Portrait Bluse (Gertie’s New Book for Better Sewing)

Mis: Portrait Blouse raamatust “Gertie’s New Book for Better Sewing”

Millest: 75 cm puuvilla (70%) ja siidi (30%) segust kangast Kangast ja Nööbist

Suurus: 8

Aega läks: kolm kuud :)

Raha läks: 9.38 eurot (meeter maksis 12.50), aga ema tegi välja

Märkimisväärsed töövõtted: diagonaalkandi õmblemine

Muudatused: Juhised nägid ette lõikekohase kandi kasutamist kaeluse ja käeaukude ääristamisel, aga nagu ma pärast kanga soetamist taipasin, ei saa seda tehnikat kasutada läbipaistva riide puhul. Niisiis kaelaaugu tegin diagonaalkandiga, käeaugud ja allääre kahekordse palistusega.

Teoreetiliselt pidi külje peale lukk tulema, aga pluus läks niisamagi selga, nii et see ei osutunud õnneks vajalikuks.

No ja paar sentimeetrit tegin kere lühemaks, nagu alati.

Halb: See oli minu jaoks esimene kord nii delikaatse kangaga õmmelda ja noh, päris õudne oli. Sellepärast läks kõigega ka kolm kuud aega. Mu masin käitus liiga jõuliselt ja ma ei suutnud teda kuidagi ohjata, mille tulemusel oli kangas kogu aeg suremisohus. Paar niidikest rebenesid ka kuskilt välja, aga ma õnneks ei mäleta enam, kust. Seoses kanga õrnusega oli kohutav igasuguseid kaarjaid õmblusi teha, nii et viimases hädas õmblesin käeaugud käsitsi. Siis puhkasin kogu sellest jampsist kuu jagu ja tegin allääre ikkagi masinaga.

Pluus ei istu kõige paremini, kõhu pealt justkui lai ja puusast kitsas.

Kui aus olla, on see pluus mu elustiiliga täiesti sobimatu, sest see läheb kortsu, nõuab 30-kraadist pesemist, on õrn ja läbipaistev. Mu elustiili väljendab vist pigem taaskasutatud teksariie :P

Hea: Kangas on ilus, maasikatega, kuigi pildid on nii kehvad, et see pole näha. Mõnus õhuke ja suvine selline.

Polnud enne sääraste sissevõtetega midagi õmmelnud. Õieti on need vist voldid, ees kaks vertikaalset ja taga ka.

Nüüd võis jääda mulje, et tegu oli väga ebaõnnestunud projektiga, aga tegelikult jäin ma võrdlemisi rahule. Pealegi on mul hea meel, kui midagi peale kleitide õmmeldud saan.

  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 thoughts on “Portrait Bluse (Gertie’s New Book for Better Sewing)

  1. Vähemalt tagant istub väga ilusti! Aga jah, ma meeltesegaduses ostsin sarnase lõikega pluusi endale kuskilt ja pole seda kordagi vist kanda saanud sest see ei näe eest kunagi nii hea välja kui tagant. pealegi kui end veel liigutada ka, siis muutub see täiesti sobimatuks.
    Aga kena muidu :;)

    Like

    1. Esta

      aitüma! sain paraku teada, et rattaga sõites võtab see ülikerge kangas tuule alla. sadulas kõõrutamine on viimane situatsioon, kus ma oma kõhtu paljastada tahan :P

      Like

  2. Anu

    Ma ostsin endale Gertie raamatu ja hakkasin suure hooga endale sama pluusi õmblema – “mustandina” teen ühest triiksärgist (nööbid seljal) sarnase pluusi. Mul on küsimus suuruse kohta -raamatu mõõtude järgi on minu rind 2, vöö 8 ja puus suurus 4 :D nii et mis see kuldne kesktee on?
    Ma esialgu võtsin suurus 8 lõike, aga ma juba natuke pelgan seda “kohendamist” mis tuleb vist teha. On Sul mulle head nõu anda?

    Like

    1. Ma arvan, et tuleks võtta nr 2 lõige ja seda siis taljest ja puusast laiemaks teha. Kui suurema võtad, siis jääb õlgadest lai. Seal piirkonnas on lihtsalt nii palju rohkem muutujaid kui talje ja puusa juures. Mul on kõik Gertie pluusid millegipärast pekki läinud, kleitidega on aga paremad lood. Loodan, et sul läheb paremini :)

      Like

Ütle sõna sekka!

