Pükstest lühkarid

Järjekordne riideese, mille puhul jääb segaseks, miks ma selle kunagi üldse ostsin. Näiteks on neil viigid. Mida tehakse viikidega? Viigitakse! Mul polnud tollal vist triikimisraudagi või kui oli, kasutasin seda sihtotstarbetult. Suurema osa ajast on need püksid ka (õnneks) laiad olnud ja nende paras olemine ongi mind teavitanud paksuks minemisest, nii et üldiselt olen rõõmustanud, kui nad kandmiseks liiga laiad on. Absurdne värk ühesõnaga. Peale selle on neil petutaskud: tundub, nagu oleks, aga tegelikult ei ole. Igatahes ära ei raatsinud ma neid visata ja mõtlesin neist lühikesed püksid teha.

IMG_2885

IMG_2886

 

Esiteks oli vaja püksid kitsamaks teha. Viitsimata midagi üles harutada, tundus mõistlikem selja taha sissevõtted lisada. Mingid sissevõtted seal juba olid, nii et otsustasin neid pikendada ja laiendada.

IMG_2888

Siin on (või ei ole) näha tulemust. Kuna värvel oli paks ja seespool oli veel kandiriie, õnnestus mul üks masinanõel murda ja teine viltuseks õmmelda. Kõige paksemast kohast ei saanudki jagu ja pidin lõpuks käsitsi õmblema. See läks õnneks libedalt. Tulemus ei ole muidugi kõige elegantsem, aga käib kah, vähemalt ei vaju enam püksid alla.

IMG_2891

Alumise serva osas oli hetkeks kaalumisel kaarekeste lisamine (sõnaraamat ütleb scallop kohta ‘merekarbimustriga kaunistama’), aga see tundus liialdamisega. Nii et tegin ainult ühe väikse jõnksu sisse. Äärestamiseks kasutasin lõikekohast kanti. Õieti õmblesin sirge õmblusega nii 8 cm laiuse riideriba parema poolega pükste parema poole külge, et kõik paigal püsiks, seejärel joonistasin šablooniga need kaared, mille järgi seejärel õmblesin. Lõikasin ülejäänud riide ära ja pöörasin kandi pükste sisse nii, et väike serv jäi paistma, justkui oleks rullkant. Vahetasin ka kulunud jamad nööbid täpiliste nööpide vastu.

IMG_2890

Pole väga vigagi, arvan ma. Ainult et mulle ei meeldi mu sinikaid täis elunäinud jalad. Jalgratast trepist tassides sõidan pidevalt pedaalidega säärde või lenksuga kintsu ja siis näengi pärast välja, nagu puude otsas roniv laps või koduvägivalla ohver. Jalapekist ei hakka parem rääkimagi. Nii et ei tea, kui palju ma neid päriselt kandma hakkan, aga rattaga sõites võiks ju küll… Kui sellest õmblemisest nüüd muud kasu ei olnud, siis on vähemalt kapis rohkem ruumi, sest lühkarid võtavad vähem ruumi kui pikad püksid.

IMG_2893

Ütle sõna sekka!

