Datura ehk hädän ku tütrik latsega

Pealkiri pidanuks olema “Hädas nagu lits lapsega laadapäeval“, aga vaatamata humoorikusele on sel kuidagi palju negatiivseid konnotatsioone, nii et pidin ümber mõtlema. Aga hädas olin ma selle pluusiga küll. Muidu olen siin nendele indie-lõigetele küll hosiannat laulnud, aga olgem ausad, Deer and Doe juhendid on väga napid ja neid järgides olen sageli lisaks guugeldama pidanud. Seekord juhtus aga suisa sedasi, et jäin ühes kohas nii jänni, et ei osanud midagi edasi teha.

Kuigi tootja kirjade järgi on Datura advanced lõige, on see minu meelest pigem midagi lihtsa ja keskmise vahepealset. Keeruliseks teevad asja puudulikud juhised ja/või siis minu suutmatus neist aru saada. Pluusil on ees ja taga voodriga passe. Tegin variandi, kus esiosa passe on sakilise äärega. Alumine seljaosa koosneb kahest tükist, mis ei lehvi ringi tänu nööpidele, mis neid ühendavad. Nööpauke pole. Kaelakaares ja allääres on diagonaalkant.

Ma olen seda juhendit kasutades sellist passet õmmelnud küll ja mul pole sellega mingeid probleeme olnud. Nüüd aga proovisin järgida Deer and Doe juhiseid ning kõik läks pekki. Või noh, oleks siis, et oleks pekki läinud, tegelikult ei osanud ma ühes vahefinišis lihtsalt enam midagi teha. Jutustan lähemalt!

Seljaosa passe tuli passe voodriga paremad pooled vastamisi panna ja õmmelda need kokku kahest käeaugust ja kaelakaarest. Samamoodi pidi tegema esiosa passe ja selle voodriga. Seljaosa passe jäi pahem pool väljapoole, esiosa passe tuli pöörata parem pool väljapoole. Seejärel tuli esiosa passe panna seljaosa passe sisse, nagu näha allolevalt pildilt.

Siiani sain hakkama, aga edasi läks minu jaoks asi segaseks (ilmselt oli oma roll mu linasel riidel, mis oli iga külje pealt vaadates jumalast ühesugune).

Lugege seda “Align…” osa. Ma lihtsalt ei saanud aru. Proovisin siis ühtmoodi ja teistmoodi, pöörasin kogu kupatust sada korda parempidi ja pahempidi, et aru saada, kuidas see värk lõpuks väljastpoolt välja näeb. Ma sain tegelikult isegi need õlaõmblused tehtud, aga külje pealt jäid need ikkagi lahti. Ma ei olnud muide sugugi ainus selle hädaga – kui seda pluusi guugeldada, ilmneb, et palju meisterdajaid oli selle koha peal jännis. Ainult et kõik näikse sellest edukalt üle saanud olevat. Või siis vaikivad ebaõnnestujad? Kuna parasjagu oli selline päev, kui tundsin end tõeliselt tundliku õnnetusehunnikuna, otsustasin asja sinnapaika jätta ja teinekord oma meetodiga katsetada.

See teinekord tuli täpselt järgmisel päeval. Tegin lõpuks asjad sellises järjekorras:

  1. Õmblesin sissevõtted.
  2. Ühendasin esiosa põhiosa ja esiosa passe.
  3. Õmblesin seljaosa nööbiliistud.
  4. Ühendasin seljaosa põhiosa ja seljaosa passe.
  5. Õmblesin pluusi küljeõmblused.
  6. Õmblesin voodri küljeõmblused.
  7. Õmblesin passe voodri passe külge selle tutoriali järgi.
  8. Õmblesin kaelakaarde diagonaalkandi.
  9. Õmblesin diagonaalkandi alläärde.
  10. Õmblesin nööbid.

Kaelakaare diagonaalkandist pole meelega makrofotosid, sest see näeb päris võigas välja ja kogenenumad õmblejad võivad seda nähes südamerütmihäired saada. Ma kohe üldse ei oska diagonaalkanti kenasti õmmelda. Eriti jubedaks läheb asi siis, kui tuleb kant lihtsalt kokku õmmelda, mitte millegi külge – nagu sel pluusil nende kolmnurkade vahel. Kant on nii kitsas, et see ei ulatu mõlema hammastiku peale, aga kui ta on pooleldi ühe hammastiku all ja pooleldi mitte, siis selle tulemusel kisub kõik kiiva. Väga raske on siis servast 1-2 mm kauguselt õmmelda. Ei teagi, kuidas sellise asjaga paremini toime tulla.

Muidu pole nagu väga viga. Ei tea, kas peaks kusagilt natuke väiksema tegema? Võib-olla järgmisel korral teen taljest numbri kitsama. Igatahes järgmine kord tuleb, sest seda pluusi oli üsna huvitav teha, samas sai see ruttu valmis. Pealegi plaanin ma suvel Ungarisse minna ja kuigi praegu on õues 16 kraadi külma, olen mõttes võtnud suuna kuumalainegarderoobi õmblemisele.

PS Tervitan lugeja prl Liisit, kes mind pluusi kangaga kostitas!

PPS Tegin pildid täna hommikul kell kaheksa enne tööleminekut. Päris naljakas on panna äratuskell varasemaks, et hommikul selfisid jõuaks teha.

6 thoughts on “Datura ehk hädän ku tütrik latsega

  1. Tädi Maimu

    A pane riba õhukest paberit alla kui järgmine kord peab diagonaal kanti tühja auku ajama.
    Ma arvan et selle sama kandi pärast lõige omgi Advance.
    Ja traageldamine on kah tore tegevus ;)

    Kui rütmi häiretest rääkida siis pole keegi mind hullemini endast välja viinud kui ladybird ja tema pükste esikinnis ning selle vale õpetuse laialdane levitamine!
    Aga eks ta nii ole et need kes ei oska õpetavad. Ja ma ei kasuta komasid…

    Like

    1. Aitäh, nii, kui vaba hetk tekib, kohe kontrollin, kuidas paberiga kanti õmmelda on! Mu elu oleks palju ilusam, kui ma selle ükskord käppa saaksin.

      Jajah, kes oskab, see teeb, kes ei oska, see õpetab :) Vaatasin seda õpetust, aga ma ei oska sellest midagi arvata, sest ma olen kaks korda elus esikinnise õmmelnud. Kas lõpptulemus on nõme? Või see, kuidas ta seda teeb? Ja kui tulemus on normaalne, kas siis pole ükskõik, kuidas selleni jõuda? Ma ise pole vist selle kohta päriselt arvamust kujundanud veel…

      Like

      1. Tädi Maimu

        Ta kasutab esikinnise pöörde osana/katteriidena seda sama kangast mis ta taskukottidele ja värvlile sisse pani ja see jäi veel paremalt poolt paistma kah!!! APPIIII!!!
        Pükste luku juures käib ikke kõik mis paremalt poolt paistab põhimaterjalist, ka see pööramine. Meeste pükstel tehakse gulfiku sisemine pool tasku kotiga ühest materjalist sest nii om peenem.
        Just taipasin et ma ei tea enam eesti keelseid sõnu!!! Või on asi kahes pitsis Vanakas mis juubeli puhul sai võetud….Igastahes on minu arvamist mööda too õpetus ikka väga vale

        Like

  2. Pingback: Me Made May esimene nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  3. Pingback: Me Made May võidukas lõpp | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

