Õmblesin lihtsa seeliku

Mul algas lühike puhkus, mille mõtlesin veeta õmmeldes ja õnnelik olles, aga natuke liialdades võib öelda, et pühapäeva hommikul oli õmblemisisu kadunud koos eluisuga. Aga midagi tuli oma päevaga peale hakata, mistõttu võtsin ette seelikulõike, mille õmblusringis teinud olin. Eelmisel päeval olin sellest tegelikult juba koopia teinud, selle siiludeks lõikunud ja laiaks venitanud, aga kui selle siis välja lõikasin, sain aru, et paraku mulle laiad seelikud ikka eriti ei sobi. Pühapäeval tegin vastupidist: tõmbasin allääre kitsmaks, mõlemalt poolt 5 cm jagu. Joonestasin vööjoone järgi kumera värvli ja nuputasin seelikule ka lõhiku juurde. Kuna kitsendamiseks tõmbasin sirge puusajoonest allääreni, oli tulemus natuke liiga järsk. Kui seda ka piltidel näha pole, siis peeglist küll nägin. Pärast pildistamist likvideerisin probleemi lihtlabaselt küljeõmbluse kurvilisemaks õmmeldes. Värvel tuli umbes 2 cm lühem, kui pidanuks, ups, aga see-eest on luku juures näha, et värvli mõlemad otsad on sama laiad. Saavutus seegi. Värvli õmblemisel järgisin neid juhiseid, olid teised väga kasulikud. Seega puudujääke on, aga olen rahul, kuna seelik tundub olevat väga praktiline.

Muide, kanga soetasin Bastioni vabrikupoest, mis asub Telliskivi Säästumarket taga. Käisin seal pärast tööpäeva ja pidin tõdema, et Põhja-Tallinn tundub päise päeva ajal rohkem geto kui öösel. Oma osa on ilmselt Säästukal ja selle kõrval asuval taaraautomaadil. Ega muga keegi tšurka tüli ei norinud, aga natuke zombifilmi sattunud tunne oli küll. Igatahes Bastioni poes oli odavaid eelmiste hooaegade riideid ja mõõdukas valik kangaid. Seelik on õmmeldud millestki, mis on vist elastaani sisaldav teksariie väikese läikega. Või midagi sellist. Meeter maksis 3 eurot. Ülejäänud kangad olid umbes samas hinnaklassis. Poes sai kaardiga maksta (kuigi sulas oli 2% odavam) ja avatud ollakse esmaspäevast reedeni kl 10-18.

Teate, ma ei tea, mida selle õmblusringis käimisega teha. Näiteks selle seeliku õmblesin ma ühe päevaga (käisin ka jäätist ostmas, koristasin kogu elamise ära, sõin, sõin veel, vaatasin seriaale jne). Õmblusringis jõuan alles täna seeliku värvli tegemiseni. Kuna ring toimub tööpäeva õhtul 18.30-20.30, tähendab see, et kahel õhtul nädalas jõuan koju pärast üheksat. Need 12+ tunnised päevad on üsna kurnavad ja seetõttu jaksan neil päevil kodus veel poolteist tundi midagi teha, enne kui ära vajun. Kusjuures õmmelda saan neil päevil kaks tundi. Kui ma oleksin viieni tööl ja jõuaksin pool kuus koju, saaksin 4-5 tundi õmmelda. Muidugi, on tore, kui õpetaja on jala-käe juures ja ütleb, mida järgmisena tegema peab, aga tõtt öelda ei ole ma midagi täiesti uut seni õppinud. Küll aga olen end ogaraks traageldanud, nööpnõelunud jne. Kodustes oludes üritan end nööpnõeltestki võõrutada. Igatahes ei tahaks, et sellest ringist saaks tüütu kohustus, mille endale ise võtnud olen. Pärast läheb üldse isu ära. Aga kui nädala sees on vaid üks vaba õhtu, on see mulle väsitav ja pealegi on see lisakoormaks Sillule, kes kogu nädala õhtuti üksi süüa peab tegema. Ma mõtlesin, et kuna mul lapsi pole, võin ma ükskõik kui palju õmblusringelda, aga tuleb välja, et polegi kõik nii lihtne.

5 thoughts on “Õmblesin lihtsa seeliku

  1. Pingback: Õmblusringis õmmeldud igavapoolne seelik | Kohustuslik tegevusvabadus

  2. Katrin

    Lihtsuses peitub võlu! Täpselt minu maitsele seelik ja mis istub nii hästi sulle! Ja kui see veel lihtne teha ka on… no tõesti, varsti hakkan või ise õmblema. Postita veel siia asju ja pisik aina kasvab, aitähh! :)

    Like

    1. Seda on nii tore kuulda, sest lootus selliseid kommentaare lugeda oli üks põhjustest, miks ma seda blogi üldse kirjutama hakkasin. Nii et aitäh sulle! Ja kinnitan, et seda oli tõesti lihtne teha. Kaks aastat tagasi, kui olin paar kuud arglikult õmblema õppinud, tegin ka ise seelikulõike, õmblesin selle järgi seeliku ja olen seda hiljutigi kandnud. Alguses ei tule asjad päris täiuslikud, aga tore on see, et harjutamine teeb meistriks :)

      Like

  3. Pingback: Me Made May teine nädal | Kohustuslik tegevusvabadus

  4. Pingback: Me Made May võidukas lõpp | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

