Kirikindad

Etskae, soetasin jälle mõne toki lõnga. Täpsemalt 2×50 g villast lõnga Jil, millest kavatsen omale kirikindad kududa.

Tõsi, mul juba on mitu paari mõnusaid kindaid, sest mu ema on üsna agar kuduma, aga mul oli vaja kaasaskantavat käsitööprojekti ja õmblemistöö selleks eriti ei sobi. Näiteks käib meil mõne sõbratariga igal nädalal koos tegemisklubi, kus siis igaüks teeb midagi, peamiselt käsitööd. Esindatud on tikkimine, kudumine ja õmblemine, kuigi vahel läheb kogu aur hoopis juustusaiadele ja vahuveinile. No ja siis leidsin ma Aino Praakli raamatust sellise mustri, mis mulle üsna meeltmööda oli.

Aino Praakli raamatust "Eesti labakindad ilma laande laiali"
Aino Praakli raamatust “Eesti labakindad ilma laande laiali”

Eks elu näitab, mis sest kõigest saab, sest ma olen elus kudunud ühe paari kirikindaid (aastal 1997) ja ühe paari pitsilisi sõrmikuid (aastal 2000). Samas, kui ma 13-aastaselt kinnastega hakkama sain, miks siis mitte nüüd?! Nii et olen optimistlik.

Ülejäänud osa rannetest kudusin ma veidi šnapsusega eile öösel. Pean täna üle vaatama, kuidas need kaine peaga välja näevad.

4 thoughts on “Kirikindad

  1. Maris

    Palju edu kinnastega! Muster on omapärane. Jätab pigem modernse kui etnograafilise mulje. Ma poleks iial arvanud, et ka sellist mustrit Eesti rahvakäsitöös on kasutatud. (No ega ma nüüd mingi suur kindakirja tundja muidugi ka ei ole.)

    Like

  2. Elo

    Eriti tubli, kaks kinnast korraga. Ma tean küll, et sokke ja kindaid peaks niimoodi korraga kuduma (vöi vähemalt üles kirjutama, et mitu rida ja kus kahandatud) aga ei ole ise kunagi miskipärast seda teinud. Ehk järgmine kord…

    Like

    1. Ma koon kaht korraga kahel põhjusel.
      1. Üsna algaja kudujana võin ma üsna ebaühtlaselt kududa ja seepärast on hea sedasi vaheldumisi neid kindaid teha.
      2. Ma kardan, et kui ma neid ühe kaupa teeksin, siis oleks esimese kinda lõpuks viitsimine otsas. Aga nüüd, kui jõuan ühe kinda lõppu, on teine ka kohe valmis ja ma kujutan, et siis on tunne, justkui üks oleks iseenesest valmis saanud :)

      Like

Ütle sõna sekka!

