Tegemisterohke, aga saavutustevaene august

Kallid lugejad, õmblusrindel on olukord nutune. Kogu august on läinud elu administreerimise nahka. Esiteks puhkus, millega kaasnes kohustus aktiivselt puhata ja seejärel sünnipäev, millega kaasnes möödapääsmatu sundus nädal aega makroone pugida, veini larpida ja külalisi võõrustada. Seoses sellega pole mul mingeid pükse ette näidata, olgugi, et mu püksiheietamisest on juba pea kuu möödas. Ma küll alustasin ühtede proovipükste tegemist, aga eirasin umbes kõiki ratsionaalse rõivakonstrueerimise põhimõtteid. Jätan pildi pükstest maiusroaks, alustan sellest, mis hea ja õpetlik oli.

Mul oli plaanis lugejate nõuannet kuulda võtta ja harjutada üksikute detailide õmblemist enne pärispükste kallale asumist. Seda ma ka tegin, õmmeldes peidetud tõmblukuga kinnise ja nööpauktasku (vist) tööproovid. (Liivia Kivilo õmblemisõpik on asendamatu abimees eestikeelse terminoloogia õppimisel, aga õmblemistehnikaid ma sealt omandada ei suuda.) Vaatamata sellele ei söandanud ma kohe püksikangasse kääre sisse lüüa. Küll aga oli mul kriiskavat sinepikollast tooni paksemat sorti puuvillast riiet, mille olin 2.50 eest soetanud Haapsalu Samaaria poest. Mõtlesin, et seda on ju päris lihtne õmmelda, teeks siis lisaks proovilappidele ka proovipüksid. Kasutasin Ottobre lõiget, millest siin kirjutasin. Nohhh, selle Ottobre daami pükste kangas ei meenutanud vist küll mitte millegi poolest seda riiet, millest ma endale neid pükse õmblema hakkasin. Mis mul arus oli? Pole õrna aimugi. Aga olgu, tähtis oli kinnise ja taskute õmblemise harjutamine. Kinnis tuli säärane:

LukkVeitsa kisubMinu tagasihoidliku arvamuse järgi pole suurt vigagi! Jah, natuke kisub sealt alt, aga see olnuks ehk parandatav, kui ma väga tahtnud oleksin. Kuna ma ei saanud lõikelehelt täpselt aru, mida mingid jooned tähendasid, lõikasin vasaku ja parema esiosa ühesugustena välja. Sellepärast on siis järgmisel pildil näha vasakul üleliigset riidelahmakat. Aga ma mõtlesin, et parem olgu riiet üle kui vähem, sest see pole ju mingi kudumine, kus võib silmuseid juurde luua.Lukk seestpoolt Kokkuvõttes hindan kinnist normaalseks. Põhiline eesmärk oli aru saada, millistest osadest see koosneb ja millises järjekorras kõik kokku tuleb õmmelda.

Taskute õmblemine oli võrdlemisi lihtne, kuna nagu selgus, meenutas sedasorti nööpauktasku kangesti neid kangaga kaetud nööpauke, mida ma Gertie Bow-Tied pluusi jaoks vorpisin. Tulemus jätab soovida, sest käeline täpsus pole mu tugevaim külg ja ma polnud motiveeritud üle keskmise üritama. Aga jällegi, hea teada, mida täpselt tegema peab, et selliseid taskuid teha!TaskuPärast kinnise ja taskute tegemist õmblesin külje- ja sääreõmblused kinni ja mõtlesin esimest korda pükse ka jalga proovida. Eks oli juba enne näha, et need on ilgelt laiad ja pikad, aga ma mõtlesin, et suva see ja lasin edasi. Alloleval pildil demonstreerin tutikaid pükse veinivinesena oma sünnakülalistele.Oih.Mul ei ole lihtsalt sõnu. Eks ma harutan need millalgi lahti ja teen neist midagi praktilisemat. Miks ma vahel selliseid lollusi teen, ma ei tea, aga siis kinnitan taas endale, et meil on siin vaba maa ja ma võin ükskõik millega oma aega veeta, kuniks ma kellelegi sellega kahju ei tee.

Sünnalainel jätkates pean ära märkima, et esimest korda elus sooviti mulle sünnipäevaks õmblemisega seotud asju. Näiteks lehvivaid kleite, nobedust, masinavurinat ja ei tea mida. Peale suurepäraste õmblemissoovide õnnistati mind ka imeliste õmblemisaineliste kinkidega. Siinkohal toon esile Janika ja Laura kingid: kaks lõiget Deer and Doe‘lt.

DaturaBleuet

Esimesena võtan ette kleidi õmblemise. Lõikasin kalkast kõik tükid (12 tk!) suuruses 40, sest Belladone kleit tuli selles suuruses ilma igasuguste muudatusteta võrdlemisi normaalne välja. Aga ma natuke kardan pikkuse pärast, sest kuna ma vaid 158 cm olen, on oht, et see lehvike jääb tagumiku, mitte talje peale. Ma ei ole enne midagi printsessilõikelist õmmelnud ja seetõttu ei kujuta ma eriti hästi ette, kuidas sellise lõike lühemaks tegemine välja peaks nägema. Ka guugeldamine polnud kuigi tulemusrikas. Kõik need piklikud tükid on nii kaarjate servadega, et nende suvaliselt lühemaks tegemine ei tõota üldse hästi lõppeda. Eks ma teen õmblusproovi nagunii, aga ikkagi… Nii et kui kellelgi on ettepanekuid, andke aga tuld.

Mul on nii hea meel, et kohe on sügis ja saab rahulikult kodus istuda ning oma asju teha. Kuna 9. septembril algab ka õmblusring, millest kõigi plaanide kohaselt osa hakkan võtma, tõotavad järgnevad kuud tulla produktiivsemad kui august.

3 thoughts on “Tegemisterohke, aga saavutustevaene august

  1. Nojah – pisarad võttis kohe voolama, ei saand seda naeru enda sees kuidagi kinni keeratud. Pilt sobiks hästi kusagile kaalujälgijate võistlusele. Et näe augusti algul olid veel täitsa parajad, aga väsitava puhkuse järel oli pilt selline…
    Nööpauktasku on jah vähe äbarik. Seal peab millimeetri täpsusega mõõtma ja nurgad teravate kääriotstega viimase piirini lahti lõikama. Aga annab vähemalt areneda kusagile :)
    Kleidi lõiget on võimalik natuke lühendada, kui detaile taljest üles- ja allapoole natuke kokku murrad (no voldid lõikele nagu horisontaalsed voldid sisse nii max 2cm ulatuses). Aga teine variant on teha olemasoleva lõike järgi ja siis kleit proovi käigus sinu keha järgi parajaks sättida. Selle lõikega saab seda kenasti teha ka lõiget eelnevalt lühendamata. No ja lipsu sätid siis ka proovis sinna taljejoonele, mitte lõikel märgitud ( ja eeldatavasti) ahtrile platseeruvale joonele.

    Like

  2. Esta

    Hea teada, et kohe ei pea midagi lühendama hakkama :) Loodan siis selle peale, et töö käigus õnnestub asjad õigeks sättida.

    Like

  3. Pingback: Pükste konstrueerimise kadalipust | Kohustuslik tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

