Bleuet’ õmblusproov ja muud sügisuudised

Tegin siin millalgi Bleuet’ õmblusproovi valmis. Miks see küll nii on, et ma õmblesin sellele kodukitlile kümme nööpi ette, kuid ei vaevunud üldist istuvust parandama? See oli muidugi retooriline küsimus, sest ma tean küll, et ma lihtsalt ei viitsinud vaeva näha ja nööbi etteõmblemine on küll tüütu, aga lihtsam, kui kleidi selga õigeks kohendada. Lõikasin kõik tükid välja nr 40 ja ainus muudatus, mille tegin, oli seljal oleva lehvi sentimeetri jagu üles liigutamine. Muudatus, mida ma ei plaaninud teha, kuid tegin kogemata, oli nööpaukude ja nööpide ebatäpne õmblemine, mis päädis sellega, et kleidi alläär ei ole tasane. Õpetlik lugu! Eks ma tahtsin lihtsalt käbelt need nööbid ette saada, et võiksin kleiti korralikult selga proovida.

Täielik sussiga kandmise kleit. Näen välja nagu halastajaõde.

 

Seljaosa oleks ikkagi pidanud lühemaks tegema. Ma ei saa hästi aru, kas ka kitsamaks. Eriti ei taha uskuda. Äkki kui seljaosa 2-3 cm lühemaks teen, läheb kõik korda? Ma ei saa ka hästi aru, kas kõhupiirkonnas on asjad korras või peaksin seal asja lõdvemalt võtma? Õigeks kleidiks on mul ostetud paksemat sorti veidi veniv kostüümiriie (vist), see õmblusproov on aga padjapüüripaksusest puuvillast. Ei teagi, kas see tähendab, et tulevane kleit istub paremini või halvemini sellega võrreldes.

Muidu olen päris rahul, sest näiteks õmblesin esimest korda elus ehtsa krae ja selgus, et see polegi teab mis keeruline. Puudujääke on, aga ma ei viitsinud sellega väga vaeva näha, kuna see oli selline niisama harjutamine, mitte päris kleit. Ometi ei saa jätta mainimata, kui palju nägin ma vaeva selle obstsöönselt mitmest tükist koosneva kleidi väljalõikamisega. Nimelt kasutasin Uuskasutuskeskusest ostetud kangast, mis oli 75 cm lai ja oma 4-5 meetrit pikk. Mul pole kodus põrandal sellist kohtagi, kuhu selline lahmakas sirgelt ära mahutada! Kuna kangas oli nii kitsas, ei saanud tükke nii välja lõigata, nagu õpetused ette nägid ning pidin mitut asja ühekordsest riidest lõikama. Kleit koosneb peaaegu 20 tükist, nii et jah… Seoses sellega ootan suurima uudishimuga kõikvõimalikku tagasisidet, sest mul on tunne, et peaksin ikkagi mingeid muudatusi tegema enne kui uuesti nii mahuka lõikustöö ette võtan. Väljalõikamine on ikka kõige tüütum töö, pole midagi öelda.

Täna oli mu esimene kord õmblusringist osa võtta. Ütleme nii, et interneti andmetel on õmblusringid hästi lõbusad ja värvilised kohad, kuhu tuleb kokku hulk elevil naisi, kes söövad topsikooke ja joovad hästi palju teed. Noh, tänane kogemus oli tagasitulek maa peale, sest mul oli täna tunne, nagu oleksin uuesti põhikoolis. Mõtlesin, et kui ma juba ei armastaks õmblemist, siis selline keskkond ei suudaks minus õhinat tekitada, aga kuna mulle juba kangesti meeldib õmmelda, siis ma ikka hakkan seal käima. Eelkõige on mul soov omandada süstemaatilisemaid teadmisi ning eestikeelset terminoloogiat ja joonistada enda mõõtudele vastavad põhilõiked. Peale minu oli täna kohal veel üks õpilane, aga väidetavalt pidi paar tükki meiega veel liituma. Täna midagi ei teinudki, õpetaja rääkis niisama Burdadest ja klassi võimalustest. Näiteks on klassis kaks overlokki, teksade õmblemiseks Toyota Super Jeans masin, mingi lapitööks paslik õmblusmasin ja siis veel mingi omapärane monströössus, mis nägi välja, nagu kangastelgede kohtumine “50 Shades of Grey’ga”. See viimane kummaline asi olevat mõeldud lapitöö jaoks, aga ma ei saanud ikkagi eriti hästi aru, kuidas see töötab. Liigutatava raami külge pannakse kuhugi mingi õmblusmasin ja siis saab lapitekki teppida näiteks. Kuna mul puudub igasugune huvi lapitöö vastu, siis ei hakanud üleliia uurima (küll aga huvitab mind, miks see tehnika nii kurioosselt populaarne on tänapäeval). Igatahes neljapäeval jälle!

2 thoughts on “Bleuet’ õmblusproov ja muud sügisuudised

  1. Jah, selja pealt tuleb lühemaks teha. Mäletan minu poolt sulle õmmeldud kleitide puhul oli mõlemaga sama teema. Rinna alt tundub, et peaksid seda läbilõikeõmblust sisse võtma pisut. Vbl natuke küljeõmblustest ja natuke rinna alt, siis saaks kõige paremini.
    Aga see selja lühendamine lööb üldiselt kõik kaardid sassi, kui sa sellest proovikleidist veel kleidi moodi asja tahad saada – varrukad maha, küljeõmblused lahti. Ja siis läheb seljatükk ka alt lühemaks, kuna pead selle horisontaalse lühendamise tõttu käeauke süvendama seljaosas.
    Ehk seda kõike silmas pidada, kui põhikangast kleiti hakkad tegema…
    Lapitööst ehk niipalju veel, et mu kadunud vanaonutütar Ameerikamaalt oli ka lapitööhuviline. Aga see oli kuidagi selline maitsekas lapitöö, kaldus juba abstraktse kunsti valdkonda. Meie perekonnale kuulub üks tema värvikas teos nimega Bulls Eye. Pole üldse mingi lilleline lapitekk, päris ekspressiivne lähenemine kangale hoopis. Teosest käib puust pulk läbi ja seda saab seinale panna. Nii, et ole ettevaatlik, äkki nakatud lapitöösse ka peale valdkonna mõningast uurimist…

    Like

  2. Aitäh, Anu, et viitsid neid väga kasulikke kommentaare kirjutada! Mul sellest proovikleidist eriti kahju pole, nii et ilmselt võtan selle vaevalise töö ette ja katsun seda parajaks tuunida enne õige kleidi kallale asumist.
    Mis lapitöösse puutub, siis olen seda ehk tõesti vale nurga alt vaadanud… Aga ma ei söanda valdkonda süüvida, sest nagu kõigi asjadega, on siis oht, et hakkab huvitama, aga aega on niigi vähe juba praegu :)

    Like

Ütle sõna sekka!

