Milliseid pükse õmmelda?

Seisan silmitsi keerulise küsimusega: millised püksid endale õmmelda? Olukorra teevad keeruliseks järgmised asjaolud:

  1. mulle eriti ei meeldi pükse kanda;
  2. ma ei tea, millised püksid sobivad lühikesele inimesele, kel on natuke sültjas talje, laiad puusad ja mõõdukalt jämedad jalad;
  3. mul ei ole ühtegi paari pükse, mis minus mingeidki härdaid tundeid tekitaksid, nii et pole kusagilt šnitti ka võtta;
  4. olen siiani ainult pidžaamapükse õmmelnud.

Võib põhjendatult küsida, miks ma neid siis üldse õmblen, aga ma olen nimelt kleitidest natukeseks tüdinenud ja tahan oma õmblemishorisonte laiendada. Peale õmblemise oleks see ka stilistiline väljakutse, sest üks põhjus, miks ma kleite armastan, on see, et paned aga ühe selga ja praktiliselt ainsad asjad, millega neid harmooniasse seada tuleb, on kingad. Selles mõttes on juba seelikudki peavalu. Mu jaoks ei ole riiete valimine mingi põnev mäng, ma tahan lihtsalt ilus olla. Kuid naaskem visuaalsete abivahenditega pükste küsimuse juurde.

Kui ma lähtuks õmblemisel ainult lõbufaktorist, õmbleksin midagi säärast, nagu näete järgmises Soul Traini videos. Ilmselt söandaks ma sellistega ainult Kuku klubisse minna, aga kuna ma seal keskmiselt 1,5 korda aastas tantsimas käin, pole see vist eriti hea argument.

Järgmised 1930ndate laadis püksid on kenakesed, aga liiga ekstsentrilised ja ebapraktilised minu eluviisi jaoks. Näen juba silme ees, kuidas need jalgratta vahele kinni jäävad ja ma trotuaari maoli käin ning põlved lõhki tõmban.

http://www.wearinghistorypatterns.com/smooth-sailing-1930s-sports-togs-pattern/
http://www.wearinghistorypatterns.com/smooth-sailing-1930s-sports-togs-pattern/

Siis leidsin Plan B nimelisest blogist tasuta pükste lõike (mida ma ilmselt kasutada ei saa, sest see on vaid ühes suuruses, mis mulle vist ei jalga ei mahu). Täitsa suvalised püksid, kui nii võib öelda – ei mingeid taskuid ega fäänsisid asju, kõige keerukamad detailid on värvel ja lukk külje peal. Aga need panid mind mõtlema, et miks mitte! Äkki tõesti piisab efektsest kangast, mis lihtsa lõike lihtsuse kompenseeriks. Võib ainult juhtuda, et mul pole pärast neid millegagi kanda.

http://planb.annaevers.com/en/diy-pantalon-pitillo-estampado-floral-patron-gratis/
http://planb.annaevers.com/en/diy-pantalon-pitillo-estampado-floral-patron-gratis/

Eelmistega sarnased on Colette Patternsi püksid Clover. Samuti lihtsakoelise lõikega, all oleval pildil küll rahulikes toonides.

Colette Patterns
Colette Patterns Clover

Siis on mul tegelikult üks vanaldane Burda number, kus mulle eriti miski ei meeldinud, aga seal oli ühtede tavaliste pükste lõige koos tavalisematest pikemate juhistega. Neil on ikka taskud ka ja normaalne püksilukk ees, nii et oleks nagu miski väljakutse ja uue õppimine ka, nagu ma ju tegelikult tahangi.

Burda püksid
Burda püksid
Burda püksid
Burda 1/2012

Kas keegi oskab nõu anda, millised pretensioonitud, aga siiski mingi krutskiga püksid sobiksid püknilise keha omanikule, kes ei tahaks jätta muljet, et pahkluude ümbermõõt on umbes sama, mis puusaümbermõõt?

9 thoughts on “Milliseid pükse õmmelda?

  1. Nonii. Tark ja tore nagu ma olen, soovitaksin siiski asuda õppima neid väänlevaid liigutusi Soul Traini video saatel, sest kõiksugu stiiliõpikud soovitavad laiapuusalistele just kergelt laienevate sääretorudega püksilõiget. Muidugi tasuks vältida sääreotsa ümbermõõdus puusaümbermõõdu kordust ja sääreots ikka kergelt laienev, mitte trompet teha. Figuurile teevad head ka need 30ndate laiad püksid, eriti kui vöökoht kusagil kannika keskel ei hakka, vaid nabagi värvlisse uputab. Samas tuleks eelnevate mudelite puhul ilmselt õmmelda ka kaks vidinat laiast kummist, kus mõlemas otsas traksiotsik – sellega tõmbad rattasõidu ajaks sääred alt vähe koomamale, et seda maoli käimist vältida.
    Ja muidugi jäävad üle need kitsamad püksid. Sihvakuse lisamiseks võid ju küljeõmblustesse kontrastse rullkandi vahele õmmelda ja tagumikule näiteks vale-taskud teha (no millest ainult selline 1,5cm laiune riba olemas on kummalgil pool) – saad horisonti ju laiendada nende töövõtetega. Ühevärvilise kanga puhul on kuidagi simapetvam ahtri suurust tasku(laadse)tega varjata.
    Aga ühte ma ütlen, need Burda-pükste küljetaskud unusta kohe ära – neid istuma saada on peaaegu võimatu, eriti kui püks puusast liibuvam on. Need lihtsalt jäävad haigutama!
    Ja kuhu jäid nn kalifee-püksid? Ülalt laiemad, põlvest allpool liibuvad. Need liibuvad osad saaksid külgedelt tiheda nööbireaga kaunistada ja puha. Kui väga kangest kangast ei tee (hästi langevast siis kindlasti ), siis saaksid päris ägedad isegi. Ja rattakett võib ju säärde hammustamisest ainult unistada! Näiteks need:

    Pikendada seda sääreotsa mansetti täispikkuseni, 3/4 püksid teevad lühikest veelgi lühemaks. Taskud on ka sõbralikuma nurga all kui Burda-pantaloonidel.

    Like

  2. Lisaks veel omaltpoolt Anu jutule, et need altlaienevad pükse peaks kandma kontsaga, et salendavat efekti saada.
    Mina ilmselt teeks esimesteks püksteks Clover’id. Collette blogis ju kõiksugu postitusi nende teemal, mis teeb asja veel kergemaks.
    Ja kui vaadata pilti Cloveritest modelli seljas, on tema keha ju sama ülesehitusega. Seega on juba mingi ideeke olemas kuidas ja millega neid kanda!
    Burda pükstel on jah neid kaldus küljetaskuid raske istuma saada, nagu Anugi ütles, haigutavad alati! Mulle meelivad Burda 7447 https://www.burdastyle.de/burda-style/damen/huefthose-buegelfalte-gerade-hosen_pid_192_4833.html ja sain ka haigutavad taskud teise proovikaga istuma.
    Mina alustakse pükste õmblema õppimist, harjutades läbi kõik erinevad detailid – esikinnis, küljetaskud, tagataskud. Nii on asi kergem.
    PS rätsepasid õppetatakse sama moodi – kõigepealt väikesed proovi lapid, siis alles esimene terve proovi toode

    Like

  3. Esta

    Aitäh õpetlike nõuannete eest. Internet on ikka imeline, eelkõige muidugi internetis olevad inimesed.
    Eks ma hakkan siis nüüd lõigetes tuhlama ja siis paistab, kas esimesena jääb silma miski, mille järgi alt laienevad või Cloveri laadis püksid teha. Seniks proovin esikinnise proovilapi teha ja kuigi sellise proovi tegemine meenutab õudselt käsitöötunde, mida ma ei sallinud, tundub see päris huvitav.
    Mis kalifeepükstesse puutub, siis ma ei ole kunagi selliseid kandnud. Tundub, et ma ei kannaks selliseid välja :)
    Ja mis kontsadesse puutub, siis see on võib-olla üks põhjusi, miks ma alt laienevaid pükse pole ammu kandnud – nimelt olen ma sundinud end kontsadega käima alles viimase poole aasta jooksul. Enne seda kandsin regulaarselt kontsakingi vist põhikoolis :P

    Like

  4. Hei, olles õmmelnud juba kaks Colette’i pükstepaari (Iris ja Juniper), ei soovitaks ma neid esimesteks katsetusteks. Ta juhendid on veidi imelikud ja taskud ei hoia ilusti. Õmblesin hiljuti lühikesed püksid In- House patternilt (http://inhousepatterns.com/products/claire) mis tulid väga hästi välja ja julgen soovitada. Järgmiseks proovin nende sääri pikendada, et pikki pükse saada.

    Like

  5. Esta

    Hmm, selge, hea teada! Need Claire püksid on ka meeldivalt soodsamad kui Colette’i omad. Eks tuleb hakata õmblusproove vorpima, ehk õnnestub neist tõesti pikad püksid välja venitada! Ma ei tea ainult, kas lühikeste pükste pikaks tegemisel tuleb millegi erilisega arvestada, aga eks Google aitab.

    Like

  6. Pingback: Täitmata lubadused | Kohustuslik Tegevusvabadus

Ütle sõna sekka!

