Eepiliselt õnnestunud Wiggle Dress

Bastioni-saaga jätkuks teavitan teid poemüüja vastutulelikkusest. Kolistasin nädal tagasi vastu õhtut trammiga pimeda Kopli piirimaile, kaasas kotike untsuläinud kleidi ja kangajääkidega. Müüja oli muidugi suures hämmingus. Pakkus, et ehk oli liiga kuuma veega pestud, aga ma pesin ometi 40 kraadiga, nii et selles ei tohtinuks asi olla. Igatahes võeti kummalise kanga ülejäänud meetrid müügilt ära ning sain endale kaks meetrit teist kangast valida. Müüja veel lohutas, et vähemalt sain siis õmblemisega kätt harjutada. Naljakas oli see, et toda asenduskangast teiste kangaste seast välja võttes rebenes see poole meetri jagu. Sain siis selle pooleldi rebenenud osa kauba peale. Sellest asenduskangast õmblesin samasuguse Wiggle Dressi, millest siin eelmisel korral kirjutasin. Olen päris rahul, kuigi ma kannan seda alles täna õhtul esimest korda, nii et see veel selgub, kuivõrd sellega liikuda on võimalik. Selja taga on küll lõhik, aga see on ikkagi üsna kitsa moega ja kangas ei veni praktiliselt üldse. Aga see kehaümberolek oligi plaanitud.


Mis: Wiggle Dress (Gretchen Hirschi teosest “Gertie’s New Book For Better Sewing” – raamatust, millel on palju puudujääke, aga mille lõiked on seda lahedamad, mida rohkem ma neid vaatan.)

Millest: Triibulisest natuke sätendavast kangast, mis tundub suhteliselt puuvillane, aga mille tegelikku koostist ma ei tea.

Suurus: 6. Mulle tundub, et siiani on kõik Gertie raamatust õmmeldud asjad tulnud totakad, sest olen need lihtsalt liiga suured teinud. Tema suuruste süsteem on selline, et ta on enda mõõdud võtnud keskmiseks, mille järgi on tema suurus 8. Piltide järgi mõtlesin, et olen pigem pontsakam kui tema, aga tuleb välja, et mitte.

Aega läks: 8-10 tundi vist… Väljalõikamine võttis 45 minutit, ühel teisel õhtul õmblesin sissevõtted (ülitüütu), eile õmblesin umbes 20.00-2.00 ja täna tegin varrukaotsad ja allääre.

Raha läks: Lukk maksis ilmselt natuke alla euro ja noh, kanga sain ju põhimõtteliselt tasuta.

Hea:

  • Mulle meeldib see mõneti kummaline lõige. Kimonovarrukad, samas need läbilõikeõmblused ja terve kari pikki sissevõtteid (taga mõlemal pool kaks, ees mõlemal pool üks), kaenla all need kolmnurgad.
  • Mul on nüüd peokleit, mis näeb pigem sensu kui nunnu välja.
  • Peaaegu kõik läks plaanipäraselt ja midagi erilist ei läinud valesti.
  • Õlaõmbluste juures ühilduvad triibud eriti kenasti, kuigi ma üldse ei üritanud neid nii sättida.

  • Overlokiga ääristatud õmblused on kleidi sees niiiiiii kenad. Jessss. Siksakitades on ikka nii, et pärast mõnda pesu ääred narmendavad, loodetavasti overlokiga kaunis tulemus püsib.

Halb:

  • Mul oli probleeme nende kolmnurkade klapitamisega, aga palju ma ikka kätega vehin, nii et mõtlesin, et suva see, keegi ei näe nagunii.
  • Puusade kandis on külgede peal natuke nagu ruumi, aga ma ei söandanud õmblusi rohkem sisse võtta, sest kartsin, et ma ei saa äkki siis istuda.
  • Kõik triibud ei ühildu, aga ega ma väga ei viitsinud sellega tegeleda ka.

Ma lubasin sõbrannale samasuguse kleidi õmmelda. Nüüd, kui juba kangas olemas ja õmblusproov tehtud, ei saa ma enam taganeda ka, kuigi üldse ei viitsi. Isegi välja lõigata ei viitsi. Ometi on selle kleidi õmblemine üsna lihtne. Aga ma pabistan, sest sõbranna on minust pea 20 cm pikem ja laiemate õlgadega, nii et ma pole päris kindel, et kõik täiuslikult istuv tuleb (õieti ma tean, et ei tule). Eks ma muidugi võta end kokku ja loodan, et suudan õmmelda midagi, mis talle rõõmu ja komplimente toob. Tuleb välja, et pikemate inimeste jaoks on juba see suur rõõm, kui varrukad lühikeseks ei jää, nii et võib-olla pole mu kliendi rahuldamine lõppude lõpuks nii kole keeruline ühti :)

Vaatasin täna hästi toredat Channel 4 dokumentaalfilmi “Fabulous Fashionistas” kuuest stiilsest briti daamist, kel vanust umbes 70-90 aastat.

Pildi võtsin siit http://www.idealmagazine.co.uk/fabulous-fashionistas-meet-the-ladies/
Pildi võtsin siit http://www.idealmagazine.co.uk/fabulous-fashionistas-meet-the-ladies/

Väga inspireeriv ja mõtteainet pakkuv ning mitte ainult seepärast, et nad keni värvilisi riideid kandsid, vaid ka nende ellu, vanadusse ja surma suhtumise tõttu. Peale kõige muu tuletas meelde, et ma olen viimasel ajal liiga vähe värvilisi asju õmmelnud. Mulle on täiesti arusaamatu, miks talvel peaks tumedate riietega käima. Ülijabur! Just tahaks vähemalt kanda seda, mida mu ümber pole – värve ja valgust. Ometi olen kuidagi selle kombega kaasa läinud ja eks tänane kleitki oli päris hall, mis siis, et läikiv.

Järgmisel nädalal peaksid mu teksapüksid lõpuks valmis saama. Olen juba praegu enda üle väga uhke, olgugi, et nii mõnigi tepingusentimeeter tuli viltu või vale pistepikkusega. Ikkagi esimesed püksid! Ei kujuta küll ette, et niipea uusi teksasid teha viitsiks. Õmmelda on lihtne, aga tükke ja etappe on kole palju.

4 thoughts on “Eepiliselt õnnestunud Wiggle Dress

  1. Pingback: Nädalavahetuslik heietus | Kohustuslik tegevusvabadus

  2. Pingback: Kleit Tourette | Kohustuslik tegevusvabadus

  3. Pingback: Me Made May esimene nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  4. Pingback: Me Made May võidukas lõpp | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

