirja Käsitöö, kus oli üks läbilõigetega kleit, mille parajaks tegemiseks olid algajatele sammsammulised juhised. Järgisin neid siis hästi korralikult, aga ikka oli tulemus kööbakas. Kui vaba aeg tekib, luban sellega edasi tegeleda, sest lõige oli muidu selline kena ja varieerimisvõimalusi pakkuv.
  4. Peale kõige selle olin ma nädala jagu nohus. Ja siis käisin veel silmaarsti juures, sest tundus, et näen halvemini kui enne. Mul on niigi amblüoopia ehk vasak silm tolkneb niisama kaasas, vaatamiseks tast väga abi ei ole, mistõttu olen silmatervise osas väga paranoiline. Mõtlesin juba, et mida ma õmmelda tahaks, kui ma saaks teada, et ma varsti pimedaks jään (kleite vist, mantleid ikkagi ei tahaks, kuigi ma pole neid teinud). (Jah, mitte eriti loogiline mõttekäik.) Õnneks selgus, et ma näen 8 rida 10-st ehk parem silm on samas olukorras, mis viis aastat tagasi. No asi seegi, ma ütlen!

Tegelikult on muidugi kõik hästi. Alanud on nii Tegemisklubi kui ka muusikaviktoriini uus hooaeg, täna lähen Kangasse ja Nööpi, ma pole enam haige, nii et elu on täitsa nitševoo. Positiivsele lainele naasmiseks tutvustan teile kaht raamatut.

Gertiel ilmub varsti raamat “Gertie Sews Vintage Modern” (Amazon), mis peaks õmblejatele pakkuma siis selliseid argisema olemisega riideid, mis on (väga) mõjutatud 1940/50ndate siluettidest ja moodidest. Nagu ka ta esimene raamat, sisaldab see nii teooria kui ka praktika osa. Mis seal teoorias täpselt on, ma ei tea, aga lõigete poole pealt on uuendusena trikotaažist asjade lõiked, paar pükse ja rohkem seelikuid. Vähemalt olen nii aru saanud.

http://www.blogforbettersewing.com/2014/04/pre-order-gertie-sews-vintage-casual.html
http://www.blogforbettersewing.com/2014/04/pre-order-gertie-sews-vintage-casual.html
http://www.blogforbettersewing.com/2014/04/pre-order-gertie-sews-vintage-casual.html
http://www.blogforbettersewing.com/2014/04/pre-order-gertie-sews-vintage-casual.html

Raamatut ma muidugi veel näinud pole, sest see pole veel ilmunud. Küll aga tellisin selle juba UK Amazonist ära. Millegipärast sain aga 2. septembril kirja, et mu order on dispatched. Oot, mida? Ma ei saa aru. Ilmumiskuupäevad on küll eri riikides erinevad, aga tundub väga ebatõenäoline, et see mulle päriselt hiljemalt 18. septembriks koju peaks jõudma. Nii et olen segaduses, aga vahet pole, tuleb, millal tuleb. Gertie esimene raamat oli väga esimese raamatu nägu: ebaloomulikud ja puised poosid, pressimata õmblused ja natuke toimetamist vajav tekst, aga annan kõik andeks, sest olen selle lõikelehtede järgi õmmelnud mõned oma õnnestunuimad kleidid. Kuidagi on tema suurusnumber 6 mulle nii sobinud, et olen vaid kehaosa lühemaks teinud ja ongi kõik juba korras. Imeline! Nii palju, kui ma uuest raamatust internetis pilte leidsin, on seekord fotod paremad ja kusagil silmasin ka üht kaunist modelli peale autori enda.

Ja siis veel selline raamat: “Women in Clothes” (GoodReads, raamatu kodulehekülg).

Raamatu koduleheküljelt võib lugeda järgmist.

Through original interviews, conversations, surveys, projects, diagrams and drawings from over six hundred contributors – including Miranda July, Cindy Sherman, Elif Batuman, Mac McClelland, Molly Ringwald, Rachel Kushner, Roxane Gay and Sarah Nicole Prickett – Women in Clothes explores the wide range of motives that inform how women present themselves through clothes, and what style really means.

Ma ei tea, kuidas teile tundub, aga mulle pakub selline värk huvi küll. Ma võiks isegi säärasesse raamatusse sobiva peatüki kirjutada ja selle siin avaldada. Esiteks võiks muidugi raamatut lugeda, aga see ilmus alles 4. septembril, nii et ega seda vist niipea näiteks raamatukogust ei saa.

P.S. Hakkasin Ruthi mustri ja õpetuse järgi sokke kuduma. Nagu olen öelnud, kudumist ma ei karda! Vähemalt mitte väikeste kudumite. Mulle tehti vahepeal väga lahe ettepanek hakata ühe kunstiprojekti jaoks kampsunit kuduma, aga tähtaeg oli liiga lähedal, mistõttu pidin ära ütlema. Ühe kampsuni ma siiski olen elus kudunud ka, see juhtus vist 8. klassis. Igatahes, sokid. Naljakas on nr 4 sukavarrastega kududa, imelikult paksud on. Sokiretsept nägi ette vardaid 4,5, aga mul ei juhtunud selliseid olema. Esimese hooga tuli säär ilmselgelt liiga ahas, harutasin siis üles ja lõin igale vardale mitte 8, vaid 12 silmust. Praeguseks olen ainult umbes 6 rida kudunud, nii et vara öelda, aga äkki läheb õnneks! Muster on lihtne ja tundub olevat lihtsalt rakendatav ka nüüd, kui mul rohkem silmuseid on. Kohe algavad kõikvõimalike seriaalide ja multikate uued hooajad, nende kõrvale oleks ju mõistlik sokki kududa. Ühesõnaga olen optimistlik ja loodan, et varsti on kudumiseks rohkem aega kui pool tundi jutti.

P.P.S. Osaliselt arusaamatutel põhjustel panin end kirja Keskraamatukogu korraldatavale veebilehe loomise koolitusele. Vahepeal käivad ikka hood, kui tekib soov oma blogindust kuskil mujal majutada, domeeninime muuta ja kujundust mudida, aga ma ei oska seda teha. Eriti mitte Linuxis, mida ma praegu kasutan. Nii et tundus kasulik, pealegi tasuta ja kestab vist ainult mõne tunni ühel laupäeval.

P.P.P.S. Olen viimasel ajal kuulanud palju New Orderi albumit “Low Life”, aga siin on teile kuulamiseks Angel Olseni “Forgiven/Forgotten”. Olen täitsa armunud, laulab nii ilusasti ja ühel laivil oli tal mõnus hullupilk silmis. See nädalavahetus möödus mul kõige lahedamate naiste seltsis, muudkui üksteisele kinnitamas, kui tuusad me oleme, nii et selles mõttes sobib Angel Olsen hästi mu jauramist lõpetama.

5 thoughts on “Probleemidest ja raamatutest

  1. Ruth

    Kui sokkidega hätta jääd, anna teada! Lahe oleks, kui vähemalt üks sokipaar selle suurt aega nõudnud õpetuse järgi valmis saaks :D

    Like

    1. :) Muide, võin juba praegu öelda, et minu jaoks on tekstilisest juhendist rohkem abi kui videost, mille peale sul ilmselgelt rohkem aega kulus. Videost on raskem üles otsida täpselt seda kohta, kus mingi probleem tekkis. Peale selle oli mul videot vaadates tunne, et liigutused võiksid olla aeglasemad, aga kogu asi ise võiks lühem olla – ei viitsinud vaadata, kuidas terve ringi kudumine ette näidatakse. Videost on aga mulgi siis kasu, kui mingi uus kudumisvõte on, sellisel juhul võib tekst ebapiisav olla. Igatahes…. ühegi käsitööajakirja õpetuse järgi pole ma kunagi midagi kudunud, need lühenditega õpetused käivad mulle üle jõu, aga sinu oma meeldib ja on arusaadav.

      Like

      1. Ruth

        Oh, väga hea tagasiside. No eks tegusid tehes õpibki ja ma ise mõtlesin ka juhist kirjutades, et kas mina saaksin sellest aru, aga osasid asju ei oskagi kirjeldada ega kirjutada. Siis jään lootma vaid, et videost ehk aru saadakse, aga eks ta pikale venis, aga samas mind netis häirivad ka videod, kus pool olulisest on ära lõigatud. Igatahes kudumistutorialit ma tõenäoliselt tulevikus niikuinii ei tee. Kui siis miskit õmblemisega seotut :)

        Like

  2. sb

    Kehvasti varjatud etteheite peale, et käin su blogi sirvimas, aga mitte kommenteerimas, teen ma nüüd vastava sissekande ja et teemasse läheks, siis kiidan takka mõtet liigutamisest, mitte vihjega korpulentsusele, vaid ikka õnnehormoonidele ja nii, eksole, ja loodetavasti olen teinekord sisukam.

    Like

    1. Mu varjamatu etteheide oli muide tingitud eelkõige asjaolust, et kommentaare on sul küll ja veel, millegipärast oled need siiani aga kirjalikult vormistamata jätnud. Hea meel on näha, et oled astunud esimese sammu selle olukorra muutmise poole. Ja kena sinust, et takka kiidad, see kulub ära. Võibolla järgmine postitus on siis juba jooksmisest!!

      Like

Ütle sõna sekka!

