Tutimüts

Ma olen vist kõik see aeg oma põhikooliaegse käsitööõpetaja suhtes ebaõiglane olnud. Ei mäleta, et kooliajal käsitöötunnid eriti kellelegi meeldinud oleks, pigem meenub pidev virin teemal “meil ei ole aega nii palju järgmiseks tunniks valmis kududa” jne. Aga viimastel aastatel olen pidanud tõdema, et kõigele vaatamata valmistas õpetaja meid iseseisvaks käsitööharrastuseks päris kenasti ette. Näiteks nüüd suurest peast õmblema hakates ei pidanud ma guugeldama masina niidistamist ja kudumisestki mäletan ma nii palju, et pärast mõningast pusimist võiksin ma ilmselt sokid-kindadki valmis klõbistada. Seekord piirdusin mütsi kudumisega.

Kui paar salli välja arvata, siis on see vist esimene kudumistöö pärast 9. klassi (ja sellest saab kohe jube 13 aastat). Õmblemine frustreeris ja ma ei jaksanud sellega jaurata, läksin poodi, ostsin oma elu esimesed ringvardad, neli tokki lõnga ja kobisin teleka ette kuduma. Võib öelda, et silmuste arvu lasin puusalt, sest mingil hetkel ei viitsinud neid enam kokku lugeda. Kahandasin ka tunde järgi võrdlemisi suvalistes kohtades. Kui ma nüüd ajas tagasi saaksin minna, ostaksin mitte nr 4, vaid nr 5 vardad ja lõnga (see oli mul plaanis, aga poodi jõudes oli meelest läinud), teeks punase osa ühekordse, alumise valge triibu kitsama ja ülemise kollase natuke laiema. Natuke isegi tundub, et selline müts võiks valmida ilma kahandusteta, nii et lõppu jõudes tõmbaks lihtsalt silmused kokku ja paneks tuti otsa. Vaatan, et olen üsna ühtlaselt kudunud. Vanasti oli nii, et kui ema koduseks tööks jäetud sallist 5 cm kudus, siis paistis see kohe välja, kuna ma ise nii ebaühtlaselt kudusin. Praegu võib-olla polekski erinevust, aga enam pole vaja ka emal minu eest kududa lasta. Ei tea, kas ma seda mütsi üldse kandma hakkan, aga tore oli kududa. Vähemalt oli see produktiivne asendustegevus. Paraku lõpetasin mütsiga öösel kell neli, magasin nüüd poole päevani ja olen seetõttu oma kleidi õmblemise graafikust natuke maas.

One thought on “Tutimüts

  1. Pingback: Kleit “Naiselik pensionär” | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

