Auhinnalisest kohast

Kai-Epp pärjas mind blogiauhinnaga, mille ringlemisee eesmärk näib olevat uute blogide avastamine. Suur aitäh! Aga pean tunnistama, et see hoidis mind nädal aega kimbatuses. Süsteem on selline, et tuleb vastata pärjaja küsimustele ning seejärel ise küsimused välja mõelda ning need järgmisele 11 blogijale adresseerida. Põhimõtteliselt on see minu jaoks nagu võõrastega rääkimine. 11 võõraga! Ja ma ei räägi kunagi võõraste inimestega, sest mõnikord ei söanda ma isegi tuttavate inimestega rääkida. Aga ma mõtlesin sellele Õmblusmamsli eeskujul ühe lahenduse välja. Aga sellest peale minu vastuseid.

1. Kui vana Sa olid, kui käsitööga tutvust tegid?
Olin siis 11-aastane ja 5. klassis. Pärast kohustusliku käsitöö lõppu hakkasin õmblemisega mässama, kui olin 26.

2. Kas kooli ajal meeldis käsitöötund?
Käsitöötunnid olid toredad, sest sel ajal oli lubatud end veidi vabamalt tunda ja sai niisama üksteisega laterdatud. See oli ka kõik vist. Ma ei saanud nautida käsitööd, kui selleks oli koolis nii vähe aega ja sama vähe aega oli teiste koduste tööde kõrvalt mingi kampsuni selga kududa. Nii olingi mina üks neid (õnnelikke?), kelle käsitööoskajam ema poole kodutöödest ära tegi. Mitte et ma nüüd tingimata neid pilutamisi ja tikkimisi nautinud oleksin, kui vaid aega rohkem antuks. See oli teine probleem: mitte midagi inspireerivat me minu mäletamist mööda ei teinud. Pilutamine, ristpistes kuusekesed, lapitöötehnikas raamitud pilt – need kõik tekitasid ainult vastumeelsust. Samas pean tõdema, et tänu neile mitte eriti armastatud käsitöötundidele valdan ma talutaval tasemel kõiki tehnikaid, mida meile tollal õpetati. Ma pole muidugi mingi meister, aga kui ma tahaks ühtäkki kuduma hakata, ei peaks ma ripskoes sallist alustama.

3. Kes on olnud Sinu peamine õpetaja?
Internet ja kunagine käsitööõps pr Paas.

4. Kes on Sinu suurim eeskuju (nii käsitöös, kui ehk ka muidu)?
Mul ei ole iidoleid. Aga ajakasutuses tasuks mul eeskuju võtta oma lahkunud vanaemast, kes oli seitsme lapse ema ja töötas kolhoosi laudas lüpsjana. See tähendas, et tööl tuli käia vara hommikul, umbes nii nelja-viie paiku, siis uuesti päeval lõuna ajal ning lõpuks ka vist õhtul. Ülejäänud ajal tuli muidugi kodus talitada. Aga kuidagi õnnestus tal kõige selle kõrvalt õmmelda. Mantleid, ülikondi, pulmakleite, mida iganes. Jah, mõnikord jäi ta õmblusmasina taha magama, aga siiski. Selles valguses on mul vaba aega maa ja ilm käes.

5. Mis Sind inspireerib?
Seriaalide vaatamine (“Jeeves and Woosterist” “Girlsini”) ja ajapuudus, sest tundub sedapsi, et mida vähem aega õmblemiseks on, seda rohkem mõtteid tekib.

6. On Sul veel hobisid?
Võib vist öelda, et olen hobilugeja, aga paraku pean tõdema, et õmblemine on napsanud osa lugemisajast endale. Osaliselt sellepärast kiratseb meie lugemisblogi, aga siia kirjutan ometi üsna tihti.

7. Parim lõõgastus?
Multikate vaatamine või pikad distantsid jalgrattal.

8. Kui Sa suureks saad, siis kelleks saad?
Ainus võimalik vastus, mis mulle pähe tuleb, on vanemtoimetaja. See ei ole muidugi üldse vaimukas või inspireeriv, sest see tähendab sisuliselt seda, et ma pean veel tükk aega sama tööd tegema, mida ma praegu teen. Õnneks on see töö tore.

9. Lemmik muusikapala?
Sellele küsimusel on muidugi võimatu vastata, aga panen siia ühe mõnna loo, mille kuuldeulatuses ma paar nädalat tagasi mitu päeva veetsin.

10. Sinu parim omadus?
Sitkus äkki. Kui selliseks nimetamiseks läheb, on mul palju lihtsam formuleerida oma halvimaid omadusi (ei hakka seda praegu siiski tegema).

11. Üks elu põhimõte? :)
Halvimaks valmis olles saab ainult meeldivalt üllatuda.

Õmblusmamsli eeskujul mõtlesin oma küsimused edastada ühele blogijale, kelleks valisin Maimu, sest ta pole väga ammu kirjutanud, aga ma kogu aeg ootan. Küsimusi mõtlesin välja viis, sest kui kõike ei jõua jne.

1. What’s your favorite type of garment to sew?
2. How did you end up being a professional tailor?
3. What does sewing for leasure give you besides the garment itself?
4. Do you have your favorites among sewing books? If yes, then which ones?
5. Are there times when you lack any interest in sewing? If yes, then how do you get your mojo back?

3 thoughts on “Auhinnalisest kohast

  1. Tädi Maimu

    Cheeesus nüüd mul om kui ora perses ja magada ei saa!!! XD

    Ok eks ma katsu end kokku võtta ja laupäeval arvuti tolmust puhtaks pühkida ja ka selle ON nupu üles leida.

    PS jah ma nagu vana inimene lähen vara magama ;)

    Like

  2. Aitäh toredate vastuste eest! Lugu on mind ka hooti tantsutanud, eile oli hea kodus vaikselt gruuvida. :D Ning Maimu blogi avastamise üle on mul küll väga hea meel. :))

    Kai-Epp
    PS. Varane magamaminek on parim asi. :D

    Like

Ütle sõna sekka!

