Hinge pealt ära

Eeldades, et mitte kõik õmblemishuvilised ei loe samu blogisid, mida mina, pean teiega jagama kaht linki, mis mulle sel nädalal enim mõtteainet pakkusid. Mõlemad autorid on minust väga erinevad inimesed, kuid osaliselt sellepärast nad huvitavad ongi.

Esiteks kirjutas Peter Lappin: The Worst Way a Man Can Dress (Is Like a Woman).

Can you be fully self-identified as male and be OK with looking feminine? What is it about male-to-female gender-bending style that makes so many people so uncomfortable? After all, clothes are just what’s on the surface. Why must our clothing be gendered? Why can’t people decorate themselves the way they want?

Minu peas tekkis küsimus: kas (praeguses mõttes) feminiinselt riietuvad mehed muutuvad aktsepteeritavaks siis, kui naistel on ühiskonnas rohkem võimu? See postitus pakkus mulle naistepäevanädalal mitmeks päevaks mõtlemisainet.

Teiseks lugesin intervjuud The Diary of a Sewing Fanatic kirjutaja Carolyiniga. Paneb täitsa kukalt kratsima, kui loed, et keegi oma 60tunniste töönädalate kõrvalt ka õmmelda jõuab. Õieti on huvitav see, et ta midagi muud ei paista üldse tegevatki. Sain intervjuust ka teada, et eluaegse õmblejana on ta olnud olukorras, kus juhiti tähelepanu asjaolule, et ta riided on ta töö jaoks liiga head. Põnev värk!

Ja siis sain ma kogemata teada, et on ilmunud mingisugune prantsuskeelne raamat, kus on lõikeid nii meestele kui ka naistele. Nimi on sel Grains de couture ja autoril on ka blogi, kust asja kohta lähemalt lugeda. Kahjuks ei saa ma prantsuse keelest mitte midagi aru ja üritasin asjast aimu saada Google Translate’i abil. Mind ei saatnud suuremat sorti edu. Küll aga leidsin siit pilte raamatus pakutavast ja tekkis väike kihk see endalegi soetada. See ei ole muidugi sugugi ratsionaalne soov, sest 1) ma peaksin oma ajakirju ära kasutama; 2) kulutama oma raha mõistlikumatele asjadele; 3) ostma ainult neid raamatuid, mida ma lugeda oskan. Aga siiski…

13 thoughts on “Hinge pealt ära

    1. Tead see freehand värk on teoreetiliselt lahe, aga mul on kohe tunne, et see ei ole minu jaoks. Tundub liiga… vaba :) Mul on seda lihtsam õmmelda, mida rohkem reegleid on.

      Like

    1. Vau! Sealt on oma 10 eurot odavam tellida kui Amazonist (kust ma tavalistelt olen tellinud). Nüüd oled sa kaassüüdlane selles, et järjekordse raamatu soetan :P

      Like

      1. Ehhee. Ma olen kõik raamatud saanud sealt odavamalt kui mujal müügis olnud on (lapitehnika ja hunnik kudumist, mis ma nüüd hiljuti maha müüsin). Kui korraga rohkem raamatuid tellid, siis ära ehmata, kui nad üks-kaks haaval saabuma hakkavad. Nad postitavad alati 1-3 raamatut ühes pakis. Mingi kord kui tellisin, tuli kolm raamatut kolme pakiga :)

        Like

  1. Ma sellesse freehandi tahaks süveneda küll natuke. Siis näen, kas mulle sobib või mitte. Seelikut oleks niimoodi tõenäoliselt lihtne õmmelda. Sa raamatu puhul sellest said aru, mitu lõiget seal täissuuruses olemas on? Ma prantsuse keelest ei jaga mõhkugi, aga minu meelest pole raamatust mingit kasu kui lõiked on antud Barbie-nukkudele ja enda jaoks pead seda 200 korda suurendama.

    Like

    1. Amazoni reviews keegi kirjutas, et “des patrons en taille réelle du 34 au 46 pour femmes et du 42 au 54 pour hommes + une méthode pour “extrapoler” à une taille au dessus du 54 ou en dessous du 34″. Ma arvan, et see tähendab, et naiste suurused 34-46, meeste suurused 42-54 ja lisaks õpetused, kuidas neid suuremaks ja väiksemaks teha. Ja naiste ja meeste lõikeid on mõlemaid 8 tk.

      Like

    1. Nonii :) Aitäh! Aga kas ma sain nüüd õigesti aru, et ma pean neile samadele küsimustele vastama, millele sina blogis vastasid? Või on kuskil mingid uued küsimused, millele ma vastama pean? See jäi natuke segaseks…

      Like

Ütle sõna sekka!

