Kust leida lõikeid?

Hakkasin küll viimasena valminud kleidist kirjutama, aga see tõi kõik õmblemisega kaasnenud stressi meelde ja jaks sai otsa. See-eest kirjutan täna teemal, mis mitme lugeja jaoks ilmselt tutvustamist ei vaja, kuid mis guugeldajaid sageli meie blogisse toonud on: kust saada õmblemiseks lõikeid. Mingil määral olen seda teemat siin ka käsitlenud, kuid tahtsin eraldi detailsema postituse kirjutada, sest millegipärast ei näi keegi seda lingitud postitust külastavat.

Ajakirjadest

Ajakirjad on siinmail ilmselt tuntuim lõigete varaait. Eks Burdat teavad needki, kes ei õmble, ja Eesti Naise lõikelehti on samuti vist enamik üle 20 aastaseid näinud. Ajakirjad erinevad üksteisest oma suuruste süsteemi poolest, mistõttu lisan selle iga ajakirja juurde. Võib-olla õnnestub vähemalt mõnda istuvusprobleemi eos vältida, kui varakult kindlaks teed, et oled pigem soome kui saksa kehaga.

Alustan ajakirjadest, millega endal isiklik kogemus olemas on, ülejäänud nimetan lõpus.

  • Käsitöö – Eesti oma ajakiri, mis viimasel ajal üha rohkem õmblemistemaatikat näib sisaldavat. Lõiked on ilusad ja originaalsed, aga minu arvates on neid selle võrra raskem õmmelda. Lõikeleht on mustvalge, mistõttu on sealt kopeerida üsna tüütu. Hind 4.80.

  • Patrones – Hispaania ajakiri, mis on, üllatus-üllatus, hispaaniakeelne. Olen tegelikult ainult ühe numbri omanik, mistõttu saan vaid selle põhjal järeldusi teha. Kuigi suurema osa sisust võtavad enda alla võrdlemisi klassikalised (aga mitte igavad) naisteriided, leidsin ajakirjast ka paar lastele mõeldud kudumi õpetust ja juhendi põlle tegemiseks. Lõikeleht on mitmevärviline. Suuruste tabelit vaadates tundub, et Hispaanias on naised väiksema taljega kui Eestis. Kaanehind on 4.95 eurot, aga Prismas maksis see 8.90.

  • Ottobre. Aastas ilmub neli lasteriietele ja kaks naisteriietele pühendatud numbrit. Kuigi tegu on Soome ajakirjaga, ilmub ajakiri nii soome, inglise, saksa, rootsi, hollandi, vene kui ka prantsuse keeles. Ottobres ei ole eraldi pluss-suurusi, enamik mudeleid on kuni suurusele 52 ja need, mis ei ole, on ikkagi kuni suuruseni 46. Minu arvates on lõiked sellised praktilised ja mugava väljanägemisega, vahel mõni vimka ka sekka, aga päris viimast moodi ei näi nad seal taotlevat (samas ei ütleks, et need ajast maha jäänud paistavad). Nende kodulehel saab vaadata, mida konkreetses numbris pakutakse, mistõttu ei pea uudishimulikud neid pilte mööda netti taga ajama, nagu nt Burda puhul. Ottobre puhul on kiiduväärne nende eri pikkuses ja ümbermõõdus modellide kasutamine, kusjuures pildi juures on ka kirjas, kui pikk modell on ja mis number riideid ta kannab. Lõikeleht on mitmevärviline ja vastupidavamast paberist kui Käsitöö, Patronesi või Burda oma. Kui ma viimati (2012) ajakirja ostsin, maksis see mu mäletamist mööda umbes 11 eurot. Netist tellides on aga kaks naiste numbrit 17.65 ja postikulu ei lisandugi.

  • Burda. Kes siis Burdat ei tea! Esiteks on saadaval tavaline Burda, mis ilmub 12 korda aastas, teiseks ilmub kaks korda aastas Burda Easy ja vist ilmuvad ka Burda Plus ja veel mingid erinumbrid, millega ma kursis pole, sest need näivad üsna harvad olevat. Burda puhul võib kindel olla, et tegu pole mingite algajate katsetustega, kõik on kindel Saksa värk. Tavalises Burdas on harilikult mõni pluss-suuruses, mõni pikkadele ja mõni lühikestele mõeldud lõige. Burda Easy, mis on mõeldud algajatele, sisaldab peamiselt eri viisil kokku õmmeldud nelinurki. Tavalises Burdas on lõikeid seinast seina, alustades samasugustest nelinurkadest nagu Burda Easys ja lõpetades disainerlõigetega. Lõikeleht on värviline, aga lõikeid on rohkem üksteise otsa joonistatud kui Ottobres või Patronesis ja paber on õhukesem kui teistel ajakirjadel. Kaubandusest on võimalik soetada nii saksa-, inglis- kui ka venekeelseid Burdasid, kusjuures ingliskeelne on natuke kallim kui venekeelne. Venekeelne, mille viimati ostsin (12/2013), maksis 4.50, ingliskeelne on vist 5.50. Soovitan lugeda ja vaadata Anna Prato ülevaateid Burdadest, mis ilmuvad ta blogisse peaaegu samal ajal kui Burdad Eesti kaubandusse – saab varakult aimu, kas on mõtet putkaluugi taha trügima minna.

Saadaval on ka saksakeelsed ajakirjad Meine Nähmode (see sisaldas mäletamist mööda Simplicity lõikeid) ja Sabrina Woman, aga pole ise seda soetanud. Venekeelsetest ajakirjadest müüakse veel Eestis ajakirju Moden ja Shitja i kroi, mis samuti mõlemad Simplicity lõikeid pakuvad (lisaks oma lõigetele) (aitäh vihje eest lugeja Maimule. Alles äsja näib Eesti lettidele olevat jõudnud Itaalia ajakiri La Mia Boutique (hind 9.50), millest aimu saamiseks soovitan vaadata ehtsa itaallanna Anna Prato illustreeritud ülevaateid.

Ajakirjade plussid

  • Isegi kõige kallimate ajakirjade puhul tuleb ühe lõike keskmine hind väga madal võrreldes üksikult ostetavate lõigetega.
  • Ilmuvad tihti.
  • Laialdaselt kättesaadavad.
  • Lai mudeli-, suuruse- ja raskusastmevalik.

Ajakirjade miinused

  • Lõikelehtedel on tüütu lõikeid kopeerida.
  • Ajakirjade juhendid pole võrreldavad indie-lõigetega kaasas käivate sew-alongidega.

Internetist

Internetist saab

  • osta üksikuid paberkandjal lõikeid, mis postiga koju saadetakse;
  • osta või tasuta tõmmata üksikuid lõikeid, mille endale pdf-failina saad, ise välja prindid ja siis kokku kleebid.

Üksikuid paberkandjal lõikeid teevad nii Burda (nt Karnaluksiski müüakse neid) kui ka suured USA lõiketootjad Butterick, McCall, Simplicity ja Vogue (The Big Four). Need viimased on turul olnud hästi pikka aega, aga paraku mitte Euroopa, vaid USA turul. Eestisse on Simplicity lõikeid paslik tellida näiteks siit (aitäh vihje eest lugejale Kadri). Postikulu olevat 8£ kanti. Lugeja Maris aga teadis, et USAstki võib Big 4 lõikeid tellida, sest 3 lõike postikulu on olnud kokku 15$. Kui allahindluseid passida, võib kokkuvõttes soodsalt saada.

Peale gigantide on turul ka terve posu väikseid üritajaid, kellest olen pikemalt kirjutanud siin. Neistki enamik tegutseb USAs, mistõttu on nende soetamine Ida-Euroopas natuke raskendatud (loe: kallis ja ajakulukas). Üks netipood, mis neid Euroopas müüb, on näiteks Backstitch. Ma ei ole küll ise sealt tellinud, aga selline võimalus on. Parem lugu on nende tegijatega, kes ise ka Euroopas tegutsevad (nt Deer and Doe). Paljud lõiked on aga saadaval ka pdf-ina ja siis ei ole ju enam tähtsust, kus sa parasjagu asud.

Mainisin küll enne postitust, kus olen väikeüritajaid üles loetlenud, aga aja jooksul on neid juurde tulnud, mistõttu panen siia täiendatud nimekirja. Lisan ka info selle kohta, kas saadaval on pdf või paberlõiked (vahel on küll vaid üksikud lõiked pdf-id ja ülejäänud ikka paberil) ja kus äri asub (tasub tähelepanu pöörata, sest vahel selgub, et hinnad pole mitte Ameerika, vaid Kanada dollarites, pealegi sõltub asukohamaast, kas paberlõikeid on odav või kallis Eestisse tellida). Olen siin maininud eelkõige naisteriiete lõigete tegijaid, sest muid pole ma huvi puudusel uurinud, küll aga pakuvad mõned neist ka lasteriiete lõikeid. Järgmiste firmade tehtavate lõigete kvaliteet, hind, kaunidus ja sihtgrupp (pirnikujulised, C-korviga rinnahoidja kandjad jne) on kõvasti varieeruvad, aga siinne järjekord on suvaline, kuna polnud jaksu nii pikka edetabelit teha.

Kel neist vähe on, vaadaku ka siia, kus on eriti põhjalik ülevaade.

Pilk tasub peale heita ka järgmistele portaalidele.

  • BurdaStyle. Sisuliselt Burda ümber keerlev portaal, kust saab ükshaaval Burda lõikeid pdf-ina osta. Saadaval on ka tasuta lõikeid. Portaalis saavad õmblejad oma saavutusi teistele demonstreerida, teistega õpetusi jagada või oma lõikeid üles laadida jne. Nii et selline sotsiaalne värk. Kasutajamugavus annab aga soovida, minu arvates praeguseks natuke ajale jalgu jäänud koht, kuigi üritatakse asja põnevamaks teha, nt saad osta Burda pakutavaid videokursusi.
  • Kollabora. Kollabora on paljuski BurdaStyle’iga sarnane, aga palju lahedam ja moodsam koht, kuhu on kogunenud mitte ainult õmblejad, vaid ka igasuguste muude DIY asjade tegijad (kudujad, tinutajad, heegeldajad, puutöötegijad jne). Kollabora on dünaamilisem kui BurdaStyle, rõhudes palju tegemise protsessile endale – postitatakse poolikuid projekte, mis on alles valmimisjärgus, või asju, millega jänni on jäädud, õpetussõnu millegi tegemiseks ja erinevate oskuste omandamiseks jne. Seal on ka midagi poelaadset, kust saab õmblemislõikeid osta või tasuta alla laadida. Kasutajamugavus on, ütleme, arenemisjärgus, aga paljulubav.
  • Craftsy. Craftsy on küll videokursuste platvorm, aga sealt leiab otsides ka mõne tasuta lõike ja vahel saab mõne kursusega kaasa lõike, mis tuleb kas endal välja printida või mis saadetakse postiga (seda viimast varianti pole ma veel ise proovinud). Vahel on seal soodsaid pakkumisi või saab näiteks ühe kursuse puhta tasuta võtta, nii et tasub silm peal hoida.

Tasuta lõigete otsimiseks on minu arvates kõige mugavam Pinterestis surfamine. Siinkohal juhin tähelepanu mu enda ülalpeetavale tahvlile, kuhu olen nii palju tasuta lõikeid pistnud, kui leidnud olen. Aga seal tasub muidugi mujalgi ringi vaadata.

Õmblemisraamatutest

Sageli on õmblema õpetavate raamatutega kaasas paar või mitu lõiget. Mõnikord on tegu eriti hea diiliga, aga ei tasu liiga ennatlikult erutuda, sest mõnikord on need päris tavalised ja võib-olla peaks raamatu ostmise asemel vanu Burdasid sirvima. Kui aga osta, siis tasub vaadata Euroopa Amazoni poodidesse – mõnikord võib leida kasutatud väga heas korras raamatu, mis koos postikuluga on palju odavam võrreldes näiteks Krisost tellimisega (siis tuleb aga kindlasti veenduda, et lõikelehed alles on). Kuna raamatud väärivad eraldi postitust, ei hakka siin asja üleliia pikaks ajama, lisan pealkirjadele vaid lingid raamatute kodulehtedele või mõnele arvustusele, mida lugenud olen (arvustusi on objektiivsemaid ja subjektiivsemaid, kuid vähemalt saate raamatust aimu).

  • Gretchen Hirsch “Gertie’s New Book For Better Sewing” (Minu mõtted enne lõigete järgi õmblemist on siin. Pärast enamiku lõigete läbiõmblemist pean ütlema, et igati asja ette läinud ost.)
  • Gretchen Hirsch “Gertie Sews Vintage Modern” (Arvustus)
  • Sarai Mitnick “The Colette Sewing Handbook” (Dixie arvustus.)
  • Tilly Walnes “Love at First Stitch
  • Shufu To Seikatsu Sha “Simple Modern Sewing: 8 Basic Patterns to Create 25 Favorite Garments” (Diane’i arvustus.)

  • Yoshiko Tsukiori “Stylish Dress Book: Simple Smocks, Dresses and Tops” (Arvustus Tilly Walnesilt.)
  • Jinko Matsumoto “Feminine Wardrobe: 21 Beautiful Skirts, Dresses and Tops for You to Make” (Arvustus Tilly Walnesilt.)

  • Yoshiko Tsukiori “Sweet Dress Book: 23 Stylish Outfits from Six Simple Patterns” (Arvustus Tilly Walnesilt.)
  • Géraldine Debeauvais “Un été couture: Robes, jupes et tops pour temps chaud” (Arvustus Tilly Walnesilt.)
  • Nora Abousteit “BurdaStyle Sewing Vintage Modern” (Heather Lou arvustus.)
  • Nora Abousteit “The BurdaStyle Sewing Handbook” (Dixie arvustus.)
  • Jenny Hellström “Sy! Från hood till skjortklänning” (Paar minu mõtet raamatu kohta siin.)

Ise tehes

Võib-olla ei peaks see võimalus üldse viimane olema, sest tõele au andes ei ole ise lõigete tegemine sugugi mitte üle mõistuse keeruline. Oluline on, et saaks mõõdud õigesti võetud ja ülejäänu on ausõna käkitegu. Võetagu ette kas või mõni nõukaaegne kodumaine rõivaste konstrueerimise õpik ja antagu tuld. Asja ajab vähemalt sama hästi ära muidugi ka internet, kuid seegi on teema, mis eraldi postitust väärida võiks. Seniks guugelda basic bodice sloper, basic skirt sloper, basic pants sloper jne. Craftsys on mitu kursust, kus õpetatakse põhilõikeid konstrueerima, võib-olla tasub neisse investeerida või peale passida, millal soodukas tuleb. Kõige lihtsam on alustada seelikust, sest selle tarvis on kõige vähem mõõte vaja.

Isetegemise plussid

  • Pärast mõne prooviriide tegemist on lootust, et istuvus on väga täpne.
  • Odav: mõõdulint, joonlaud, kolmnurk, paber ja pliiats maksavad vähem kui ajakirjad või indie-lõiked.
  • Saad teha ükskõik millise lõike.
  • Joonestamistprotsess on huvitav (see on võib-olla subjektiivne).

Isetegemise miinused

  • Võtab palju aega.
  • Täpsete mõõtude võtmine ei pruugi alati õnnestuda.
  • Võib närvi ajada (aga ei pruugi).

(Linke värskendatud ja täiendatud 1.03.2015)

14 thoughts on “Kust leida lõikeid?

  1. Maris

    Kõigepealt tahaksin avaldada suurt tänu blogi autoritele, et teete niivõrd tänuväärset tööd Eesti iseõmblemise kultuuri arenedamisel. Eesti käsitööblogide maastikul leidub palju kudumisele, ehete või kaartide meisterdamise pühendatud blogisid, kuid õmblemine paistab olevat täiesti unarusse jäänud. Mis on tegelikult äärmiselt üllatav, sest on ju õmblemine üks väga praktiline tegevus. (Eriti võttes arvesse ühekülgset valikut meie valmisriiete kaubanduses.) Tore, et olete õmblemise populariseerimise tõsiselt ette võtnud!

    Ja teiseks. Olen mõned korrad tellinud Ameerikast Big 4 lõikeid, see on täiesti võimalik. Ühe tellimuse Eestisse saatmine maksab 15USD, ja selle raha eest mahub ümbrikusse kuni 3 lõiget. Kui rohkem tellida, siis läheb saatmine juba kallimaks. (Minu viimane tellimine oli umbes aastapäevad tagasi, vähemlt siis sai paki 15USD eest, loodetavsti pole hind vahelpeal tõusnud.)

    Big 4 lõigetele tehakse suhteliselt suuri allahindlusi.
    Sageli hinnatakse alla ainult üks neljast nimetusest, aga kõige soodsam on ‘All brand sale’, mida tehakse umbes 4-5 korda aastas. Hinnad on siis tavaliselt

    Butterick ja McCall’s 2.99
    Vogue patterns 4.99
    Kiwik Sew 6.99

    Kui subskribeerida ennast kompanii meililisti, siis tuleb allahindluse teade kenasti meili peale.

    Maris

    Like

    1. Aitäh innustuse eest! Minu meelest on samuti väga imelik, et õmblemine nii alaesindatud on. Õmblemine pole ainult praktiline, vaid minu meelest ka kuidagi nii universaalne võrreldes kaartide meisterdamise või muu säärasega. Kõigil on riideid vaja ja kes ei tahaks endale ilusaid riideid jne :)
      Hea teada, et USAst neid lõikeid ikkagi tellida saab. Ma ise pole kunagi midagi USAst tellida julenud, sest olen tollimakse ja ei tea mida kartnud. Asjatult vist.

      Like

  2. Mina olen tellinud palju nn ümbriku lõikeid siit – http://www.simplicitynewlook.com/. Neil on tihti soodushinnad, lisaks pole Eestisse saatmine üüratu kallis (viimati vist 8£ miskit). Tasub mitu tk korraga tellida, siis üks saatekulu. Tolli ei pea maksma (sest EU pood) ja muid lisakulutusi ei tule. Lisaks Käsitöö ajakirja (vähemalt vanemate numbrite omasid) lõikeid ei tasu uskuda – jakk, mis pidi poole reieni ulatuma, küündis vaevu naba katma. Sealt aastakümneid tegutsenud rätsepa maha võetud pliiatsseeliku lõiked olid 15 cm puusast liiga laiad :S (võetud täpselt mõõtude tabeli järgi). Lisaks olen kuulnud palju teisi näiteid lõigete ajuvabaduse kohta. Burda lõiked on tõesti väga korralikud ja läbi töötatud. Ottobret fännan ise – mõnusad põhjamaised ja klassikalised lõiked. Lisaks head lõikelehed ja arusaadavad juhendid. Ainult ühe kleidiga panin mööda, kuid see sõltus vist pigem kumminiidiga õmblemise ja kanga paksusest, mitte otseselt ajakirjas aetud mulast.

    Colette sewing book on mul olemas, aga ausalt öeldes olen pettunud. Oleksin pidanud ise rohkem uurima raamatu kohta enne tellimist. Lõiked on kõik väga ühe ajastu omad ja mitte just minulikud. Muidu jah – ilusate piltidega raamat.

    PS. Eesti blogisid õmblemise osas on juurde tulnud – näiteks Õmblusmamsel, kes teeb palju lapitekke, aga tema rõivad on täiesti fantastilised. Ta küll Bloggeris täitsa uus, aga vanemaid rõivaid leiab ta Isetegija foorumis asuvast blogist – http://omblusmamsel.blogspot.com/. Teiseks varem aktiivne (ja ma loodan, et varsti jälle) – http://vahvateasjadelogiraamat.blogspot.com/. Ja julgeks ennast ka siin ära nimetada (kuigi ma alles algaja) – http://www.kadristik.net. :)

    Like

    1. Aitäh Simplicity lingi eest. Mõtlesin sel kuul vähem priisata, aga kui neid lõigete linke nii uksest ja aknast tuleb, siis ma ei teagi. Jõuaks ainult õmblemise tempo ostmise tempole järele…
      Õmblusmamsli blogi ma ei teadnud, vahvatel asjadel olen silma peal hoidnud ja sinu omagi vaatasin juba järele, aga pidasin sind esmamulje põhjal pigem vanaks õmbluskalaks kui algajaks :)

      Like

      1. Kui sa Simplicityst tellimas oled, võid mulle ka teada anda – ma võibolla ühineks :) Mul küll neid lõikeid juba hunnikus, kuid ikka vähe ja sellist, mille idee peas, nagunii ei ole :D Õmblemise õppimise kohta – Saima Reedi õpetab Rahvaülikoolis klassikalist pliiatsseelikut korrektselt õmblema – kõik õiged töövõtted ja õige järjekord. Ma sain sealt tohutult palju uut teada. Kevadel tuleb tal viigipükste õmblemise koolitus (eelkõige mõeldud seelikukursuse läbinutele, ma olen seal juba kirjas). Saima on inimene, kelle õmblusoskuste vastu on mul tohutu austus – ta vaatab peale ja paneb kõik kurvid lõikel paika :) Ja eks ma seetõttu ütlengi, et ma olen algaja – õigetest tehnikatest on mul ainult hall aimdus… Kõige lihtsam asi selle parandamiseks on õmmelda, õmmelda, õmmelda (ja õppida-õppida-õppida). Ja MMM läheb käiku ;) Ma üritan siin teisigi kaasata osa võtma, ehk saab enne maikuud veel luua nt FB grupi vms, kuhu siis pilte postitada. Nobedaid näppe!

        Like

  3. Ah jah – ikka unustasin. Burdat ja Ottobret ostan ainult siis kui seal on vähemalt 2 lõiget, mis mulle meeldivad ja millist mul veel pole. Seega tuleks lõike hind u 4€. Selle hinnaga olen rahul, sest ümbrikulõiked, mida saab ju täpselt sellise valida, nagu meeldib, on ka umbes sama hinnaga (üldjuhul ümbriku oma maksab 6-8€ ja selles on vähemalt 2 lõiget või ühe lõike mitu varianti). Hinda endale sobivate lõigete peale taandades polegi asi nii hull :) Kui edasi arvutada, siis nt kleidi maksumus koosneb: lõige (ütleme, et 5€), kleidi materjal (kui allahindlusi jahtida ja tavaline trikotaaž osta – u 10€ lihtsa kleidi jaoks) + tööaeg (endale õmblemise korral puhas rõõm ja õppimine) = kleidi hind 15€. Sarnane kleit (ma taustaks mõtlen enda suvist liblikakleiti) kaubanduses – 30€. Samasuguse kleidiga keegi teine tänaval vastu ei jaluta, kleit istub täpselt mulle ja on sobivas pikkuses, kleiti kandes on alati hea meel enda õmmeldud asjast = hindamatu rõõm :) Sama lõike järgi mitut kleiti õmmeldes lõike hind väheneb + oskused paranevad ja tööaeg väheneb, sest järjekord ja õiged mõõdud on kõik teada. Pika jutu kokkuvõtteks: pole need lõiked nii kallid midagi kui neid kasutada ;)

    Like

    1. Kui Simplicityst tellin, annan teada. Mu hoog aga rauges veidi, kuna su viimase kommentaari peale võtsin ette kõik oma õmblusajakirjad (neid ei ole palju, umbes 15 ehk) ja lugesin kokku, mitu asja ma päriselt sealt õmmelnud olen. Neid oli mõni üksik. Asju, mida ma üle ühe korra kandnud olen, ei olnudki (see natuke üllatas). Nii et ma ei saagi tegelt päris hästi aru, mille järgi ma oma hilpe õmblen, sest õmblen ma ometi pea kogu aeg ja ainult endale. Kõige paremini on vist ära tasunud Gertie’s New Book For Better Sewing, selle järgi olen umbes 10 asja õmmelnud omale (ja ühe isegi sõbrannale).

      Like

  4. Tädi Maimu

    Veel müüakse Eestis ajakirju Moden ning Shitja i Kroi või miskit sellist :) Mõlemad vene keelsed.
    Moden avaldab erinevaid Simplicity lõikeid vaheldumisi siis vist oma lõigetega. Sama kehtib ka tolle teise kohta, vahel oma mudeli vahel teiste omad.

    Like

  5. Väikese hilinemisega, kuna sattusin selle superülevaate peale alles nüüd:
    – Venelaste Шитье и крой avaldab itaallaste La Mia Boutique lõikeid väikese ajanihkega.
    – Craftsy mõne kursuse juurde kuulub jah ümbrikus lõige, mis on läbiproovitult ka Eestisse postitunud. Tõsi üle kuu aja oli teel.
    – Olen “ümbrikke” ostnud sewingpatterns.com lehelt. Neil on tihti müügid a la “All Simplicity 2.99 USD”. Postikulu on talutav.
    – Karnaluks müüb Burda Patch’e aga minu arvates on valik üsna mööda kahjuks.

    Like

    1. Aitäh teadmisi jagamast! See Шитье и крой värk on väga huvitav (seda enam, et see ajakiri mu mäletamist mööda odavam on kui La Mia Boutique).

      Like

  6. Mariihen

    Hirmhilja postitusest, aga sooviks natuke seda väidet korrigeerida – tsiteerin: ” Nende (Ottobre) kodulehel saab vaadata, mida konkreetses numbris pakutakse, mistõttu ei pea uudishimulikud neid pilte mööda netti taga ajama, nagu nt Burda puhul” – Burdal on ka koduleht olemas, kuhu tuleb väga varakult yles uus number köigi piltide ja k.a tehniliste joonistustega http://www.burdastyle.de/ ja siin siis nt http://www.burdastyle.de/archiv/burda-style/10-2014_bsmid_250.html tänase seisuga uus, oktoobrikuu number juba piilumiseks ning on ka arhiiv vanemate numbritega sirvimiseks. Et uudishimulikud EI PEA Burda pilte mööda netti taga ajama ;)

    Like

    1. Tõepoolest. Tänan täiendamast. Saksakeelne osa õmblemisinternetist on mul täiesti läbi töötamata… Piltidest on õnneks lihtne ka saksa saitidel aru saada :)

      Like

  7. Pingback: Klassikaline aastalõpupostitus | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

