Vadjahõnguline, aga seelikuteemaline kirjutis

Artikkel on valmis ja blogimisdieet sellega läbi. Eelmise nädala jooksul jõudsin end korduvalt needa ja manada, sest mis mul küll ometi viga on, et artikli kirjutamise asemel tõstan maitseaineid ühest topsist teise ja pesen kõik nõud ära, KUIGI kui ma siis ükskord laua taha istun ja kirjutama asun, pole nagu väga vigagi. Õieti on lausa tore. Kirevase päralt, ma ütlen. Vadjalastel on üks vanasõna, mida öeldi kangakudumise kohta, aga see sobib rusikana ka mu kirjutamisprobleeme illustreerima.

Tšen bõ alguu aluttaisõis, tšen bõ lõppuu lõputtaisõis, ni hullu tšehsipaikaa kokuttaisõiz  – Kes alguse alustaks, kes lõpu lõpetaks, siis rumal teeks keskpaiga valmis (koputaks keskpaiga).

Story of my life, ma ütlen! Igatahes kui ma ükskord oma taiese pühapäeva õhtul valmis sain, mõtlesin suures tegemistuhinas ka ühe üle-eelmisel nädalal alustatud seeliku võiduka lõpuni viia. Selle seelikuga on palju agasid ja olekseid, aga tõele au andes olen ma sellega tegelikult üsna rahul.

Seeliku lõige on pärit ajakirja Käsitöö 2013/2014 talvenumbrist. Sellega loen täidetuks vastlalubaduse number kaks, kuigi ma samast numbrist ka oma kapuutsiga vammuse õmmelnud olen. Nimelt otsustasin oma lubadust tuunida ja selle asemel, et kõik kümme asja eri ajakirjadest õmmelda, ei sea ma piirangut ajakirjade arvule ehk võin ühest ajakirjast ka mitu asja õmmelda. Sundus õmmelda ebameeldivast ajakirjast tundus jabur põhjus, mille pärast jätta õmblemata tore asjandus ajakirjast, mida juba ekspluateerinud olen. Nii et naine annab sõna, naine võtab sõna, aga ma arvan, et see on okei, kui see andmine-võtmine vaid mind ennast puudutab.

Võib-olla Anu, kes on selle lõike autor, võib mu pilte vaadates leida vaid paar sarnasust tema loodud mudeliga, kuna kogemata ja meelega muutus seelik minu käte vahel palju primitiivsemaks kui lõige seitungis ette nägi. Seeliku nimi oli aplikatsiooni ja taskutega seelik, aga mul polnud kumbagi. Esiteks loobusin ma aplikatsioonist, sest ma ei tahtnud seda. Teiseks otsustasin ma loobuda voodrist, sest mu põhikangas oli piisavalt paks. Kolmandaks jäid ära taskud. Ma isegi lõikasin kõik välja ja puha, aga kui asjaks läks, selgus, et ma olin seljaosa ühes tükis lõiganud. Kuna kangaga oli niigi kitsas käes, ei saanud ma seda lihtsalt pooleks lõigata, kuna siis poleks seeliku taljest ümbergi ulatanud. Egas midagi, ei hakanud ka ainult ühele poole taskut panema ja nii rändas lukk paremale küljele. Muide, ma täiesti põhimõtteliselt eiran seda reeglit, et naisteriietel peaks lukk vasakul olema. Kuna mu riideid panen ma endale selga ise, mitte mu (olematu) toatüdruk või (olemasolev) mees, siis miks ma peaks luku panema sellele poolele, kus mul seda ebamugavam kinni tõmmata on!? Jälle üks õmblemise toredusi: tee, mida tahad!

Siis ei saa jätta mainimata asjaolu, et seelik on mulle tegelikult veits väike. Lõikasin nr 38, kuigi puusaümbermõõt pidanuks veidi suurem olema. Jah, ma tean, et väga lihtne oleks olnud taljest allapoole veidi laiemaks seelikut lõigata, aga veel lihtsam oli seda mitte teha. Pealegi mõtlesin ma, et kui seelikul on voldid, siis on puusas ruumi küll ja veel. Pärast õmblemist lugesin, et voltidega seeliku puhul tuleb alustada just nimelt puusaümbermõõdust, sest taljet on lihtsam väiksemaks või suuremaks teha. Seelik läheb mulle küll selga, aga need voldid on natuke liiga harali. Kui ma mingi Bridget Jonesi aluspüksid omale jalga tõmban, õnnestub võibolla kõht piisavalt lamedaks pressida, aga mul pole selliseid, nii et ainus võimalus on kõht sisse tõmmata või vähem saia süüa. Silver ei saanud muidugi aru, et midagi viga oleks, nii et selles mõttes võib loota, et sama teevad ka ülejäänud inimesed, kes ise endale riideid ei õmble (ja neid on päris palju).

Ma ei tea, kas ma need voldid tegin õigesti. Nagu näete, siis keskmised kaks on lapikuks pressitud, aga külgmised kaks on ühe külje peale pressitud. Alguses mõtlesin, et kõik tuleb sedasi lapikuks pressida, aga need ei nagu ei mahtunud sinna ära ja mulle tundus vale, kui nad seal üksteise peal oleks olnud. Aga ma ei tea. Äkki on suva? Äkki on nii ka okei, nagu ma tegin?

Alloleval pildil näete, kuidas ma allääre ära kantisin. See tundub… ee… ebakonventsionaalne ilmselt. Aga ma vaatasin, et ei taha seda eriti lühemaks teha ja siis mõtlesin olukorra sedasi lahendada. Vast ei saa õmbluspolitsei käest vastu sääri selle eest.

Ühelgi pildil pole seelik minu seljas, sest mul on ainult üks pluus, mida seeliku sisse toppida ja see on pesumasinas. Nii et teinekord. Me Made May ajal näiteks. Või siis kolmapäevasel muusikaviktoriinil, kuhu ma sellega juba minna kavatsen!

9 thoughts on “Vadjahõnguline, aga seelikuteemaline kirjutis

  1. Mul üks voltidega seelik ootab oma hetke, et blogis poseerida. Tagumik mahub küll sisse ära, pluus on ka olemas, aga voldid hoiavad nii harali, et kole on vaadata. Või lihtsalt mu enda jaoks harjumatu… Ühe teise seeliku allääre kantisin ma samamoodi nagu sul tehtud, sest tegin seda läikega satiinist kandipaelaga ja tahtsin just sinna ääre alla veidi sädelust panna. Ise tean ja kui teised ei näe, pole vajagi :) Sedasi kantimise mõtet olen mujal ka näinud, minu meelest annab vähe omapära juurde enda õmmeldud riietele. Tore oli lugeda jälle! :)

    Like

    1. Õnneks näiteks istudes ei paista välja, kui harali need voldid seistes on. Või siis näiteks seistes võib pidevas liikumises olla, siis ei paista ka välja :P Mõte hakkab tööle kohe, kui selline jama on, aga seelikut maha kanda ei taha :D

      Like

    1. See on Kadaka tee Kangast ja Nööbist. Ostsin u kuu aega tagasi sealt viimased 3 meetrit, millest 2,5 meetrit oli väikese defektiga. Ei oska öelda, kas seda nende teistes poodides on.

      Like

  2. Imeline kangas! See allääre kant on kaval, olen ise mõelnud, et peakski äkki meelega vahel tegema sellise kandi, paneks just midagi kelmikat sinna ehk alla? Kuid voltidega seelikuga olen isegi hädas olnud. Õnneks tõesti, saab pideva liikumise või istumisega asja varjata. :D :D

    Like

  3. Pingback: Me Made May esimene nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  4. Pingback: Me Made May teine nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  5. Pingback: Me Made May võidukas lõpp | Kohustuslik tegevusvabadus

  6. Pingback: Tulede ja viledega seelik | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

