Bleuet – kaua tehtud kaunikene

Mis: Belladone Deer and Doe’lt

Millest: 2-3 meetrit ruudulist kostüümiriiet; 0,5 m pahemalt poolt läikivat musta kostüümiriiet lehvi, krae ja varrukaotste jaoks; 15 nööpi; liimiriideriismeid; satiinpaela allserva jaoks

Suurus: Suurusejutt on seekord pikk lugu. Kuna õmblusproov oli seljast ja kõhu juurest kotjas, tundus mõistlik proovida number väiksemat ülaosa, kuid anda büstile rohkem ruumi. Seega lõikasin ülaosa ja talje nr 38, puusad nr 40. Büstile tegin FBA, lisades esiosa külje- ja keskosa vahele umbes 2,5 cm. Enne FBA-d tegin rümbaosa 2,5 cm lühemaks, võttes kusagilt talje ja kaenlaaugu keskelt selle võrra jupi ära.

Aega läks: 22 tundi ja 21 minutit

Raha läks: ~ 5 eurot (allahinnatud pruun kangas Abakhanist) + ~ 5 eurot (läikiva pahema poolega kostüümiriie, mida pidanuks vähem minema, aga mul läks vahepeal asju sassi ja pidin krae uuesti tegema) + ~ 2.25 eurot (15 nööpi) + 0 eurot (pael, mis mul juba olemas oli) + 0 (liimiriie, mis samuti vanast ajast olemas oli) = umbes 12.15 eurot

Märkimisväärsed töövõtted: Oi, neid oli seekord palju, sest lõige oli lausa advanced tasemel. Mainin ära minu esimesed.

  • Minu esimene printsessilõikeline kleit. Jess, minu lemmiksort kleite, sest millegipärast paistab ristkülikkeha sellega välja nagu liivakellakeha. Ma oleks pidanud neid kurvikaid servi ainult korralikumalt õmblema, nagu näiteks see õpetus õpetab. Selle asemel õnnestus mul kuidagi neid kurve ja nõgususi nii venitada, et õmblesin need lihtsalt kokku ja kogu lugu.
  • Minu esimene FBA printsessilõikelisele kleidile. Oli päris lihtne, kuigi võttis ei vähem ega rohkem kui kolm tundi. Lähtusin peamiselt Sewaholicu ja Sew, Mama, Sew! õpetustest.
  • Minu esimene krae. Esimene krae läks mul pekki. Niisiis tegin uue krae. Õmblusproov oli mulle õpetanud, et mul on väga raske kraekanda kaelakaarele sättida. Siis sattusin lugema sellist õpetust, mis soovitas alustada teisest otsast kui tavaliselt. Esiteks õmblesin kokku alus- ja pealiskrae. Ma ei saanud hästi aru, kas krae nurgad pididki sellised tulema, nagu nad tulid või mitte, aga lõige oli selline ja nii ma õmblesin. Nurkade teravaks saamiseks kasutasin sellist meetodit, mis mul peaaegu isegi õnnestus. Igatahes plaanin seda nõksu edaspidigi kasutada.
  • Esimest korda pidin nii palju nööpauke ühte ritta tegema ja sama palju nööpe ette õmblema. See oli vist kogu õmblustöö rõvedaim osa. Võimatu oli neid päris korrapäraselt ritta saada.

Hea:

  • Õppisin palju, sealhulgas kannatlikkust ja täpsust (näiteks teppisin hoolega enamik õmblusi üle).
  • Mul õnnestus lõiget muuta nii, et see on peaaegu täpselt paras. Vähemalt sain likvideeritud suuremad probleemid, mis õmblusproovi tehes ilmnesid.
  • Õppisin palju nööpide paigaldamise kohta, kuna ei saanud lähtuda neist punktidest ja joontest, mis lõikel olemas olid, kuna tegin ülaosa lühemaks ja kasutasin 15 mm nööpide asemel 13 mm nööpe. Tegin siis nii, et joonestasin ühe pika joone, mis läbis kõiki kohti, kuhu nööpaugud pidid tulema, ja siis hakkasin sinna nööpauke märkima, alustades nööpaugust, mis pidi tulema rinna kõrgeima koha peale.
  • Kleit näeb ilus välja. Mõtlesin, et selline lõige võib tekitada kiusatuse osta mingi lillede või kassidega kangas, aga tegin südame kõvaks ja soetasin tolle pruuni ja tulemus on väga tore. Pruun värv on üldse kuidagi selline imelik. Kes see ikka pruunidest riietest unistab, aga kui ükskord selga paned, võib päris kena olla.

Halb:

  • Krae natuke ikkagi feilis, näiteks ei olnud võimalik kraekanna otsa panna nööpi ja horisontaalset nööpauku, sest selleks polnud ruumi. Üleüldse osa kraest ei klapi päris hästi, aga siiski paremini kui õmblusproovi puhul.
  • 15 neljaetapilise nööpaugu tegemine polnudki lõpuks nii õudne, kui ma arvasin, küll aga oli õudne 15 nööbi õmblemine ja nendega ei läinudki kõik lõpuks päris nii, nagu ma tahtsin. Arvatavasti kasutan seda lõiget edaspidigi, kuid õmblen küljele luku.
  • Natuke ikka kisub rinnust, aga see on vist seotud sellega, kuidas ma neid kumeraid tükke kokku õmblesin, mitte lõike kitsusega. Vist.

  • Deer and Doe juhendid on minu jaoks liiga lakoonilised. Või siis olen mina liiga põhjalik (kuna olen liiga rumal) nende juhendite jaoks? Igat sammu guugeldan alati eraldi, et teada saada, kuidas täpselt kõige mõistlikum midagi teha on.

PS Kas keegi märkab selle kleidi kahtlast sarnasust Anu õmmeldud kleidiga, millest ma siin juba pajatanud olen?

Ütle sõna sekka!

