Õmblusteemalist lugemist

Kirjutasin minu ja Janika lugemisblogisse eepilise postituse artiklikogumiku “The Culture of Sewing” kohta. Ei hakka siin end kordama, kel huvi, pöördugu lingitsi sinna.

Kolmandat nädalat võib Sew Mama Sew blogist lugeda artikleid teemal “Be A Better Craft Teacher“. Kirjutajat, Deborah Moebest tean ma seepärast, et ta annab Craftsys kursust “Desing and Sew an A-line Skirt“, mille ma omale mõni aeg tagasi soetasin, kuid mis mul pooleli on (sest ma teen sama asja nüüd õmblusringis, kursus ise on tore). Igatahes räägib ta kenasti ja olen neid artikleidki huviga lugenud, kuna 1) ma õmblen; 2) käin õmblusringis, kus mind juhendab õpetaja; 3) mu igapäevane töö on seotud õppematerjalidega. Praeguseks on lugemiseks väljas postitused Know Your Stuff, Know Your Student ja Know Your Goal.

Sunni on juba mõnda aega jaganud oma blogis õpetussõnu ruudulise jaki õmblemiseks. Õpetlik värk, kuigi niipea see minusse küll ei puutu.

Ronald Reagan kuulutas 1982. aastal septembri USA rahvuslikuks õmblemiskuuks. Hurraa! Sellega seoses on septembris igasuguseid õmblemisega seotud asju internetis korraldatud. Kuu hakkab küll juba läbi saama, aga jagan ikkagi paari linki. Blogi The Sewing Loft algatas septembri puhul postituste seeria, kus õmblemisblogijad kirjutavad, mis on nende jaoks kõige kasulikum abivahend õmblemisel. Igal nädalal viis postitust (esimese, teise, kolmanda ja viimase nädala postitused). Peale selle jagavad oma lemmikuid lugejad. Midagi kasulikku ikka leiab, millele peale ise enne tulnud pole.

Mõtlesin vahepeal mõne Nancy Ziemani raamatu Ebayst või Amazonist tellida, aga siis sai raha otsa. Tahaks mingeid kavalaid nippe õppida, selliseid raamatuid ma enam päriselt ei vaja, kus õpetatakse tavalisel ja nööpnõelal vahet tegema (ma kardan, et järgmisel aastal ilmuv Tilly raamat võib midagi säärast olla, kuigi ma loodan, et ma eksin). Ringi vaadates jäid mulle esimese hooga silma Sewing With Nancy’s Favorite Hints, Pattern Fitting With Confidence ja Sewing Express.

Liialdades võib öelda, et olen käsiloleva Bleuet’ õmblemiseks 18 tundi verd, higi ja pisaraid valanud, kuigi jah, aega on küll liialdamata nii palju läinud, seda olen ma seekord täpselt mõõtnud. Veel on jäänud teha 15 nööpauku (4-etapilisi! :( ) ja siis sama palju nööpe ette õmmelda. Laupäeval loodan sellega juba välja komplimente meelitama minna. See on vist õmblemise juures ainus halb asi: see teeb kohutavalt edevaks :(

Ütle sõna sekka!

