2013. aasta viimane kleit

Õmblesin 2013. aastal kokku 23 asja, millest 22 endale ja 1 sõbrannale. See on mu viimane saavutus, mis tuli masina alt 31. detsembril kell 18.00 ja millega ma pooleteise tunni pärast juba peole läksin.

Talv – see on see imeline aeg, mil pea igaüks võib tänu mustadele sukkpükstele endale lühikesi kleite lubada.
Hmm, mis voldid need seal üleval on? Aga nagu ütleb vanasõna: parem särk lai ja lühike kui pitk ja ahtuke.

Mis: Enda konstrueeritud kleit (konstrueerimisel juhendas õpetaja Lea)

Millest: 1.2-1.3 meetrit kostüümiriiet ja 0.9 meetrit satiinvoodrit Kangast ja Nööbist, 40 cm peitlukk

Suurus: 93-70-101

Muudatused võrreldes proovikleidiga:

  • Tegin ikkagi natuke pikemad varrukad, põhimõtteliselt küünarnukini välja.
  • Lisasin voodri ja lõikekohase kandi.
  • Lõikasin esiosa kahes tükis (sellest pikemalt edaspidi).

Aega läks: Kaks päeva ja üks õhtu, millest paar tundi kulus overloki korralekutsumisele. Kuna aega läks planeeritust rohkem ja kangas tundus üha efektsem, otsustasin igasugused lisavidinad ära jätta ja tegin ta sellise väga primitiivse, nagu ta on.

Raha läks: Pole vist enne nii palju läinudki. Põhikangast ostsin 160 cm, sest see oli viimane jupp (ehk õnnestub mingi seelik järelejäänust välja pigistada), mistõttu pidin selle eest natuke rohkem maksma, kui tingimata vajalik olnuks ehk umbes 28 eurot. Vooder maksis umbes 10 eurot. Lukk oli ilmselt midagi 80 sendi kanti. Niisiis kokku rasvased 38.80. Brr. Kuid tsiteerides vanarahvast: “Tühja kõttu ei näe kiagi, pallast perst nägi igaüits!” (Olen kuidagi vanasõnaraamatu lainel täna. Sealt leiab alati igat elujuhtumit seletava mõttetera.)

Hea:

  • Kangad olid oma hinda väärt. Vooder on nii mõnus vastu ihu ja põhikangas on meeldivalt raskepoolne ning see annab olemisele kuidagi mõnusa vindi juurde.
  • Istuvus on päris normaalne. Saab kõhu täis süüa ilma, et pihta pitsitama hakkaks, saab tantsides kätega vehkida ilma, et selja pealt midagi rebeneda üritaks. Samas pole kleit kotjas, vaid üsna kehasse töödeldud.

Halb:

  • Overlok jupsis (esmakordselt!) ja ma pidin kokku umbes kolm tundi selle hingeeluga tutvuma. Oli muidugi huvitav ja õpetlik, aga mul oli vaja käbelt kleit valmis saada, mistõttu ajas see üsna närvi. Kui ma olen vihane ja närvis, on kõige valem kuulata lõõgastavat muusikat. See võib lausa marru ajada. Sellistel puhkudel kuulan viimasel ajal seda lugu (või vähemalt mõtlen sellele).

Igatahes. Küll ei teinud masin ketti, küll jättis serva kuidagi karvaseks. Vahepeal kiskus asi lausa nii kurioosseks, et ääristades ei teinud masin ketti, aga kui siis kanga alt ära võtsin ja niisama pedaalile valu andsin, tuli kett nii mis mühises.

Lõpuks ei saanudki ma kõike päris korda, sest äär jäigi natuke karvaseks ja võib-olla oli pinge veidi vale. Aga ma ei jaksanud sellega enam jännata.

  • Huvitav, kui nüüd järele mõelda, siis overlokijamad olid selles mõttes kasulikud, et panid mind unustama piinu, mida kleidi väljalõikamisel kogema pidin. Nagu eelnevalt siin nutsin, oli kangas veidi kööbakas. Nonii, mõtlesin siis, et ehk peaks esitüki kahes tükis välja lõikama ja pärast kokku õmblema, sest muster oli viltu ja kahes osas lõigates saaks ehk sedasi sättida, et mingid diagonaalsed mustriread jooksevad keskjoonel kokku vms. Lõikasin siis esimese poole välja, aga siis selgus, et see on võimalik ainult siis, kui teine pool kanga pahemast poolest välja lõigata. Ma ei oska seda seletada, aga nuputasime Silluga tükk aega, mis pidi midagi välja lõigata annaks, aga tutkit. Tundus, et lihtsalt ei saagi. Nii et lõpuks lõikasin esiosa kahes tükis, aga pidin samas olema nii täpne, et jääks mulje, justkui oleks tegu ühe tükiga.
  • Õmblemise käigus ilmnes ootamatu probleem: ühtäkki olin olukorras, kus pidin lõikekohase kandi kumera serva ühendama voodri nõgusa servaga. See etapp kleidi valmimises pidi minu ettekujutuse järgi väga lihtne olema, aga pidin pettuma. Ei tea, kas tegin midagi vales järjekorras? Kuidagi ma need venitades üksteise külge õmblesin, aga nagu näha allolevalt pildil, pole tulemus kiita. Samas on see seespool, nii et ma väga ei kurvasta.

One thought on “2013. aasta viimane kleit

  1. Pingback: Alati ei saa kõik hästi lõppeda | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

