Kindad valmisid sula ajaks

Selleks ajaks, kui Esta villased kindad valmis sai, oli õues juba sulaks läinud. Õnneks on siiski veebruar ja vaevalt seda kevadisust kauaks jagub. Pressides õnnestus mõlemat kinnast pea sentimeetri jagu laiemaks venitada, mistõttu enam ehk veri seisma ei jää neid kandes.

Alloleval pildil näete, kui suurepäraselt ma pöidlate mustrit mätšisin. Võib-olla oleks pidanud pöidlad tegelikult ühevärvilised tegema, sest praegu jäi mõni lõnga ülejooks hästi ebameeldivalt ja pole välistatud, et kunagi sinna küüned kinni jäävad.

Peopesas kõik nii hästi pole, aga olukord on siiski talutav. Teadsin, et nii läheb ja mõtlesin, et tühja kah, palju ma neid pöidlaid ikka välgutan.

Tegelikult tahaks muidugi õmmelda jne, aga paraku ei ela ma ideaalmaailmas, kus raamatukogud ja kangapoed on öötundidel ja hommikuhämaruses avatud ning seetõttu ma sinna ei jõuagi (tegelt raamatukogudesse jõuan). Teine häda on sotsiaalse eluga, mis on muidugi tore, aga kui nädalas on üks vaba õhtu, siis tahaks lihtsalt jalad seina peale visata…

Mõtlesin muidu kätt proovida ühe ajakirjas Käsitöö ilmunud Anu Kaelussoo lõikega (sorri, kõik kallid, kellele ma midagi õmmelda lubanud olen ja kellele ma praegu õmmelda ei viitsi). Tundub mõnus lohva jakk olevat ja kuna ma viimasel ajal peamiselt söömise ja joomisega tegelen, siis meeldib see mulle väga. Küsimus on aga selles, millest ma selle tegema peaks ja kust ma seda osta saan. Juhendis on võrdlemisi ebainformatiivselt mainitud kirjut ja ühevärvilist kangast. Oma väikse peaga mõtlesin, et ehk passiks mingi villasegune asjandus? Sobiva kunstkarusnaha leidsin juba Abakhani netipoest. Siis on veel vatiini, lukku ja hunnikus vaba aega vaja ning ongi kõik! Natuke kardan ainult seda, kuidas see suurus ikka istub. Nr 40 on ajakirja tabeli järgi 92-76-100, ma olin viimati mõõtes 93-73-101 (ja muidugi alla keskmise pikkusega). Aga ehk mängib välja, arvestades selle üleriide lõtvust ja esikinnise puudumist.

Foto: Ago Pelisaar, Anu Kaelussoo
Foto: Ago Pelisaar, Anu Kaelussoo

5 thoughts on “Kindad valmisid sula ajaks

  1. Ootan huviga jakki, sest

    Miks ka mitte, eks?
    Üks osaline on juba olemas, pilt läheb ilmselt täna õhtul üles. Preilid kurtsivad vaid, et jaki krae lõige on lõikelehel mõned sentimeetrid otstest lühem kui tohiks. Seega palun tähelepanu pöörata sellele.
    Kurb tõdeda, et olen ise märganud samuti lõikelehel puudujääke minu lõigete osas Käsitöös. Ise teen lõiked ajakirjale alati pärast eseme läbiõmblemist ja ausalt, mõõdan 7 korda kõik üle. Kõike seda korrigeerib õmblustoimetaja, seega süüd täies mahus enda peale ei julge võtta, miks vead sisse lipsavad…
    Muide, karus on sul õnnestunud leida täpselt sama, mis minu jakil :) Aga vatiiniga katsu tagasi hoida, keha osas ongi mu jakil ainult see karv ja pealiskangas. See karv on muide väga soe.
    Varrukates kasutasin kergele vatiinile tepitud voodrikangast.
    Kui sa kehaosas hakkad veel kolmandaks kihiks seda vatiini lisama, siis on oht sellise topijsaki tekkeks. No nagu meestel on seljas, kelle peal kurjad koerad päti kättesaamist harjutavad.
    Kuna sellel jakil peaks olema sellised pehmelt langevad hõlmad, mida vajadusel vaheliti pannes vööga kokku tõmmata, siis ei tohiks see pealiskangas ka kangemat sorti väga olla.
    Aga jään huviga ootama!
    p.s. mustrivärk kinnastel on muidugi aukartust äratav :)

    Like

    1. Ahah, hea teada seda krae värki. Katsun meeles pidada.
      Ei mallanud lõpuks e-poega jännata, tegin juba täna päeval Abakhani tuuri ära. Näikse üsna tagasihoidlik ühesugusest kangast jakk tulevat, aga kui see õnnestuma peaks, söandan ehk lõikele ja kangastele seikluslikumalt läheneda.

      Like

  2. Ja ebamäärase informatsiooni korvamiseks ajakirjas lisan, et see kehaosa on tehtud kudumilaadsest trikotaažist (Abakhanist kiloga) ja üllatus üllatus, varrukad tegin Abakhani kaaluga dressiriidest. See oli selline paksem dressiriie ja ja üllatus veelkord – ma kasutasin selle kanga pahemat poolt varrukate pealiskangana. Seega tuleks kangaotsimisse üsnagi kreatiivselt suhtuda :)

    Like

    1. Lahe! :) Võib-olla oskan ma ka kunagi nii teha. Täna käisin, ajakiri näpus, sõnaahtralt müüjalt küsimas, kas üks või teine asi selle õmblemiseks passiks. Lõpuks võtsin kaaluga villast.

      Like

  3. Käsitöö õmblustoimetaja pani prilli ninale ja uuris seda krae lõiget, mille üle jaki õmmelnud preilid kurtsid. Lõikelehel on kõik korrektne ja õige. Seega ainult käärid kangasse ja niit masinasse!

    Like

Ütle sõna sekka!

