Kleit “Etta ruutumekko” (Ottobre 1/2012)

kleit
Mis: Etta ruutumekko eelmise aasta Ottobre kevad/suvi numbrist. Originaal oli selline:

Mulle meeldis antud lõige eelkõige selletõttu, et see tundus lihtne ning  ma kujutasin ette, et sellise kleidiga oleks mugav jalgrattaga kihutada. Kahjuks osutus mu materjalivalik veidi ebaõnnestunuks, sest soetasin selle enne, kui lõike leidsin. Lisaks sai kangas ostetudki enamvähem selle eesmärgiga, et lihtsalt õmblemist harjutada.

Millest: 

  • Roosa (väidetavalt puuvillane) kangas, mille leidsin Vineeri peatuse Abakhani puuvillaste kaalukangaste korvist. Umbes 135×130 cm tükk. Maksis vist 3 eurot.
  • Roosa peitelukk 20 cm
  • Valge liimiriie
  • 4 hõbedast nööpi

Suurus: 44

Aega läks: umbes 16 tundi

Raha läks: kanga peale ligikaudu 3 eurot. Nööbid sain tasuta ema nööbikogust, nii et võisid kunagi kuuluda aastakümneid tagasi mõne teise riideeseme juurde. Ostsin selle kleidi tegemiseks ka liimiriiet 0,5 meetrit, mille hinda ma täpselt ei mäleta, kuid arvan, et see oli kuskil 5 euri. Peitelukk ligikaudu 1 eur.  Kokku umbes 9 eurot. Kuna mul mõned õmblemiseks vajalikud abivahendid puudusid või olid eriti vanad, siis sai 6 euro eest ostetud juurde ka nööpnõelu ja niiti.

Märkimisväärsed töövõtted:  Minu jaoks oli selle kleidi tegemise juures kõik üpris märkimisväärne, kuna pole enne kunagi kleiti õmmelnud. Minu jaoks keerulisemad asjad olid:

  • liimiriide kasutamine  – esimesel korral muidugi liimus see kanga külge, mille panin triikraua ja kaelakandi (on see nüüd õige sõna üldse?) vahele;
  • nööpaukude tegemine – üllatavalt lihtne kui lõpuks aru sain, et õmblusmasin suudab need automaatselt ära teha. Tuli vaid aru saada masinaga kaasasolevast juhendist ja siis lihtsalt pedaalile vajutada. Sain samal ajal isegi filmi vaadata.
  • õmblusvarude töötlemine  – jep, ka seda pole ma kunagi varem teinud.  Siksakitasin õmblusmasinaga alles kõige lõpus, nii et õmbluste ristumiskohtadel jäi vähe halvasti see asi.
  • peiteluku õmblemine – katsusin kuidagi tunde järgi ja pealiskaudselt mingeid juhendavaid pilte vaadates selle ära teha. Kangas osutas vastupanu ja lukk jäi küljelt koledalt välja turritama, nii et harutasin luku lahti ja õmblesin külje niisama kinni, sest tuli välja, et kleit läheb üle pea niisama ka selga.

Muudatused: 

  • Lõige kolmes osas – originaalis koosnes lõige kahest tükist – esi- ja tagaosast. Kangale need aga selliselt ära ei mahtunud, nii et pidin tagumise osa lihtsalt kahes tükis välja lõikama (pikkupidi pooleks). 
  • Peiteluku jätsin ära, kuna sain kleidi ka üle pea selga
  • Kleidi suurus oli mulle ülakehast paras, kuid igal poolt mujalt päris gigantne, nii et sai õmblustest mõnuga kokku võetud.
  • Rinna-alune sisselõige (vähemalt minu arust peaks see rinna alla jääma, kuigi lõike järgi jäi see keset rinda) sai 5cm madalamale toodud, et ma seda kleiti kandes rase välja ei näeks. Tagumise osa sisselõige veidi vähem, aga kuna mu selg on küllaltki nõgus, siis ikkagi 3 cm tuli ikka ära.

Hea:

  • Õppisin päris palju uusi asju, muuhulgas tutvusin põhjalikumalt õmblusmasina ja tema erinevate taldadega, mis oli päris põnev. 
  • Liimiriiet on tore kanga külge triikida ja ka kleidi ja õmbluste triikimine, mis mulle alati nii tüütu on tundunud, teeb õmblemise teinekord palju lihtsamaks
  • Valmistasin eelnevalt vanast voodilinast nii öelda mustandi kleidist, tänu millele oskasin paremini hinnata mida kuskilt kokku võtta ja et sisselõikeid vaja liigutada allapoole.
  • Lõige läks ilusti ja täpselt kokku.

Halb:

  • Minu valitud (pigem saatuse tahtel ostukorvi jõudnud) kangas on liiga roosa, läbipaistev, õhuke ja kergesti hargnev. Ma ei tea, mis mul arus oli seda ostes, kuigi tegelikult särgiks oleks ta paremini kõlvanud. Lokib ka õmblustest, aga see on pigem minu oskamatuse süü.
  • Kleidi alumise ääre viimistlemine on üks õudne töö, kui väljalõikamisel ebakvaliteetset tööd teha ja kangas ka koostööd ei tee. Ebaõnnestumise korral rikub kogu üldpildi ära.

ees taga

One thought on “Kleit “Etta ruutumekko” (Ottobre 1/2012)

  1. esta

    Assamait! Väga kena! Mulle tundub, et sa oled esimese suurema õmblustööga oskustelt minust juba ees :P
    Ma ei tea, milliseid õpetusi sa peiteluku õmblemiseks kasutasid, aga kui midagi segaseks jäi, siis vaata nt siia http://blog.sewserendipity.com/2009/08/dont-fear-invisible-zipper.html. Mul ei ole erilist talda peiteluku õmblemiseks, mistõttu olen nii teinud, nagu selles tutorialis. Aga kuna sul on fäänsi masin, siis sellega on äkki too peiteluku tald kaasas. Siis vaata nt siia http://www.coletterie.com/tutorials-tips-tricks/tutorial-installing-an-invisible-zipper.

    Like

Ütle sõna sekka!

