Kollane kleit

Varem kirjutasin ma õmmeldud asjade juurde ikka, millest ma selle tegin ja kui palju maksis jne. Selle loetelu aluseks võtsin ma mälu järgi Sew Weekly postitused, aga nagu hiljem selgus, olin ma poole algsest loetelust unustanud. Mõtlesin uuesti proovida ja siin on siis vastse kleidi uutmoodi andmed.

Kangas: paks puuvillane Abakhanist
Lõige: Wiggle Dress Gertie raamatust
Lõige aastast 2012
Pudi-padi: peitlukk
Ajakulu: väljalõikamine + viis tundi
Esimest korda kandsin: Taarat ära viimas :P
Kas kannaks edaspidigi? Jah
Hind kokku: Umbes 7 eurot

Tahtsin kiiret õmblemislaksu saada ja mõtlesin, et teen järjekordse Wiggle Dressi, kuid seekord gusset‘iteta ja laiema seelikuga. Siiani olen ma varrukaid lühemaks tehes suurema osa neist gusset‘itest ära lõiganud, mistõttu tundus täiesti võimalik, et need ära jättes ei juhtu midagi halba. Ha-ha! (See oli öeldud Simpsonitest Nelsoni häälega.) Päris ei juhtunud! Selja peale tulid voldid ja varrukasuu piirkonnas toimus samuti mingi voldistumine. Eriti lahe oli aga see, et probleemi Silveriga arutades soovitas ta murekohta ühe sissevõtte lisada (mul ei tulnud see mõte sugugi nii kiiresti). Muide, hommikul aitas ta mul õmblusmasina ära parandada. Nii et täiuslik sewing buddy, pole midagi öelda. Igatahes lisasin siis üsna suvalisse kohta need sissevõtted ja mõtlesin, et asi ants. Pärast küll selgus, et kätega ei anna eriti vehkida, kuidagi kitsaks kisub seljast. Tegin ju veel seeliku just sellepärast laiema, et saaks rattaga sõita, aga nüüd on tunne, et lenksust kinni hoides võib mingi varruka või seljaõmblus käriseda.

Nagu näha, on esiosa keskmine paneel horisontaalsete triipudega. Ülejäänud on pikitriipudega. Mõtlesin, et teen asja huvitavamaks + kangas sai otsa. Lõimesuunda arvestades pidanuksin tegelikult kõik horisontaalsete triipudega lõikama, aga see teeb ju paksuks.

Kleit oleks isegi kolme-nelja tunniga valmis saanud, aga mõtlesin natukenegi pingutada ja kantisin mõne õmbluse ära, täpsemalt õmblused selja keskel peitluku all, lõikekohase kandi serva ja allääre.


Mul on kuri kahtlus, et see kleit laguneb varsti ära, sest kangas meenutab kangesti toda kurikuulsat kangast, millest tehtud kleit enne valmimist juba auklikuks muutus. Seekord õmblemise käigus defekte ei lisandunud, küll aga oli juba ostes kangas kaks auku (märkasin küll alles kodus). Tundus, et kui triipude juurest kangas kokku voltida ja mõneks ajaks seisma jätta, on murdekohal augud. Miks? Kuidas? Kas on mingid kangad, mis peavadki katki minema? Mida neist siis küll ometi tehakse? Igatahes hoidkem pöialt, et see ära ei laguneks. Ma arvan, et kleit võiks ikka kauem kesta, kui selle tegemiseks aega läks.

7 thoughts on “Kollane kleit

  1. Tädi Maimu

    Kindlasti ongi olemas mingid kangad moda on keemiliste elementidega mõjutatud et need kiiremini kuluks.
    Kuid siis on ka tootmis praagid. Kanga tootmis praagid. Abakhan on seda saasta poolenisti täis. Vahest on viga nii pisike et ei märkagi. Vahest on asi aga poole hullem.
    Enne kanga osta võiks seda käe vahel kokku kortsutada ja kangaga tiba mängida.
    Kui ikka jubedalt kortsub ja veel hullem katki läheb…ei maksa osta.
    a mis ma siin ikka targutan.
    Ilus kleit. Rinna juurest oleks tiba rohkem pressimist vaja ;)
    Ostsin kah hiljuti väga kahtlase kanga Abakhanist…eks vaatab kas saab asja või ei.

    Like

    1. Mul lõpuks oli sellest triikimisest kopp ees, lootsin, et kui rinna kummi ajan, lähevad kangas ja õmblused ise siledaks :P Paraku seda ei juhtunud.

      Like

  2. Pingback: Me Made May esimene nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  3. Pingback: Me Made May võidukas lõpp | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

