Nädala ringvaade

Coletteries kirjutati sellisest asjast nagu Wardrobe Architect – algatusest, mis peaks aitama oma garderoobi planeerida, selle asemel, et õmmelda ja osta asju, mida tegelikult vaja pole. Igal nädalal tulevad blogisse postitused, mis sel raskel teekonnal kõiki huvilisi aitavad. Õnneks vihkan ma poodides tuulamist ja olen viimasel ajal üsna palju riideid ära andnud, aga pole minagi sellest patust täitsa puhas.

Coletteriega seoses veel üks uudis: 24. jaanuaril algab jaki/mantli Albion sewalong. Jee. Esimene sewalong, millest ma tõenäoliselt osa võtan. Lugesin õmblemisjuhendid tegelikult juba läbi ja õigupoolest näib see üks päris lihtne ettevõtmine olevat, probleem on pigem viitsimises. Kangast pole ka veel ostnud. Tore on see, et sewalongide postituste jaoks tuleb nende blogisse eraldi lehekülg. Tänu sellele pole kaasaõmblemispostitused jalus neil, kes kaasa ei õmble, ning samas on need postitused lihtsamini leitavad neile, keda need huvitama peaksid.

Christine Haynesilt tuleb veebruaris välja raamat “The Complete Photo Guide to Clothing Construction“, mis näib olevat üsna suvaline järjekordne õmblemisraamat. Lihtsalt fotosid on palju. Mulle meeldib hoopis rohkem juulis ilmuv Sewaholicu Tasia raamat “The Sewtionary“, mis on midagi õmblemisentsüklopeedia moodi. Näiteks mõtled, et “Hmm, mis asi on flat felled seam“, vaatad sewtionaryst järele ja saad ka teada, kuidas seda õmmelda (selleks on seal piltidega õpetussõnad). Tundub hea abivahend juhuks, kui näiteks internet peaks katki minema ja ei saa kõike seda guugeldada.

Tilly jagas nõuandeid õmblejatele, kel pole eraldi õmblemistoa luksust ning kes peavad paraku ka teiste inimeste toimetamistega arvestama. Nagu ikka, tuleb postitusele lisaks sama palju kasulikke nõuandeid kommentaaridest. Mul on vähemalt nii palju õnne, et ma ei pea kogu oma õmblemisnodi ja masinaparki kogu aeg kokku-lahti pakkima, küll aga olen ilma jäänud oma kirjutuslauast, sest olen sellest disaininud õmblemislaua. Vanasti oli mul läpakat kasutades ikka teine monitor ka laual, aga nüüd on monitor jalust ära pandud ning arvuti taga klõbistamiseks pean leppima diivanilaua taga küürutamisega. Testimaks fotokat, mille Janikalt pikaajaliseks laenuks sain, panen siia paar pilti oma monsterlauast.

Võib tekkida küsimus, mis asi see laua all on. Teise koduse kirjutuslauaga tuli kaasa riiul, mis pidi laua peale käima, aga see võttis liiga palju ruumi. Proovisin seda oma laua peale. Ka siin läks asi kitsaks. Isa pakkus välja, et võiks nende mustade asjandustega selle laua külge rippuma tõmmata. Mõeldud-tehtud! Nüüd saan seal hoida asju, mida kogu aeg vaja pole.

Eriti uhke olen selle üle, et tulin mõttele overloki all olevasse sahtlisse paigaldada karp, kuhu äralõigatav sodi kukkuda saab. Ma ei saanud overlokiga seda pudikotikest kaasa ja pidin midagi ise leiutama. Paar nädalat olen seda sahtlit selliselt kasutanud ja praeguse seisuga näib üsna hea mõte olevat. Teine karp sahtlis on pool veiniklaaside karbist. Nagu näha, olen rõhunud insenerimõtlemisele ega pole disainile ja asja esteetilisele küljele pööranud, aga selline ma juba kord olen.

By Hand London pihtis hiljuti ajakirjas Crafty oma räpasemaid õmblemispatte ja kutsus seejärel üles oma lugejaidki südametunnistust kergendama. Siit mõni parim pala:

“Pinking shears make nice edges on home made biscuit”

“I put digestive biscuits inside fancy dress fabric to crush them for an apple crumble.”

“I like to sew, wearing only bra and shorts. Both practical and comfortable.” (Võib-olla TMI, aga ma olen samas patus süüdi. Tähendab, ma ei võta otseselt riidest lahti, kui ma õmblema hakkan, aga kui vahepeal midagi selga tuleb proovida, siis natuke õmmelda ja uuesti proovida, pole alati väga viitsimist (lahti)riietumisele aega raisata. Kuigi ma arvan, et see pole tegelikult mingi patt, pigem hea nõuanne tööprotsessi kiirendamiseks :P )

“I once stapled up the hem on my trousers from the wrong side and then colored the staples in with black sharpie marker before a big meeting at work when I realized that they had come un-stitched.”

Craftsys jäi silma üks uuemapoolne kursus, Patternmaking + Design: Creative Darts & Seam Lines. Tahaks õppida midagi lahedat tegema nende lõigetega, mille endale konstrueerinud olen, kuid 45 eurot ma küll maksma ei hakka. Tuleb paremaid allahindlusi oodata ja senikaua omal käel hakkama saada.

Ütle sõna sekka!

