Palju esimesi

Minu jaoks on ajakiri Käsitöö olnud mingi tsunfti seitung, kuhu võhikutel asja pole, sest juhendid on stiilis “Võta lammas ja koo ta villast kampsun, nagu kampsuneid ikka tehakse”. Ilmne liialdus, aga õmblemislõigete juhised on napid ja piltideta ning minu jaoks on see sageli hirmuäratav tundunud. Kuid nüüd võtsin südame rindu, ostsin kotitäie jopematerjali kokku ja õmblesin omale sellise ürbi. Juhendid Lõige ajakirjast Käsitöö, talv 2013/2014, disain: Anu Kaelussoo.

Jakk on minu jaoks fenomenaalne saavutus, kuna see oli minu jaoks esimene kord õmmelda

  • voodriga varrukaid,
  • kunstkarusnahka,
  • villast riiet,
  • vatiinile tepitud voodrit,
  • üleriiet,
  • kapuutsi,
  • voodriga kapuutsi,
  • lukuga jope külge ühendatud kapuutsi.

Õmblemiseks ostsin järgmised tooted:

Lukk 1.45
Tripp 0.52
Vatiinvooder 6.73
Villane 11.88
Kunstkarusnahk 8.83

Niisiis kulu kokku 29.41€.

Lõikasin välja suuruse 40. Varrukad ja kehaosa tegin 2 cm lühemaks, õmblemise käigus tegin alt otsast veel ligi 7 cm lühemaks. Nüüd tundub, et võibolla võinuks varrukad sutike pikemaks jääda, aga teisest küljest täheldasin, et kõik ülejäänud mantlid on mul ülipikkade varrukatega ning selles valguses on natuke lühem isegi natuke parem. Hõlmasid pidin ka veidi kitsamaks tegema, sest krae osutus lühikeseks. Ilmselt polnud asi mitte kraes, vaid mu ebatäpsustes.

Õmblesin jaki umbes kolmes satsis. Teise satsi lõpetasin esmaspäeval poole ühe paiku öösel. Silmad hakkasid kinni vajuma. Läksin voodisse, aga süda tagus ja ma ei jäänud 45 minutit magama, sest mõtlesin õmblemisest. Täitsa ogar. Eile õmblesin kella kaheni, sest teadsin, et kui ma valmis ei saa, läheb nagunii jälle tund aega, enne kui südamepuperdamise saatel magama jään.

Mu kogemusi arvestades on tulemus päris rahuldav. Varrukad on lahedad. Näen välja nagu romantiline tank, sest ühtäkki on mul õlad nagu ujujal.

Kapuuts on ka väga lahe. Praegu just mõnus käia, kui mütsiga on palav, aga ilma on külm. Eriti tuusaks teeb kapuutsi selle eemaldatavus.

Mulle tuli suure üllatusena võimalus kehaosa vooder varrukate voodriga paremad pooled vastamisi kokku õmmelda.

Ainsana läksid täiesti valesti taskud, mida õmmeldes ei saanud ma ajakirja juhendist eriti aru ja lähtusin hoopis sellest siin. Lõppkokkuvõttes muidugi vahet ei ole sest ma tegin alläärt nii palju lühemaks, et ühel hetkel märkasin, et taskuava pikkus on umbes 5 cm. Ei teagi nüüd, mida sellistesse taskutesse toppida. Taskud on iseenesest pooleldi siidist, nii et peen värk. Kahju, et neid katsuda ei saa ainult.

Ma natuke kardan selliseid riideid, sest neist ei saa lihtsalt mööda vaadata ja see tähendab, et need võiksid kogu aeg vinks-vonks seljas olla. Aga ma ei tea, kas ma oskan seda nii selga sättida ja sedasi oma keha hoida, et jakk pärast viit minutit jalutamist seljas laiali ei lagune. Elame, näeme!

8 thoughts on “Palju esimesi

  1. Uiui, saidki valmis! Esimene pilk muidugi ütleb, et õlajoont oleks võinud natuke kaela poole viia, lausa 2-3 cm õlaõmblusel. Sellise varruka puhul peaks see varruka otsapaneku joon olema mitte vertikaalne, vaid kaldega kaela poole. Siis läheks need võimsad voldid ilusti õla ümber, mitte ei moodusta õla otsas olles võimsat ujujabüsti. See, et eelnimetet õmblusjoont peaks kallutama, tuleb eriti hästi välja teisel fotol, kui natike on seal õlaoblastis kanga kortsu näha.
    Igatahes on see nüüd ümbertegemiseks paras ettevõtmine, kui sa seda kaalud üldse. Aga kuna sa oled ilmselt lootusetult õmblemissõltuvuse sümptomitega, siis ega sa ju öösel niikuinii ei maga :)
    Tubli ikkagi, see jakitegu on paras suur ettevõtmine! Taskutes võid näiteks kastanimune või M&M komme hoida ;)

    Like

    1. Kas ümber tegema hakates ei pääseks üle ega ümber allääre lahtiharutamisest? Muidu vist ju varrukatele ligi ei pääse. Ma pole küll päris kindel, kas ma oma öötunde sellele kulutama hakkan, sest neid õmblusi pole ju üldse näha selle villase riide seest ja ülesharutamine tõotaks väga piinarikas tulema.

      Like

      1. Sa võid lahti harutada ava voodri küljeõmblusse, pigem ca 20cm augu sellesse. Sealt kaudu toimetad edasi. Ja see harutamine pole tegelikult hull. Iseasi, kas sa teppisid need varruka õmblusvarud maha ka kehaosa poole nagu ma vist instruktsioonis märkisin. Siis on pusimist tõesti rohkem, sest need pisted on kanga sisse kadunud. Üks asi muidugi kaasneb selle varrukajoone muutmisega veel – varrukas läheb lühemaks…

        Like

        1. Teppimise ma unustasin ära (õnneks siis). Kuigi ma ausalt plaanisin seda teha. Aga kui varrukas lühemaks läheb (loogiline), siis vist ei hakka mässama, sest praegugi on selline napikas pikkus. Parem ujujaõlad kui 7/8 pikkuses varrukad. Kuid hea teada, et selliste varrukatega siis säärased lood on.

          Like

  2. Pingback: Garderoobiarhitektuurist | Kohustuslik tegevusvabadus

  3. Pingback: Vadjahõnguline, aga seelikuteemaline kirjutis | Kohustuslik tegevusvabadus

  4. Pingback: Me Made May esimene nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  5. Pingback: Avameelselt seelikust | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

