Rege rauta suvel, suvekleiti õmble talvel

Ostsin Kangast ja Nööbist imekauni väikesemustrilise tumepunase ja tumesinise kirju kanga ja punast satiini voodriks ning kavatsen sellest eriti laheda peokleidi õmmelda. Kuna lõikena kavatsen kasutada enda joonestatud lõiget, tuli enne õmblusproov teha. Kasutasin mingit hõreda olemisega puuvillast kangast, mille kunagi Uuskasutuskeskusest ostsin. Alguses nägi see kleit ikka natuke liiga naljakas välja, aga mida aeg edasi, seda lõbusam see tundus, mistõttu investeerisin sellesse rohkem hoolt ja vaeva, kui esialgu plaanis oli. Panin isegi voodri sisse ja puha. Õieti on see selline säästuvooder, kuna seda oli eeldatust vähem ja pidin paar väikest tükki kokku õmblema, et kogu vajalik pindala kaetud saaks. Lähemalt uurimisel selgus, et vähemalt üks tükk oli üldse mingist teisest kangast ja pesus kergelt roosakaks tõmmanud, aga suva see.

Endalegi ootamatult ei guugeldanud ma voodri paigaldamist ega midagi, hoopis mõtlesin ise loogiliselt ja tegin nii, et õmblesin kleidi sisuliselt valmis, siis õmblesin valmis voodri ja jätsin selle seljaõmbluse lahti. Panin kleidi ja voodri paremad pooled vastamisi ja õmblesin selja keskosa ja kaelaaugu kokku. Kui siis kõik õigetpidi pöörasin, oli vaja ainult vooder luku lõpust allääreni kinni õmmelda ja oligi valmis.

Tore on sellisel ökasel talveajal lõbusat lillelist kleiti õmmelda. Kas ma seda ka kannan, selgub kevadel. Vähemalt sain teada, et lõige on üsna pädev. See oli tegelikult niigi parandatud variant ja ühe õmblusproovi ma õmblusringis juba tegin ka. Võib-olla kui päriskleidi õmblemiseks läheb, teen varrukad natuke kitsamaks ja kaelaaugu suuremaks.

9 thoughts on “Rege rauta suvel, suvekleiti õmble talvel

  1. Tädi Maimu

    Ooo kui vallatu! Tiba jube aga väga vallatu!
    Mul selline tunne et varrukad võiks lühemad olla…vähemalt 5 cm.
    Tean, et see ainult proovikas aga päris kleidil soovitan voodri kaelakaares ikka maha õmmelda. Veel parem oleks kui teeksid sinna pealiskangast lõikekohase kandi (hetkeks lõi pea tühjaks…ingliskeelne sõna on facing) ja siis õmbleksid voodri sinna külge :)

    Ja kuule ega sa oma õmblusmasinale peitluku talda ei soovi? Mul peale Janome ostmist üle üks. Kahju teist raisku lasta ja niisama kuskile sahtli põhja vedelema.

    Like

    1. See kandi mõte on hea, aitäh. Kuna ma selle päriskleidiga kavatsen vaeva näha, siis võin vabalt selle kandigi kavva võtta.
      Ma ei tea, mis varrukaist arvata. Visualiseerisin seda kleiti (tähendab, seda, mida ma nüüd päriselt tegema hakkan) millegi sellisena nagu https://www.colettepatterns.com/shop/laurel ja ma tahtsin selle varrukaotstesse ja kaelakaarde teha isegi sellised väiksed asjandused nagu siin pildil üleval reas keskel on https://static.colettepatterns.com/assets/shop/0005/cp0005-01-laurel-extras-large-1924811468a3c545d6b3b1d9796306f8.jpg Kuna mul kangas on punase ja sinise kirju, siis tahtsin selle sinise toonis need asjandused sinna teha. Seda jube vallatut kleiti vaadates teeksin minagi varrukad lühemaks, aga mõtlesin, et kui ma varrukad kitsamaks teen, siis võibolla töötaks ka see küünarnukini pikkus. Oh ei tea.
      Ja peitluku talda sooviks ikka. Väga lahke pakkumine, aitäh! Mul on siiani peitluku ostmine jäänud selle taha, et ma pole viitsinud süüvida, kas mu Veritasele need standardsed tallad ikka lähevad. Ehk sa tead? Kirjuta mulle esta punkt prangel ät gmail punkt com.

      Like

  2. Pingback: Me Made May esimene nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  3. Pingback: Me Made May teine nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  4. Pingback: Me Made May kolmas nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  5. Pingback: Me Made May 4. nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  6. Pingback: Me Made May võidukas lõpp | Kohustuslik tegevusvabadus

  7. Pingback: Jauran siin niisama | Kohustuslik tegevusvabadus

  8. Pingback: Südatalvine suvekleit | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

