“Liigne agarus on ilmne ogarus”

Pealkirjaks oleva mõttetera õppisin ülikooli esimesel aastal üldise usundiloo loengus dotsent Pille Valgult. Olen edasises elus selle ja seetõttu ka tema peale palju rohkem mõelnud kui eesti keele ajaloo või nganassaani keele pöördesüsteemi peale (kuigi ma mõtlesin, et pärast ülikooli peaks vastupidi olema). Nüüd siis seoses kinnaste kudumisega.

Õndsal põhikooliajal ei sallinud ma käsitööd silmaotsaski. Soov kergemini läbi ajada tekitas näiteks tunde, et 30-sentimeetrine sall on täiesti piisavalt pikk ümber kaela mässimiseks. Nüüd, suurest peast üritan ma ilmselt tollaseid teguviise kompenseerida liigse agarusega. Kudusin osa randmest pöidlani umbes 30% pikema, kui pidanuksin. Sellest sain aru alles pärast pöidlaaugu tegemist ja kinda kätte proovimist. Ei viitsinud seda ümber tegema hakata, sest ega see varrukast välja ei paista ja selles mõttes teeb see kinnast funktsionaalsemakski, et rohkem kätt on soojas.

Kui põlveni ulatuv sokk on põlvik, kas küünarnukini ulatuv kinnas on küünik?

See ei ole enam agarusega seotud (võib-olla küll ogarusega), aga need kindad on retsilt tihkelt ümber käe. Mul oli meeles, et vanarahva tarkuse järgi peab sokk kitsas ja kinnas lai olema, aga nüüd kontrollisin ja tuli välja, et “Sukk lai ― jalg soe, kinnas lai ― käsi külm”. Nii et tegelikult on vist hästi? Asi on selles, et lugesin ema kootud kinnaste pealt kokku, et nende tarvis oli üles loodud 52 silmust. Minu muster nõudis aga silmuste arvu, mis jaguks kümnega. Mõtlesin, et 60 on palju ja seepärast leppisin 50ga. Kuna 50 ei jagu neljaga, pidin sooniku tegema 1 parempidi, 1 pahempidi stiilis, mitte 2 parempidi, 2 pahempidi. Igatahes on see kinnas nii kitsas, et mul hakkasid näpuotsad külmetama, sest tundus, et verevarustus on häiritud (ma loodan, et põhjalikumal katsetamisel osutub see liialduseks). Võib-olla õnnestub pärast pressides või aurutades seda veidi venitada. Ma pole nii ammu midagi korralikult kudunud, et ma tegelikult isegi ei mäleta, mida ma täpselt nende kinnastega peale pean hakkama, kui kudumisprotsess lõpetatud on.

Muide, jätkates ogaruse teemadel: olen pidanud üsna palju üles harutama ja uuesti kuduma ja kõike seda sellepärast, et pidasin ekslikult heaks mõtteks kudumistöö kaasatassimist seltskondlikele üritustele. Näiteks olid mul kindad kaasas muusikaviktoriinil, kus ma siis punkte oodates poolpimedas Pilsner Urquellil hea maitsta lasin ja vardaid klõbistasin. Hea ajaviide inimesele, kel pole nutitelefoni. Paraku pidin järgmisel päeval nentima, et kõik kootu vajab ülesharutamist, sest olin kusagil ühe silmuse ära kaotanud. Aga see oli okei. Kudumise ülesharutamine ei tekita millegipärast soovi kõike nurka visata ja serbohorvaadikeelselt ropendada (erinevalt õmblemistööde uuesti tegemisest).

Juba homme kirjutan jälle õmblemisest. See kudumisvärk on tegelikult ikkagi nagu asendustegevus nendeks puhkudeks, kui pole parasjagu raha või aega õmblemiseks. Homme saavad siin blogis vastuse järgmised põletavad küsimused:

  • Mida teha Great Gatsby teemalise peoga?
  • Kellele ma praegu kleiti õmblen?
  • Kuidas edeneb mu garderoobiarhitektuur?
  • Miks te pole näinud pilte jakist, mida ma mehele õmblen?

3 thoughts on ““Liigne agarus on ilmne ogarus”

  1. Katrin

    Siinne lugemine on küll enamat kui õmblemiseks kasulike nippida teada saamine ja ma ei mõtle selle all kudumist. :) Esta, jätka samas vaimus, väga vahva on su kirjutisi lugeda! (P.s Ja Janikat võid ka suskida, et ta oma käsitööga lavale astuks aeg-ajalt. :P)

    Like

    1. Teen, mis suudan :D Janikat olen ma muide sõna otseses mõttes torkinud, küll nõela, küll vardaga, aga ta ei taha eriti vedu võtta. Kuid lootus sureb viimasena!

      Like

      1. Katrin

        Hahaa, ma seda kahtlustasingi! Tundub, et pead veel teise nurga alt seda surkimist proovima, äkki ikka mõjub! :D

        P.s Tänu sellele blogile leidsin omale lõpuks ühe hea RSS jälgimisvahendi, feedly! Päev sai kohe uue tähenduse, sest ma nii kaua otsisin mingi head feedi lugerit, aitäh, yay! :)

        Like

Ütle sõna sekka!

